K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2010, 19:55   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men lidt sjovt når man ikke har hørt andet om den danske folkeskole og mette
men mit barn kommer først. Hvad med andres børn, som ikke har råd
Den holder bare ikke uanset hvad.

Der kommer mange flere af siger et og gøre noget andet.
fra SF R og SOC.
Nu er jeg ret sikker på at vi ville kunne fylde hele forummet med folk fra begge sider af folketingssalen som siger et og mener/gør noget andet...

Det er bestemt ikke kun dem fra venstrefløjen der gør sådan...

Der er massere af eksempler ude på nettet...

Hov glemte mit eksempel...

Løkke siger højt at vi alle ikke må tage vores børn ud af skolen uden for ferierne....og hvad gør han så selv....lige inden vinterferien...

Tja....som sagt....man kan finde disse eksempler alle vegne...
__________________

Sidst redigeret af Webmaster; 06-05-2010 kl. 19:57. Årsag: glemte eksempel
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 20:29   #12
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
har en datter der akut har behov for støtte i skolen - ca. 14 dage med fuld støtteperson. Det kan skolen ikke give - pt. kan de give 1 dag ud af 5.

Hun er via børnepsyk og ppr vurderet til den almindelige folkeskole, med perioder hvor der vil være behov for støtte

Ergo er hun godt på vej ud af den nærmeste folkeskole.

Hamrende ulovligt at begrunde afslag med økonomi - men ikke destro mindre virkeligheden.

Jeg forstår til fulde at folkeskolen ikke er god nok til alle........
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 21:18   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Fint nok nogen forsvar mettes holdning.
problemet er ikke folkeskolen
Men en person som ellers skulle forsvar de svage i dette samfund.
samt har slået på det i mange år
ergo hvis man har har penge kan man jo få.
andet kommer jeg alså ikke til at få ud af det
rigtig mange har behov for en lille klasse og bedre undervisning og måske 2 lære.
men har de råd, Nej
de kan ikke selv vælge og vil få dårligere vilkår i fremtiden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 21:27   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Løkke siger højt at vi alle ikke må tage vores børn ud af skolen uden for ferierne....og hvad gør han så selv....lige inden vinterferien...
Og den her: Min søn skal ikke kende til ungdomsarbejdsløshed.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 21:28   #15
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Jeg kender ikke baggrunden for Mette f. valg af friskole, men....

Jeg har holdningen at alle folkeskoler skal være gode
Jeg har holdningen at sygehusvæsenet skal være gode for alle


men........
Jeg vil også om muligt finde penge til god skole til mine børn
Jeg vil også om muligt finde penge til livsforlængende privat-behandling


Sådan kan vi blive ved og ved. En ting er vores idealistiske holdninger (som jeg stadig mener er gode og den vej frem vi skal gå), en anden ting er de valg vi føler os nødsaget til at træffe for vores nærmeste.

Ja det er muligvis dobbeltmoral - men ikke at træffe de valg på vores børns vegne KAN være omsorgssvigt.

Og ja det MÅ være frustrerende for dem som ikke kan finde penge til at gøre det bedste for deres nærmeste.

Vores valg - hvis friskolen er vejen frem - vil få betydning for vores fremtidig bolig mv, - men er en pris jeg er villig til at betale
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 21:30   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og i morgen ringer den her fattige førtidspensionist til privat skolen og høre om der er plads efter sommerferie , har lige fået brev fra skolen om at der skal spares 30 mill i 11 og 40 mill i 12 de har valgt at gøre det i et hug , så derfor vil de lukke adskellige skoler og slå andre sammen og som de skriver, det vil indebære store omvæltninger for børnene .

Og det var så det .. jeg er modstander af at dem der kan betale har råd til at sende deres børn i privat skole og få den optimale undervisning og dem der ikke har så mange penge må tage den dårlige uddannelse i folkeskolen ...

men da det her er mit barn det drejer sig om så vælger jeg til hver en tid det der er bedst for hende også om jeg så skal lave en sparegris gæster kan smide penge i til hendes skole gang inden de går ud af døren (så ved i det jer der kender mig ha ha ) dobbeltmoralsk jaaaa det er det , for syntes at der skal være god undervisning i folkskolen og at den skal være for alle men da jeg erkender at det ikke er sådan , ja så søger jeg privatskole ...

Og hvem skal have skylden blame it on VKO .. ti milliarder ville vi kunne komme langt for .. meeeen... og da jeg lige hørte DF stå i debatten og forklare det med at kommunerne klynkede fordi man kunne sammenligne det med lakridsproducenten der valgte at putte en mindre lakrids i hver pakke , så vil jeg sige at DF da vist lige viste kulør .. sorry mit barn er ikke en lakrids ... og hold da kæft hvor er jeg glad for at hun skal i 8 klasse der er ikke så lang tid tilbage til vi er ude af det system her og hold da op hvor er jeg glad for at jeg ikke har små børn nu ...Syntes det var et mega problem da brøndby kommune valgte at lukke min søns vuggestue så tidliget at jeg ikke kunne hente ham,,,, men det er jo ikke noget i mod den udfordring småbørns forældre står i nu (hvis nu DA og DI er så fantastiske som de påstår hvorfor er det så der ikke er daginst , tilknyttet alle virksomheder )

Surt opstød fra en läkerols mor
  Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 21:32   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En ryger kan vel også sagtens sige til sine børn, at de ikke skal begynde at ryge. En ryger kender om nogen konsekvenserne, ikke?

Så dobbeltmoral er det vel ikke, men at forholde sig til det konkrete og aktuelle.

Man kan vel også arbejde for at skolerne bliver bedre uden at være dobbeltmoralsk, hvis man kan se, skolerne er kørt økonomisk ned p.t.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 21:38   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Og hvem skal have skylden blame it on VKO
nul nixxen bixsen vi skal give skylde tille der har haft magten de sidste 20 år ja hvis ikke længer de har snakket og røven gået om nu skla der sker noget på folkeskolen VKO snakker spare og social osv de snakkede også røven gik den gang de havde magten de skal have noget af skylden også desvære gåt den begge veje med folkeskolen nu har de endelig fået øjene op men er det for sent tjs bliver spændene at se
Citat:
der er ikke så lang tid tilbage til vi er ude af det system her og hold da op hvor er jeg gla
samme sagde min mor da social ogv havde magten så ja den gåt begge vejen sagde de ogås i nyhederne og jeg har selv følt det på min krop så husk nu ikke kun at give en part skylden når der er flere parter involveret.men det er jo altid lettere at kaste med sten når man selv bor i et glas hus
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 22:13   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig skal vi "blame it on" VKO

De har sg siddet og forvaltet den største højkonjuktur de sidste 10 år....

Gå hjem med den der....uhhh vi havde en soc regering i 90erne....

Dem der har skylden nu og dem der har det frem til en evt ny regering....det er VKO....sådan er det...

Og nej...jeg siger ikke at det absolut bliver bedre med en ny regering....men hov...det kan sg dårligt gå værre end nu....ergo...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 22:25   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis alle i folketinget ikke passer meget på.
kan Danmark ende som Grækenland
husk i 2001 har Danmark en gæld på 600-700 mia

bare se US børs i dag 10 procent ned på 30 sek
det kunne faktisk betale hele gælden i Grækenland
ergo har nogen i aften tjent mere hvad Grækenland skal betale de næste mange år.
godt jeg gik ud for 3 dage siden

Ja verden er godt nok blevet meget lille

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-05-2010 kl. 22:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension