K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2011, 09:51   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg mer det bliver genudsendt meget snart - så tjek lige programmerne, med mindre du finder det på nettet................
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 12:01   #12
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej

Synes det er meget værre at vores samfund er sådan indrettet at der er er et marked for den slags udlejning

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 13:05   #13
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hej

Synes det er meget værre at vores samfund er sådan indrettet at der er er et marked for den slags udlejning

Hilsen
NPH
ja, og endnu værre er det, at KOMMUNERNE, ofte, betaler flytning og indskud til disse boliger. Så er kommunen af med en ellers dyr familie. Vi så det tydeligt i Brønderslevsagen. Familier der står foran f.x tvangsfjernelse af børn, flytter også meget rundt, da en sags akter ikke følger med fra kommune til kommune. Så en "truet" familie, kan flytte rundt i en uendelighed, fordi en ny kommune først skal få "øje" på at en familie har problemer før en sag startes op. Også i Viborgsagen, var der problemer 20 år før en dom, i flere andre kommuner.

Det er det virkelige tragiske - at kommunerne ikke kan finde ud af samarbejde på tværs, og i kassetænkningens navn tit og ofte betaler, den svinske omtalte udlejer. Som ikke laver noget ulovligt, så længe han betaler sin skat (det gør han så heller ikke).

Problemet er ikke ham, det er (nogle af) kommunerne der ikke er ansvarlige nok, selv om der er meget fokus på problemet lige nu. Nogle kommuner (Lolland f.x) gør en indsats for at kondomere og nedrive gamle utætte rådne rønner - så de huse ikke tiltrækker endnu flere svinske udlejere og flere "truede" familier. Kommunerne skal på banen, og en sags akter skal automatisk følge med hver gang en borger flytter.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 13:33   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
JBO vil ikke få en pind ud af at se det pogram, han vil ALDRIG sammenligne det med fattige fordi en hvis post gentagende gange siger "familier på flugt fra myndighederne" "familier der af den ene eller anden grund er bange for myndighederne" "Familier der ikke ønsker myndighederne inden for"

Jo sådan nogle er der helt sikkert også nogle af i denne type af huse, MEN jeg tror nu alligevel langt de fleste vælger de huse her fordi de er fattige, eller rettere fordi de ikke har råd til indskuddet i en mere passende bolig.

Min gamle far lejer lejligheder og huse ud, og har ganske alm i stand i en okay størrelse til 3.500-4.500 pr måned (jeg husker så ikke om det er inklusiv varme eller vend, men en af dem) han har en enkelt eller 2 der er dyre, men størrelsen er jo så også der efter, og det er et helt hus med have.
Det er jo endda billigere end Låsbys, problemet er indskuddet 3*3.500 10.500 det er en hel måneds indtægt efter skat for en KHJ modtager, en KHJ modtager som ikke kan låne i bankerne, som kommunerne nægter at hjælpe med indskyd og flytning... hvordan hele hule djævlan, skal man nogen sinde få sparet sammen til sådan et indskud? endnu værre er det hvis man har børn!

Antaget at vi ønsker at blive skilt, så ville jeg være tvunget til at vælge sådan et hus, ikke fordi jeg har spor lyst, men jeg kan ikke få en klejn så længe jeg ikke er fraflyttet, og det kan jeg ikke uden penge, penge kan jeg ikke låne for jeg har ingen indtægt = jeg vil skulle tikke min mand om en måneds leje, så jeg kan flytte så jeg kan få nogle penge, og der ved selv betale.

Lever jeg så oven i, i et voldeligt forhold, eller med en mand der er meget kontrollerende, så vil jeg ikke have en jordisk chance for at komme fra ham. Man kan så i bedste JBO stil sige at man jo selv har valgt sin partner til at starte med, og der ved ligger som man har redt, men de fleste af den type mennesker er jo faktisk søde og rare, i begyndelsen, en mange af dem er svære at gennemskue.

I sommers slap min far af med en lejer han var blevet påtvunget af kommunen, slap af med pga gentagende klager over damen til kommunen, hun egnede sig simpelthen ikke til at bo for sig selv, hun kunne ikke tage vare på sig selv, og kommunen viste det udemærket godt (damens kontaktperson, som i øvrigt kun besøgte damen ifb med at min far ringede og forlangte at kontaktpersonen kom ud og så hvordan damen levede, sagde selv flere gange at damen burde bo på en døgn institution, kommunen viste det udemærket, men gjorde intet) heldigvis havde hun ingen børn, i hvert fald ikke hjemmeboende.

Da hun blev flyttet af kommunen, måtte far total renovere lejligheden efter hende, lige fra nye gulve til omfattende reparationer af lofte og væge, nye skabe osv osv, og så stank der temmelig voldsomt, selv da jeg var der en måned efter damen var flyttet og de der havde fjernet alt affald, taget den værtste rengøring og var i fuld krig med at skifte gulvene i hele lejligheden.

Min far valgte at undersøge lidt om damens baggrund, ved at kontakte andre udlejere, for at høre om de kendte hende, og ret hurtigt fandt han ud af at hendes liv var meget omtumlet, fordi hun gang på gang blev flyttet af kommunerne pga klager fra udlejerene, mindst 3 kommuner havde haft hende i hænderne, de har bare skubbet hende over til en anden kommune, efter et par forsøg på at holde hende indlogeret i lejligheder, ikke en eneste af de udlejere min far har snakket med har haft damen boende i et helt år.

Sådan en tilværelse kan den her syge dame (for det er det hun er syg, meget syg og har brug for hjælp) få lov at leve i mange år, lige ind til en kommune bevist vælger at sætte hende ind i en Låsby-type, hus, der kan hun så få lov at side og rådne op.

At rive husene ned vil ikke nytte en pind, der vil hele tiden komme den her slags huse til, og udlejere der er lige så skruppelløse som Låsby, slipper vi ikke for (så hellere Låsby han er s q da i det mindste bund ærlig) og problemet vil stige endnu mere end det er steget de sidste 10 år, hvis der ikke bliver grebet ind.
Men grebet ind bliver der ikke, heller ikke fra rød regering, altså med løsninger der virker for de mennesker som virkelig ikke ønsker at bo i de her huse. Der til er det svært for regeringen at gribe ind, i det, det vil koste penge penge der ikke er, og de tør ikke tage (nok) fra de rigeste og give til de fattigste, da det jo er en gruppe som kan råbe MEGET højt, der til vil det ændre alt for meget på økonomien, i det de rigeste forbruger mens de fattigste trods alt kun lever, de fattigste skal have mere end bare 100 kr ekstra om måneden for at blive forbrugere, dvs rigtig rigtig mange penge der skal tages fra de som forbruger = det mindre der vil blive brugt til forbrug.

Personligt ville der skulle ca 300o ekstra til her for at vi kommer op og forbruger, frem for at leve, det er altså mange penge.

Kommunerne vil få lov til at fortsætte med at behandle syge mennesker som den omtalte dame, som de behandler hende, frem for at give hende hjælp, og de vil blive ved med at gøre det fordi det er mange gange billigere at betale for total renoveringer af lejligheder efter hende, end det er at give hende den hjælp hun har brug for.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 14:31   #15
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Han gør det jo "med loven i hånden"...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...han er så også kendt for at leje sine faldefærdige rønner på landet ud til prostitution...

...ualmindelig usympatisk skabning - har oplevet ham på Ullerup Marked på Amager, hvor han solgte tæpper, eller rettere piskede rundt med andre personer med mellemøstlige rødder - ækel, afskyelig optræden!

Men giver Buster ret - det allerværste er, at det er muligt for ham at agere på den måde i vores samfund.
Jeg synes snart at der skulle kigges på lovene her i Danmark.

Der er SÅ mange tåbelige og idiotiske love om alle mulige småting.

Men når det kommer til sådan en klaphat som Låsby - ja, så kan han næsten uhindret svindle og snyde i vilden sky. Ingen straf.

Kriminelle kan efterhånden også gøre som det passer dem - totalt uden repressalier (tænker på en meget omtalt sigøjnerfamilie - bl.a.).

Jeg kunne efterhånden tænke mig, at vi fik straffe a la dem, de har i USA.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 15:36   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
...Kriminelle kan efterhånden også gøre som det passer dem - totalt uden repressalier (tænker på en meget omtalt sigøjnerfamilie - bl.a.).
Zastrow,
jeg vil garantere dig for, at danske kriminelle er 10 gange værre end de sigøjner som du nævner. Og jeg taler om de fine danskere, som få hjælp fra det danske retssystem til at svindle sig igennem.

Jeg kender dansk bolig og byggemarked som min egen lomme og en ting kan jeg bekræfte, at det er der hvor det sner, for danske fupmagere.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 15:45   #17
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Det er værre med rige forbrydere end fattige.
http://ekstrabladet.dk/112/article1664350.ece
det ene er begærlighed, det andet er nød.

Låsbysvedsken er heldigvis politianmeldt
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 15:49   #18
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg glemte noget. ,
med hilsner til Zastrow
http://www.youtube.com/watch?v=AS_0E...eature=related

Sidst redigeret af Karo; 25-11-2011 kl. 15:57.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
753 fattige børn.... buster Politik og Samfund 0 13-03-2010 03:22
Der er ingen fattige her! buster Politik og Samfund 7 04-11-2009 22:40
Fattige førtidspensionister zuza Politik og Samfund 6 26-01-2008 02:10
Fattige kommuner, fattige fleksjobbere rammes zuza Manglen på Fleksjob 9 17-01-2008 18:55
De fattige. Stella Dit og Dat 2 24-02-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension