K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2009, 13:28   #1
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
hilsen og spørgsmål til jer søde mennesker...

Hejsa

Det er meget længe siden at jeg har været herinde og kigget og skrevet,som mange af jer ved,har jeg været udsat for vold og i den forbindelse har jeg ikke min bærbare computer mere og jeg kan godt fortælle jer at jeg savner dette netværk rigtig meget.

lidt nyt siden sidst:jeg er blevet skilt fra min mand og han er blevet bevilliget overvåget samvæt med vores datter 2 timer ca 4 gange på det næste halve år,men først når han har været på antabus.

Vi er glade for at bo i vores nye handicapvenlige rækkehus,og det er så dejligt at der ikke er trapper.

Jeg har haft en ude fra kommunen nu ang paragraf 100 og alle 3 gange hun har været der har hun sagt at jeg er så dårlig at jeg helt sikkert er bevilliget noget hjælp,nu har jeg så fået på skrift at jeg kan få o kr i udbetaling,jeg siger jer at jeg blev så ked af det/er ked af det.kan det virkelig passe ? er der nogen der er inde i loven og kan hjælpe mig ? jeg syntes at det er urimeligt at nogen kan få og andre ikke kan få.jeg har især nogen punkter der er relevante for mig bl.a: fodbehandling da jeg er stivgjord i ryggen og ikke kan bukke mig. hjælp til støvsugning og gulvvask.desuden havde jeg hørt om håndsrækninger og netop dette syntes jeg,jeg bruger meget,da jeg ikke kan gå ret langt,ingen bil har,ikke kan handle selv osv.hvor meget får i andre i håndsrækninger hver månede ???
jeg har ligeledes søgt hjælp til sko,da jeg går meget skævt og slider mine sko hurtigt.mit undertøj bliver meget grimt pga min medicin.vinduespudser osv jeg kunne blive ved.

er der nogen der gider at fortælle hvad de får til og hvor meget og om du evt kan give mig nogen gode råd,jeg kan bruge til kommunen.

Jeg kender nogen stykker der får al transport betalt,cafebesøg,varmtvandsbassin osv

Er jeg urimelig at jeg søger hjælp til noget af alt det jeg bruger mange penge på ???

lige nu føler jeg mig ret hjælpeløs.

På forhånd tak til jer der har læst med,skriv gerne gode råd til mig

Hilsen fra Pjuske

Ps jeg låner en computer når jeg er på besøg ved mine forældre,så jeg svarer ikke lige samme dag.
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 05:50   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tænker:

Det er nærmest kotyme, ikke at se ordentligt på sagerne når det er § 100, de giver bare afslag, uden vejledning (både anke og andre §§) og håber den går, så det er bare at komme i gang med at hanke, der er en rigtig god chance for at du vinder.

Du skal se tingene grundigt i gennem for nogle kommuner er så smarte at flytte folk over på en anden § hvor det er indtægten der er afgørende for om man kan få eller ej, det er IKKE lovligt, men de gør det aligevel (jeg har selv oplevet det)
Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg så det, men for lææænge siden så jeg et sted at de faktisk SKAL se på § 100 før de ser på andre §§.

I afslagt er du da blevet vejledt om andre muligeheder (andre §§) hvis ikke skal du indskrive det i anken, at du stiller dig udeforstående over for at du ikke er blevet vejledt om andre mulighedder, nu det er et lovkrav (retssikkerhedsloven) at kommunerne vejleder borgerne.

I anken skriver du naturligvis ALLE de ting ned du har af merudgifter, husk selv de mest mærkelige ting som havehjælp, vinduspusning, ekstra tøjvask, ja selv en "barnepige" til at fodre og lufte hunden (lige den vil sikkert ikke gå i gennem, men det gør heller ikke noget, for den er med til at tydeliggøre dit funktions nivo, og det er, det der tæller)
Du skal IKKE skrive at du kender bla bla, men skrive det du har af ekstra udgifter, hvad andre får er de hamrende ligeglade med, det er ikke relevant, foruden at andre ikke er dig, din sag er helt unik lige så dine behøv.

Anken sender du til kommunen som så skal se på sagen igen, de vil sikkert give dig delvist medhold, for at undgå at sagen går videre, men stil dig endelig ikke tilfres, selv om at det er det nemmeste, for de har med stor sansynlighed IKKE givet dig medhold i alt du bør få medhold i, så hvis kommunen efter genvudering giver delvist medhold, skriver du en ny klage hvor du klager over afslag på de ting der mangler (husk stadig de tossede ting) måske de giver dig mere medhold, måske ikke, du bliver bare ved til du fæøler du har fået det der er din ret, eller til en højere instans har stadfæstet at sådan skal det være. Når du skrive klagen over delvis medhold, kan du evt skrive at du forventer at sagen ryger direkte videre til højere instans, fordi det er et afslag efter deres genvudering og det normalt går videre, du skal ikke regne med at den gør, men det er bestemt forsøget værd.

Jge går ud fra at du har udfyldt et samtale skema sammen med hvem end du har haft besøg af, en kopi af det medsender du naturligvis også, og skriv gerne kommentare der til hvis du ahr nogen.

Held og lykke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 08:34   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Pjuske.
Hvad giver de dig afslag på?
Er du omfattet af personkreds?
Eller handler det alene om dine udgifter?
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 11:20   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har fået hjælp efter paragraf 100 i 3 år, men for over 1 år siden
mistede jeg den, fordi muskellidelsen ikke gav ret til paragraf 100, måske
kan du spørge din sagsbehandler om din lidelse ligger indenfor personkredsen,
vedrørende rengøring, så er det hjemmeplejen som skal varetage dette,
men hvorvidt du fordrer for meget, ja, så mener jeg at reglerne må afgøre
det, men har du ikke den rette diagnose, så kan du råbe nok så højt, og
ingenting hjælper, kan godt forstå, at du undrer dig over, at du får at vide
at du har behov for hjælp, men ikke kan få det, men kommunen skal se
på diagnosen, og følge reglerne, måske er der andre her som kender person-
kredsen, har et link hertil, og evt. også til, hvad der kan dækkes via paragraf
100.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 15:18   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Pjuske

En af kravene til for at man kan få bevilget merudgifter §100 er, at der skal være udgifter til godt og vel 6.000 kr årligt eller 500 kr. pr. måned. De har regler, der skal overholdes.

Du må sørge for at få afslaget på skrift, hvis du ikke allerede har fået det, og jeg håber, de har skrevet, hvad grunden til dette er.
Du kan klage over afgørelsen, hvis du mener, du har ret til det. Du kan læse mere om merudgifter § 100 her:
http://www.vfm.dk/Temaer/sociale-omr...der/Start.aspx
Du kunne feks. klage over afgørelsen og skrive, at du ikke har fået en ordentlig vejledning om videre hjælp, da du virkelig har brug for hjælp til netop disse ting.

Hvis du ikke vælger at klage, kan du prøve nedenstående:

Du kan, hvis du er økonomisk vanskeligt stillet, søge efter Aktivlovens §81/82 om enkeltydelse til dine sygdomme/transport eller lignende.

Mht. sko, hvis du har været til ortopædkirugisk speciallæge(har du det? Ellers kan du få henvisning fra din læge) og fået nogen diagnoser på dine fødders lidelser, så kan du søge det som et hjælpemiddel efter serviceloven § 112. Men KUN hvis du har alvorlige fodlidelser - det er meget svært at få bevilget ortopædiske sko efter § 112, da der skal være tale om varige lidelser.

Hvis du vil søge efter nogen af de ovenstående §§, kan du spørge efter ansøgningsskema hos kommunen eller finde det på www.borger.dk
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 17:38   #6
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hejsa

TAK for Jeres svar.

Jeg har fået foretaget en stivgørende rygoperation der desværre er mislykkedes og hvor de har ødelagt en nerve ned i højre ben,jeg kan ikke selv køre bil(har søgt invalidebil men der er jo lang ventetid) jeg må/kan ikke selv støvsuge og vaske gulve,løfte over et kg.pudse vinduer,ordne mine fødder pga stivgørende ryg,slidtage på sko,slidtage på tøj, varmtvandsbassin,samt kørsel til varmtvandsbassin,transport,håndsrækninger til al den hjælp jeg får andre til at hjælpe mig osv.

Jeg ved godt at man ikke skal være misundelig,men men jeg syntes ikke at det er helt fair, da jeg havde min mand(er lige blevet skilt efter at ha været udsat for vold)sagde de at hvis du er alene kan du få hjælp til det hele og nu står jeg i lortet helt alene med en lille pige på 5 år,jeg har en handicapvenlig bolig uden dørtrin tæt på børnehaven,men jeg kan ikke gå helt ned i byen og handle og jeg kan ikke løfte varerne selv,så det har jeg søgt hjælp til.

Kender en fra Sjælland der får alt kørsel betalt, cafebesøg betalt da det er vigtigt at ha noget socialt,sko,tøj,medicin,ja medicin har jeg også søgt hjælp til.

Jeg har fået afslag på alt og har lige anket,jeg føler ikke det er fair.


God søndag til jer alle.


Pjuske

Ps om 8 dage får jeg en bærbar computer,jeg glæder mig for vildt til at skrive sammen med jer alle igen og følge med i hvordan i andre har det.håber der er bare lidt der også har savnet mig
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 21:31   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk, at vedr. merudgiften, er det IKKE diagnosen, men alene funktionsnedsættelsen, der er afgørende om man er omfattet af personkredsen.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fødsda's hilsen jasch Alt det andet 7 25-07-2013 19:03
Er der nogle søde folk der kan hjælpe mig? Isabella1 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 06-06-2012 11:13
dette er en hilsen til web og co. Ole-Oliver Dit og Dat 4 20-08-2009 09:53
Hilsen fra en førtidspensionist PBC Dit og Dat 0 19-02-2007 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension