K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2006, 16:46   #1
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Fleksjob og pension

Hej Pia B.

Jeg vil gerne spørge om det er korrekt, at ens kommune bare sådan
uden videre kan rejse en førtidspensiossag hvis de ikke kan finde
et fleksjob til en. Jeg har været visiteret siden 2000, og har selv fundet
3 fleksjob, men blev uforskyldt ledig alle 3 gange. Nu vil man påny lave en arbejdsprøvning, selvom jeg er arbejdsprøvet fra a-z. Kommunen har henvist mig til et privat coaching-firma, og de skulle
være gode til at finde et job, men det tvivler jeg på. Jeg tror kun de
gør dette for at trække tiden ud. I den kommune jeg bor nu har jeg
haft 8 forskellige jobkonsulenter på min sag, og ingen har kunnet finde et fleksjob, men ved en aktiv jobsøgning fandt jeg selv jobbene,
men det viste sig, at man ikke kunne ansætte efter prøvetidens udløb.
Jeg tror det er kommunens hensigt, at man vil rejse en pensionssag
med den begrundelse, at det ikke kan lade sig gøre at finde et fleksjob til mig, men det har jeg svært ved at acceptere da mine kvalifikationer er iorden. Er uddannet kontormand og har mange forskellige kurser og kørekort til bil. Min arbejdsevne er kun nedsat med 50%, og det mener jeg ikke kommunen kan få en pension igennem på. Håber at høre fra dig. Jeg kan slutteligt nævne, at
min kommune aldrig har gjort et seriøst forsøg på et finde et fleksjob til mig, men kun holdt mig hen med snak og "historier". Det kan da ikke være rigtigt at man skal straffes for at være aktivt jobsøgende.
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2006, 21:12   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Fleksjob og pension

Hej Lars.

Jf. Pensionslovens § 18 stk. 2, kan kommunen godt rejse en ansøgning om pension selvom personen ikke selv har bedt om det - det sker dog som regel kun hos personer uden sygdomsindsigt, der som regel er af psykisk karakter.

Hvis det er du har modtaget ledighedsydelse i de sidste 18 måneder, skal du rådighedvurderes i forhold til, om du fortsat står til rådighed for et fleksjob, og i forhold til, om der er sket ændringer i din helbredsmæssige tilstand, både i forhold til om din situation er blevet bedre eller værre.
En sådan rådighedsvurdering skal ske gennem en arbejdsprøvning. Såfremt man ikke ønsker at medvirke til denne arbejdsprøvning, kan man risikere at miste sin ledighedsydelse.

Så jeg vil råde dig til at deltage i arbejdsprøvningen og forhåbentlig få det bedste ud af det.

Håber du kan bruge svaret, ellers er du velkommen til at skrive igen.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og §17 om pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-07-2013 12:32
Pension/fleksjob? ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 19-04-2012 17:38
Løn, pension mv. i fleksjob zuza Nyt om loven 2 19-11-2009 17:46
fleksjob og pension vengsi Spørgsmål ang fleksjob 3 10-12-2008 16:31
fra fleksjob til pension Stella Spørgsmål ang fleksjob 27 02-08-2007 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension