K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg har fået job.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg har fået job. Her kan dem der bliver ansat i job, skrive det til andre som en lille opmuntring og så vi alle kan se at det kan lade sig gøre.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2008, 19:54   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
om at sige et job op..

IIHH jeg sidder altså her og læser et par tråde og de sidste par dage er der dukket en sag op i bla denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=283

Jeg ved godt at det ikke bare lige er til at sige et job op som fleksjobber (faktisk skide strengt , karantæne for at opsige sit job ok .. det gør man også på dagpenge, men fratagelse af forsørgelsegrundlaget IKKE OK )

men når det er sagt så er der altså meget man kan gøre selv hvis man havner i et uheldigt job ....


Jeg har selv været i et job hvor chefen skifte totalt personlighed da vi flekser var blevet fast ansag og hun var for at sige det mildt en bitch...

jeg er normalt ikke typen der holder min mund men jeg må indrømme at den gang gjorde jeg det sq i alt for lang tid indtil det hele brændte på (har tit tænkt på at jeg skulle fortælle om forløbet under min historie og det kommer også en dag ) men kort fortalt var det et helvede at være på den virksomhed og ikke kun for mig men for alle flekser...

desværre er jeg typen der godt kan hidse mig op over en chef men når det kommer til stykket så kommer jeg på arbejdet om jeg så skal kravle dertil og uanset hvor meget det tære på helbreddet...


der står i før omtalte tråd en afgørelse der tolkes som om vi ikke kan sige job op men det KAN vi altså .. vi kan måske ikke komme så nemt ud af det som alle andre på arbejdsmarkedet men bemærk at det der står i ankeafgørelsen er

Citat:
Der var ikke ret til ledighedsydelse, idet ansøgeren var selvforskyldt ledig efter et fleksjob.

Ankestyrelsen lagde vægt på, at ansøgeren ikke orienterede kommunen om samarbejdsproblemer på arbejdspladsen, inden han opsagde fleksjobbet. Han var anmodet om at komme til et møde på arbejdspladsen, med henblik på at afklare de samarbejdsproblemer, der var opstået mellem ansøger og de øvrige servicemedarbejdere, inden han opsagde jobbet
grunden til at der så kan opstå problemer i sådan en sag er jo netop at den omtalte person i den sag IKKE gjorde som han skulle han kom IKKE med henblik på at opklare problemerne og han kontaktede IKKE kommunen...


derfor syntes jeg ikke at man bare skal slå sig til tåls med at man ikke kan komme ud af sådan et job det er IKKE meningen at vores helbred skal blive værre ved at være ansat i fleksjob , det er jo netop for at gøre det nemmere for os og med henblik på at vi skal blive på arbejsmarkedet at vi skal i fleksjob ...


Det jeg gjorde i min sag var at jeg kontaktede min jobkonsulent ved de allerførste problemer det gjorde jeg på skrift jeg bad ligeledes om at få svar på skrift.

Så jeg på den måde senere havde dokumentation for de opstået problemer samt tiden problemerne var opstået , samtidig med at jeg sendte det til min jobkonsulent sendte jeg det til min sagsbehandler og bad om at få det lagt ind i min sag...

Kun en ting gjorde jeg forkert jeg kontaktede ikke min læge og fortalte hvordan jobbet indvirkede på mit helbred, at mit helbred blev dårligere og dårligere undskyldte jeg med stress (senere fandt jeg ud af at der var tilstødt ny og anden sygdom som var skyld i min tilstand )

Jeg fik svar fra min sagsbehandler og jobkonsulent men havde jeg ikke fået det så havde jeg skrevet og rykket for det og i sidste instans skrevet en klage over sagsbehandlingen til borgmesteren...

Min poiente med det her er ,,, skriv til jeres jobkonsulenter hvad der er galt på jobbet bed om at få svar på skrift , gør opmærksom på at det også er sendt til sagsbehandler med besked om at det bliver lagt i jeres sag, gå omgående til lægen og fortæl hvordan i har det....

Hvis jobkonsulenten stadig ikke gør noget ved det, så send en klage til jeres borgmester ...

og ikke mindst rend til fagforeningen alt hvad remme og tøj kan holde...
de er der for jeres skyld og i de her konflikter har jeg aldrig set at de ikke var mere end villige til at hjælpe, det er jo ikke sådan at i har indgået en slavekontrakt i er lønmodtagere som alle andre, og jobkonsulenter og arbejdsgiver skal sammen med jer søge at løse div konflikter og kan de ikke det så må man videre , det er desværre ikke altid at man kan finde et nyt fleksjob ...

Men i sidste instans må man altså sygemelde sig .. man skal IKKE finde sig i alt

og lad være med at tage jobkonsulentens ord for gode vare .. altid svar på skrift.. en anden god ting er at hvis man oplever at det går dårligt så skriv det ned i en jobdagbog altid når det starter ,.. når man sidder til mødet kan man ikke huske halvdelen så jobdagbog er en god ting...

Jeg kan fortælle at på den virksomhed hvor jeg var ansat kom både jeg og min kollega fra denne kommune ud af ansættelsen uden at det havde konsekvenser for os...

de kollegaer der sidder tilbage kommer fra anden kommune og har ikke modet på at gøre det samme som vi gjorde , de sidder der endnu og har det af H til ...

Jeg skal fortælle om hele forløbet af min opsigelse /fyring under min historie for i mit tilfælde endte det med at jeg selv måtte om hvorvidt jeg ville fyres eller sige op... jeg var funktionær ansat så ved fyring var der tre måneders løn hvor jeg så ville være sygemeldt og ved opsigelse ville jeg overgå til ledighedsydelse med det samme...

jeg valgte fyringen og skiftede efter en måned mening og sagde op (ville ikke have noget med virksomheden at gøre overhovedet) og det var ikke noget problem ... jeg havde alt dokumentation i orden både for dårlig opførelse fra chefen , forskels behandling af ordinær ansatte og flekser samt at jeg kunne bevise at chefen løj om min arbejdsindsats ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad må man sige vej til MP84 Spørgsmål ang fleksjob 6 13-08-2013 15:38
Har man ret til at sige nej tak til revalidering? Smutter76 Alt det andet 16 01-09-2011 12:53
Kan man sige sit fleksjob op garage50 Spørgsmål ang fleksjob 15 22-03-2011 17:37
At sige fra... Solen Alt det andet 25 05-08-2010 14:43
Jeg er ked af at sige det...men Stella Politik og Samfund 5 19-09-2006 21:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension