K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2012, 14:03   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
"...Ministeren gennemgik Straffelovens § 263 om, hvornår der er straf for at optage samtaler, møder og lignende.

Han konkluderede, at såfremt der er tale om et møde mellem to personer, såsom et møde mellem en klient og sagsbehandler, er det lovligt, at den ene part optager det på bånd.

Der er alene straf for at båndoptage, såfremt man ikke selv deltager..."

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=3214
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 14:17   #22
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
jamen der er vi slet ikke uenige - man må optage alt hvad man vil - så længe man selv deltager i mødet.
Men må man så afspille det for hvem som helst? det var det jeg skrev om tidligere... ????
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 14:25   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
En optagelse er ikke andet end en digital dokument som skal indgår i ens sag og i det at det er lovligt at optage mødet/samtaler er man fuld berettig til at sende den dokumentation videre til respektive myndigheder.

Det har jeg selv gjort vil jeg hilse og sige, allerede i 2007.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 16:10   #24
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Det tror jeg altså ikke du har ret i !

Derfor jeg skrev som jeg gjorde !

Jeg er ret sikker på - men ikke 100% desværre - at møder/optagelser der er optaget skjult, (og tror faktisk også det gælder for optagelser der ikke er skjulte!) IKKE må afspilles for andre uden accept fra samtlige mødedeltagere.... ?

Men det ville faktisk være rart at få 100% på plads - så hvis du eller nogen andre evt har § eller andet der kan afklare hvad der er korrekt, ville det være rigtig rart
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 16:39   #25
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Man har på ingen måde pligt til at opgive over for nogen at man foretager sig en fuld lovlig handling, i dette tilfald at optage et møde eller en telefonsamtale.
Og som skrævet før, en optagelse er en digital dokumentation på ligefor med mails.
Paragraf ?, den har du jo fået, dvs. Straffelovens § 263, som er blevet klart og tydeligt fortolket og forklaret af daværende justitsminister.

Desuden ”…En socialrådgiver, som føler, at en klient forfølger vedkommende med uberettigede klager, har også lov til at forsvare sig selv ved fremover at optage samtaler på bånd. Men clear lige med chefen, at det ikke strider med interne regler på jeres arbejdsplads. Og pas på, hvor I opbevarer båndet. Falder det i fremmede hænder, kan det være en overtrædelse af jeres tavshedspligt….”

Os, de dødelige har ingen "tavshedspligt" hvis sager vedrører os selv.

Tror du virkeligt, at en sagsbehandler ville holde sig tilbage med at sende optagelserne videre hvis h*u ville bevise sit ret?. Nææææ….

Og som justitsminister skræv: ”…”.Når overraskelsen har lagt sig, bør I bemærke, at svaret går begge veje..”, dvs, den samme mulighed både for klienten og socialrådgiveren.

Over hele verden optagelser af møder og telefonsamtaler blive brugt som beviser, men i DK er den mulighed/ret kvalt af uvidenhed og angst for ikke eksisterende konsekvenser.

Sidst redigeret af Karo; 08-06-2012 kl. 16:45.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 16:50   #26
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Det tror jeg altså ikke du har ret i !

Derfor jeg skrev som jeg gjorde !

Jeg er ret sikker på - men ikke 100% desværre - at møder/optagelser der er optaget skjult, (og tror faktisk også det gælder for optagelser der ikke er skjulte!) IKKE må afspilles for andre uden accept fra samtlige mødedeltagere.... ?

Men det ville faktisk være rart at få 100% på plads - så hvis du eller nogen andre evt har § eller andet der kan afklare hvad der er korrekt, ville det være rigtig rart
Det er også det jeg har hørt, at det ikke må afspilles for nogle der ikke deltager i mødet uden accept.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 16:56   #27
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-707.html
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 16:58   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det var ulovligt at afspille disse optagelser...så ville det stå tydeligt i straffeloven....

Jeg kan ikke finde noget sted i straffeloven hvor der står at det er ulovligt at afspille optagelser....dette uanset om det er skjulte eller ej..

Så man må gå ud fra at så længe det er fuldt ud lovligt at optage disse ting...at så er det også lovligt at man afspiller dem til dem man har lyst til...

Skulle der være nogen som er af en anden mening....så modtager jeg gerne links til love eller regler som viser det er ulovligt...

Her er linket til starffeloven om lovligheden af optagelser https://www.retsinformation.dk/forms...d=138671#Kap27
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 17:32   #29
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
[QUOTE=Karo;227505]
Og som skrævet før, en optagelse er en digital dokumentation på ligefor med mails.

Siger du og ? link?

Paragraf ?, den har du jo fået, dvs. Straffelovens § 263, som er blevet klart og tydeligt fortolket og forklaret af daværende justitsminister.


OK - den der tydelige fortolkning og forklaring af daværende justitsminister? hvor finder jeg lige den?

Kan da godt være jeg er fatsvag - meeeen så er jeg altså det


Det vil sige, at I mener at en socialrådgiver på job i en offentlig forvaltning, kan blive optaget skjult (af feks en praktiaknt, der deltager i møder) og dette må afspilles for hvem som helst???? (forudsat at borgeren giver sit samtykke og tavshedspligten dermed ophæves)

ved I hvad - det tror jeg sg. ikke på.....

kan godt nok ikke liiige finde § eller noget, men synes I selv det ville være ok at være ansat på de vilkår?
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 17:53   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu var det et spørgsmål om det var lovligt eller ej...

Hvorvidt om det er okay at være ansat under disse vilkår eller...tja det er jo op til hver enkelt...

Man kunne jo sige som myndigheder normalt siger når der feks skal video overvågning eller generalt overvågning af alt det du laver på internettet siger....

Hvis du ikke har noget at skjule...tja så burde det ikke være et problem...og har du et problem med det...tja så må du jo have noget at skjule

Mit indlæg gik ud på hvad borgere må og ikke hvad ansatte i kommunerne må....

Der er jo en masse regler for hvad ansatte i kommunerne må og ikke må...

Normalt burde det jo ikke være nødvendigt at optage sine møder....men men det kan blive nødvendigt....hvis den person man er til møde med ikke overholder gældende lovgivning...

Man kunne jo også vende den om og så bede den ansatte på kommunen om at overholde gældende lovgivning....da det så ikke vil være nødvendigt for den enkelte borger at optage sine møder...

Det aller bedste ville være hvis det blev indført som standard at alle møder på kommuner og jobcentre blev optaget...

Man kunne så give borgeren en kopi og på denne måde ville der aldrig kunne være uenighed om hvad der er forgået på mødet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I klemme Deacon Alt det andet 1 16-04-2012 11:34
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
Er jeg den eneste?? nille1979 Alt det andet 10 10-08-2011 23:23
Er jeg den eneste ? Birkes-musen Alt det andet 4 21-06-2011 10:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension