K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2011, 15:37   #31
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Tak for alt I skriver, skal lige bruge en del tid på at tygge mig igennem, da min hjernes funktioner er meget nedsatte..har svært ved at læse og forstå bl.a.

Undertegnede...er der så slet ikke nogen der løfter et bryn over, at den ressourceprofil ikke er færdig, når de 52 uger er gået?? Jeg har bedt om at udfylde et hjælpeskema en af de første gange jeg var hos sagsbehandleren. Siden da, er det ekstremt lidt hun har set på den! Hver gang jeg var der, sad hun og fedtede med svar om, at hun havde haft travlt, så var det ferie, så var hun syg, så var hun...tja hvad? Doven? Ligeglad?? Udspekuleret??? Kan ikke gennemskue om der ligger en skjult dagsorden i det rod her!!

De afventer erklæring fra smerteklinikken, for at se om jeg skal forlænges på det...hvad er det for erklæring??? Aner det ikk...håber jeg får svaret imorgen når jeg ringer derind. Er jo kun lige opstartet derinde, har været ved de indledende samtaler og skal starte i medicinsk og fysioterapeutisk modul, så erklæringen kan jo ikke allerede sige noget om, hvorvidt de kan hjælpe mig, så dette skulle kunne være udslagsgivende for forlængelsen...bliver sgu rundtosset af det her

Ok, så selvom vi har været sammen og boet sammen så mange år, regnes vi ikke som ægtefæller...hvad så når vi ejer hus og bil sammen? Det må vi vel ikke eje for at få kontanthjælp?

Tak for jeres hjælp, det sætter jeg pris på!

Hilsner fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 22:32   #32
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Fibro: Jo, den ressourceprofil burde ligge nu, med mindre, at grunden er, at der manglede noget sidste lægeligt, som var vigtigt at tage med i betragtningen, for så vil det være til din fordel, at skyde det, til det er med, i stedet for at træffe en afgørelse på det der ligger i sagen...


Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
Kære Andersine85
Hvilen en anden afdeling tænker du på ????
Jamen f.eks. hos os, så har vi et pensionsteam, det er en anden afdeling end den jeg sidder i.
Dvs. at jeg færdiggør en resourceprofil, og sender sagen videre til den sagbehandler i pensionsteamet, som skal behandle ansøgningen.
Hun tager så sagen med på et "rejsningsmøde" (det hedder det sku ), og det er så fra den dato, at de tre måneder tæller, ikke fra den dato, at hun modtager den fra mig...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 22:43   #33
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Hun tager så sagen med på et "rejsningsmøde" (det hedder det sku )
DET var dagens griner !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 21:04   #34
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Og jeg er ikke blevet meget klogere, ansøgte 15/2 samtidig bad jeg om fuldstændig aktindsigt. Rp skulle jeg have godkendt 23/3, men havde stadig ikke modtaget akter, beder om udsættelse.
Klager til samtlige byrødder og vupti får jeg 2 mdr efter anmodning, aktindsigten. Kan derpå rette rp , og har lige fået mail om at hun har renskrevet den og sendt den til mig, og jeg bedes gennemlæse og skrive under , og sende retur.
Intet om min pensionsansøgning, som jeg ellers har rykket for.
Sendte klage til hende den anden dag, efter råd herinde fra, at hvis jeg ikke får svar inden 14 dage , anker jeg til BAN.
Og det skal jeg åbenbart, har intet hørt om at min sag er sendt videre.
At rp ikke er færdigskrevet er deres fejl, ikke at sende aktindsigt inden for 10 dage, eller fortælle tidshorisont, kun at de "leder efter dem", og vender tilbage.
Er frygtelig frusterende , det er ikke for sjov, og 1. gang ,at søge pension, efter 30 års "karriere" på kontanthjælp. Har bare behov for at "holde min base", og fred og ro til at heles.
Og der var nok i min sag , lægekonsulenten på jobcenter , var enig i psykologs diagnose og der var ikke behov for flere lægepapirer ( speciallæge psykiater, som jobcenter ellers gerne ville).

Sidst redigeret af archibald; 12-05-2011 kl. 21:11.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 22:34   #35
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Undertegnede...er der så slet ikke nogen der løfter et bryn over, at den ressourceprofil ikke er færdig, når de 52 uger er gået?? Jeg har bedt om at udfylde et hjælpeskema en af de første gange jeg var hos sagsbehandleren. Siden da, er det ekstremt lidt hun har set på den! Hver gang jeg var der, sad hun og fedtede med svar om, at hun havde haft travlt, så var det ferie, så var hun syg, så var hun...tja hvad? Doven? Ligeglad?? Udspekuleret??? Kan ikke gennemskue om der ligger en skjult dagsorden i det rod her!!
o
Tja...

Jo der bliver løftet bryn. Som du kan læse i afgørelsen kalder ankestyrelsen kommunens fejl for særdeles kritisabel.

Jeg er klar over at for den enkelte borger føles det ikke som alverden - især fordi det i den sidste ende ikke har betydning for afgørelsen og berettigelsen til dagpenge. Men i "systemet" er det reelt en kindhest der kan mærkes.

Jeg vil heller ikke mene du bør bekymre dig over om der ligger en skjult dagsorden bag - simpelthen af den grund, at kommunen intet har vundet ved ikke at have ressourceprofilen færdig til tiden. Det skaber langt mere bøvl end det gavner. Samtidig kan jeg heller ikke se formålet med ikke at afklare din sag - i det omfang det har været muligt (ressourcer, ferie og sagsbehandlers sygdom).

Jeg er klar over at den brugere her på siden vil mene, at kommunerne bevidst har en strategi om at lade folk køre i 52 uger uden at gøre noget i sagerne, for så at stoppe dagpenge derfra. Min erfaring er dog det modsatte - især fordi alle kommuner er klar over at raskmeldinger (evt. m. skånehensyn eller lignende) sker tidligere og i mange flere sager når kommunen løbende er "i gang" med de sygemeldte og det er dermed ressourcebesparende når man ser på sygedagpengeområdet under ét.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 00:18   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er jo kun besparene, HVIS den syge bliver rask igen.

Der hvor sagerne trækkes(efter min overbevisning) er netop de allermest syge/tilskadekomne.

Det er dem der kommer i klemme, da de ikke har mulighed for at handle, men må underlægge sig sygdom/tilskadekomst betingelser.

Bliver lægepapir ikke indhendtet, ressourceprofil ikke opdateret eller lavet, vil netop behov for en afklaring af arbejdsevne, træning eller anden hjælp, IKKE blive "Opdaget", og dermed heller ikke ihverksat.

Men dette koster penge! og idag bruger kommunerne ofte ikke helhedsvurderinger, som ellers ville blotlægge anden behov.

Det burde netop være kommunernes fornemmeste opgave at ihverksætte ALLE tiltag for at hjælpe borgeren bedst mulig;
Tilbagevenden til arbejdsmarkedet eller ej.

Desværre vælger kommunerne ofte at lade de rigtige syge/tilskadekomne borgere, sejle egen sø, hvis det allerede er klart, at den syge ikke vender tilbage til ordinært arbejde.

Man glemmer også betydningen af livskvalitet, da kun arbejdsmarkedet tæller, i kommunalt regi.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 13-05-2011 kl. 00:24.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 10:49   #37
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Popiae..

Ja det er den tanke jeg også har...at de godt har været klar over, at jeg ikke kan komme tilbage...For nu at have en chance for forlængelse, har jeg fået at vide at jeg er nødt til at tænke strategisk nu og få nogen til at skrive, at de vurderer jeg kan komme tilbage på job indenfor 2 år. Så med en hjerne der mildest talt ikke fungerer godt, skal jeg tænke strategisk...om noget hvor jeg ikke har ide om, hvad mine ord fører med sig af dårligdom for mig selv, i form at lukket kasse, udtrækning af tid osv osv....jeg kan ikke gennemskue, HVAD jeg nu skal til at sige, for at få indtægt igen??

Jeg var så naiv fra start af og tænke...ærlighed kommer man længst med..så jeg svarede ærligt, at jeg efter 4-5 års indædt kamp om at bevare mit nemme job, ikke kunne mere, og derfor kunne og kan jeg ikke se mig selv i job mere. BANG...der skød jeg mig selv solidt i foden...for DET siger man ikke ustraffet. UANSET om man dårligt kan krybe afsted derhjemme, så SKAL du sidde med jernstativ i ryggen for at holde dg oppe mens man er til samtaler hos sagsbehandleren...lægge en makeup der får dig til at se 20 år yngre og HELT arbejdsduelig ud...og så siger du....ligemeget HVAD, VIL jeg bare arbejde igen! Når du så går hjem...kan man synke sammen som en brugt karklud og prøve at finde styrken til at bare være til...

Er det sådan det er Undertegnede????
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 11:21   #38
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære Andersine85
Det jeg mener er at jeg i august 2010 blev henvist til virksomhedspraktik

startet sep 2010 og kunne kun klare 9 dag med under 3 timer om ugen
gik til egen læge og igennem ham sygemelde jeg mig
herefter møde som vi selv indkalde til
herefter skete der ikke noget min fagforening kontaktet mange gange
mange undskyldninger
først da jeg efter periode skulle stoppe fik jeg et brev om at nu stoppet de denne ydelse og jobcenter ville snart mulig lave min resurceprofil indet skete

jeg fik inden ydelses fra kommune efter 1 ½ mdr. jeg jeg et brev fra kommunen at jeg var blevet sygemeldt og jeg vil få et brev omkring at min a kasse skulle bekræfte at jeg stadig er syg og jeg skulle gå til læge og udfulde en attest det gjore jeg så

Fik så fra en sagsbehandler at jeg er indtalt til en §7 med a kasse egen læge og en jobkunsulent til hvordan jeg kan komme tilbage til arbejsmarket

en uge efter bliver jeg kontaktet igen at det er aflyst
men min resurceprofil skifter stadig skrivebrod ???????
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 20:04   #39
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hmm pas... det lyder noget rodet for at sige det mildt!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan skal det lige tolkes ?? 58hb Politik og Samfund 5 11-11-2012 04:25
hvordan er det nu lige med smerteklinik?? kandelsdorff Alt det andet 3 22-10-2012 14:39
befordrings godtgørelse -hvordan er det nu lige? buster Alt det andet 2 28-04-2010 18:17
Og hvordan tolker man så lige det..........? pusle Alt det andet 5 08-12-2008 15:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension