K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2009, 22:40   #1
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
SkovImer er ny på vejen
Exclamation Hjælp søges til paragraffer

Kan nogen hjælpe mig. Jeg er sygemeldt fra mit Fleksjob som jeg har haft i 6 år. Min læge har sygemeldt mig fra jobbet. Og sendt mig i behandling.
Men nu har min sagsbehandler meldt mig rask. Baseret på en læge udtalelse som ligger FØR jeg fik en forværring af mine smerter.

Nu skal jeg så klage. Kender nogen mine rettigehder. Har jeg ret til at få forelagt min sag for en lægekonsulent, da dette ikke er gjort. Har jeg ret til at kommunen skal høre min fys. som behandler min skade? Jeg har gentagne gange bedt min sagsbehandler om disse ting. Men blevet afvist. Nu siger hun så blot at jeg kan klage. Lige p.t. kan jeg hverken sidde eller gå uden krykke, og alligevel mener hun, at jeg kan varetage et andet job. Hvilket min fys siger er udelukket.

Jeg vil i min klage gerne kunne henvise til nogle paragraffer, men jeg er en klovn til det med sådanne.
På forhånd tusind tak.
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 23:27   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
hej og velkommen til.

Først vil jeg lige sige, at du absolut IKKE må føle dig dum, fordi du ikke kan gennemskue lovgivningen. Som du kan se, så er her mange brugere, som har samme problem.

Du får lige nogle svar i stikordsform, som du forhåbentlig kan bruge.

1. Din ressourceprofil SKAL opdateres med de nye oplysninger, FØR der kan træffes afgørelser i din sag.

2. Du skal aldrig lave mundtlige aftaler - kun skriftlige. Så du skal bede om en skriftlig afgørelse (for det er jo en latterlig begrundelse, når det IKKE er en læge). I denne skriftlige afgørelse så skal der være henvisning til en lov med paragraffer, samt en klagevejledning. Der skal OGSÅ være en redegørelse for, hvordan det skulle bringe dig NÆRMERE arbejdsmarkedet (for det gør det vist ikke).

3. Du skal sørge for at have aktindsigt i din sag hele tiden.

4. Du kan evt. klage til borgmesteren over, at sagsbehandleren "leger læge" og træffer afgørelser, som fjerner dig fra arbejdsmarkedet. (Det er i strid med lovgivningen).

5. Tjek linket stop af sygedagpenge, hvor der også er link til formular om aktindsigt.

Og du spørger bare igen. INGEN spørgsmål er dumme her.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 06:36   #3
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
SkovImer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
hej og velkommen til.

Først vil jeg lige sige, at du absolut IKKE må føle dig dum, fordi du ikke kan gennemskue lovgivningen. Som du kan se, så er her mange brugere, som har samme problem.

Du får lige nogle svar i stikordsform, som du forhåbentlig kan bruge.

1. Din ressourceprofil SKAL opdateres med de nye oplysninger, FØR der kan træffes afgørelser i din sag.

2. Du skal aldrig lave mundtlige aftaler - kun skriftlige. Så du skal bede om en skriftlig afgørelse (for det er jo en latterlig begrundelse, når det IKKE er en læge). I denne skriftlige afgørelse så skal der være henvisning til en lov med paragraffer, samt en klagevejledning. Der skal OGSÅ være en redegørelse for, hvordan det skulle bringe dig NÆRMERE arbejdsmarkedet (for det gør det vist ikke).

3. Du skal sørge for at have aktindsigt i din sag hele tiden.

4. Du kan evt. klage til borgmesteren over, at sagsbehandleren "leger læge" og træffer afgørelser, som fjerner dig fra arbejdsmarkedet. (Det er i strid med lovgivningen).

5. Tjek linket stop af sygedagpenge, hvor der også er link til formular om aktindsigt.

Og du spørger bare igen. INGEN spørgsmål er dumme her.

Tusind tak for dit svar.
Jeg har fået et skriftlig brev, hvor der henvises til nogle paragraffer som jeg ikke forstår. Og det ER jo en læge som har skrevet, at han mener at jeg godt kan varetage et andet job, ved siden af genoptræning. Og dt er ud fra den udtalelse at min sagsbehandler stopper mine syge dagpenge. MEn den læge udtalelse er fra den 18 marts, på trods af at jeg gentagne gange har ringet og fortalt at jeg har fået det værre, og igen skulle til lægen den 21 april. Ville hun ikke lytte til dette. Og vil ikke indhente nye oplysninger fra dent besøg den 21 april, og ej heller vil hun bede min fys om en udtalelse, for denne mener langt fra at jeg kan komme på job.

Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. derfor må jeg klage. Men kan man klage til sin borgmester, når sagsbehandler skriver jeg skal indsende klage til beskæftigelses ankenævnet.?
Min ressourceprofil er ikke blevet ændret, siden jeg blev mere syg. Det har ingen fortalt mig at denne skulle. Har man ingen ret til at bede om at der indhentes oplysninger på min sygdom , som er up to date? Jeg startede jo til den genoptræning som sagsbehandleren sendte mig til, og det var her jeg fik en forværring. Og mmin behandler siger nu, at optræning ikke skulle være startet før jeg var i bedring, og at det netop er derfor at jeg har det værre.

Når jeg spørger hvilket job hun mener jeg skulle kunne bestride, når jeg ikke kan gå uden krykke, og jeg ikke kan sidde på en stol, får jeg intet savr. Hun siger blot: Jeg skal forholde mig til lægens udtalelser.. Ja men de er jo fra midten af marts, Hvor jeg ikke var så syg som jeg er nu. Og fra FØR jeg startede til den genoptræning, hvor mit ben pludselig ikke ville bære min vægt mere.
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 07:17   #4
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Bed din læge om en kopi af journalen fra sidste konsultation.

Send denne kopi sammen med klage til sagsbehandler - og HUSK at henvise til den i din klage, så de er nødt til at forholde sig til den.

Det er da muligt at din sagsbehandler ikke har lyst til at medtage denne - men det bliver i jo så 2 om at bestemmt

Lige sådan gør du med fysio. Bed fysio lave en status, igen henvis til denne i klagen og vedlæg den

Nogen gange er man bare NØDT til at være "fræk som en slagterhund" for at blive hørt.

Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 10:52   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maybe Se meddelelser
Bed din læge om en kopi af journalen fra sidste konsultation.

Send denne kopi sammen med klage til sagsbehandler - og HUSK at henvise til den i din klage, så de er nødt til at forholde sig til den.
Jeg ville ikke løbe an på, at sende den med postvæsenet.
Ting forsvinder hos posten, og i særdeleshed på kommunerne.
Aflever den personligt på kommunen, og bed om at få en kopi af at du har afleveret den.
Skriv på den, at du vil have den lagt i din sag, så går du med livrem og seler.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 12:32   #6
Snuske18
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Snuske18 er ny på vejen
Hej
Jeg har meldt mig ind i LAFS ( landsforeningen for flex- og skånejobber) og det er en kanon hjælp jeg indtil videre har fået.
Har haft en med som bisidder og pludselig er min sagsbehandler "flink" og taler pænt til mig ;-) Jeg har indtil videre ikke fået hjælp fra ham og han syntes jeg "bare" skulle komme igang med arbejdet igen.
Pludselig kan han godt se at jeg er slidt op og ikke kan det samme mere.
(se forrige indlæg fra mig her under flex)
Så nu arbejder min sagsbehandler NU på min ansøgning om flex.
Skal til møde igen sidst på måneden og min bisidder skal med :-)))
Håber du kan finde rundt i junglen
Snuske18 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 14:01   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skriver at du er sygemeldt fra job, det medføre jo at du er på sygedagpenge og det er ifølge dem de skal stoppe dine sygedagpenge og erklære dig rask ...

Du skriver at du har fået et brev med nogle paragraffer hvilke er det ?

Du skal allerførst gøre det at du skriver til din sagsbehandler og forlanger aktindsigt (ansøgnig ligger under nyttige link )

Så skal du gøre som andre bruger anbefaler , du skal bede din læge der har konstateret forværringen om at skrive det til dem, og vil han ikke det uden at de indhenter en status eller generel helbredsattest så skal du bede om aktindsigt i din lægejournal og tage kopi af de papir hvor det fremgår at du har fået det værre ...

sende en kopi til din sagsbehandler og forlange at det bliver lagt ind i din sag...

det samme skal du gøre med papir fra fysio...

Du skriver at din sagsbehandler siger at du bare skal sende det til ankenævnet , vil det sige at hun ikke har varslet stoppet og at du ikke skal sende indsigelser (partshøring) til kommunen ?? lyder underligt eller har du allerede gjort det ?
  Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 16:42   #8
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
SkovImer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du skriver at du er sygemeldt fra job, det medføre jo at du er på sygedagpenge og det er ifølge dem de skal stoppe dine sygedagpenge og erklære dig rask ...

Du skriver at du har fået et brev med nogle paragraffer hvilke er det ?

Du skal allerførst gøre det at du skriver til din sagsbehandler og forlanger aktindsigt (ansøgnig ligger under nyttige link )

Så skal du gøre som andre bruger anbefaler , du skal bede din læge der har konstateret forværringen om at skrive det til dem, og vil han ikke det uden at de indhenter en status eller generel helbredsattest så skal du bede om aktindsigt i din lægejournal og tage kopi af de papir hvor det fremgår at du har fået det værre ...

sende en kopi til din sagsbehandler og forlange at det bliver lagt ind i din sag...

det samme skal du gøre med papir fra fysio...

Du skriver at din sagsbehandler siger at du bare skal sende det til ankenævnet , vil det sige at hun ikke har varslet stoppet og at du ikke skal sende indsigelser (partshøring) til kommunen ?? lyder underligt eller har du allerede gjort det ?
Tusind Tusind tak for en kæmpe hjælp.
Jo jeg er varslet om stop af syge dagpenge. Og har fået partshøring, MEn ej heller efter denne, vil min sagsbehandler indhente oplysninger fra min læge om min forværring. Og ej heller fra min Fys, eller genoptræning. På trods af, at jeg har bedt om dette tre gange.
Så tak for råd. Nu vil jeg bede min læge skrive en udtalelse, og samtidig min Fys. Begge disse mener ikke at jeg kan varetage et job, som min situation er nu.
Jeg er sygemeldt fra mit nuværende fleksjob, og herefetr fyret på grund af de mange sygedage. Altså de 120 dage. Men min opsigelse er først gældende fra den 31 -07-2009. Men da min sagsbehandler forholder sig til den gamle erklæring fra lægen, mener hun godt at jeg kan varetage et andet job. Men hun kan ikke lige fortælle mig hvilket... Jeg er gående med en Krykke, kan ikke sidde mere end ti minutter. Og formår ikke at køre i bil. Så hvis man er arbejds dygtig med sådanne problemer. Jamen så ved jeg snart ingenting mere. Er blot så ked af det hele.
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
hjælp til § paragraffer førtidspension nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 30-09-2010 21:26
Hjælp søges deva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-08-2010 22:03
Hjælp søges. Hønsehuset Alt det andet 2 12-11-2009 17:12
Hjælp søges palle jensen Din historie 8 19-03-2008 00:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension