K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2010, 13:39   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Skulle det modsatte ske, så skal man klage, klage, klage, for det vil altså være en man vinder!!
Og der kommer det nye i loven borgeren til gode, ikke?

Man mister IKKE sine penge og skal ikke spekulere over, hvordan man betaler sin husleje, mad osv.

Så på den måde er loven et lille skridt i den rigtige retning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 13:55   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
curls, jeg ville ønske det var sådan, at systemet kunne se at en sygemeldt var indlagt MEN sådan var det i hvert tilfælde ikke i min mands tilfælde!

Han var indlagt på sygehus SAMTIDIG med at sagsbehandleren smækkede kassen i -fordi han var uvillig!
Hun/sagsbehandleren kunne/ville ikke se eller undersøge hvorfor manden ikke kunne møde op -skønt opfordret til at kontakte sygehuset samt fået en skriftlig besked om dette!

så......
Det var da surt... Der hvor jeg arbejder kan man ellers se, om borgeren er indlagt.
Der er åbenbart nogen steder, man ikke kan se, om borgeren er indlagt. Det er forskellige systemer, vi bruger i de forskellige kommuner.

I dette tilfælde skulle din mand jo klage over stop af ydelsen. I kan jo bevise, han var indlagt (via journal fra sygehuset)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 11:28   #23
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
curls, du kan tro vi klagede og der var INGEN tvivl i Ankenævnet!

-meeeeen problematikken var jo netop at vi i denne periode, ja, faktisk flere måneder skulle klare os for ingen penge, stort set!

systemet arbejder jo langsomt og er man så så uheldig at have en magtsyg(undskyld, kunne ikke opfatte det anderledes!) sagsbehandler, ja, så er familien jo desværre taget som gidsler, på ALLE områder.
(Sagsbehandleren BURDE jo for laaaaang tid siden have lavet en rp, helhedsvurdering kort sagt, brugt sine arbredskaber, hm....-håber da at dette kom til udtryk i artiklen i Politikken)

Det er bare IKKE ok!

(lovgivningen sir jo netop at når borgeren henvender sig SKAL man sørge for at hjælpe, hurtigst muligt!)

(SUK, curls, kan så oplyse at desværre er det ikke er det eneste system de IKKE har i Sorø kommune, kan være i tvivl om de i det hele taget har en opdatering på noget som helst! -men det er jo så en anden historie )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 03-05-2010 kl. 11:32.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 13:08   #24
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det var da surt... Der hvor jeg arbejder kan man ellers se, om borgeren er indlagt.
Der er åbenbart nogen steder, man ikke kan se, om borgeren er indlagt. Det er forskellige systemer, vi bruger i de forskellige kommuner.

I dette tilfælde skulle din mand jo klage over stop af ydelsen. I kan jo bevise, han var indlagt (via journal fra sygehuset)

Det er da godt nok en "fremtidssikret" kommune du arbejder i, vores egen læge kan ikke engang se hvem at hans patienter der er indlagt?

Kan man spørge om, hvad dette system hedder?
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 16:28   #25
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Og der kommer det nye i loven borgeren til gode, ikke?

Man mister IKKE sine penge og skal ikke spekulere over, hvordan man betaler sin husleje, mad osv.

Så på den måde er loven et lille skridt i den rigtige retning.

Tja, ja og nej...
Det er super for dem, der ikke har de "magtsyge" sagsbehandlere, for så vil de jo bare få medhold fra starten, og uden at miste sygedagpengene i partshøringsperioden!

Men det hjælper desværre ikke dem, hvor sagsbehandleren ikke vil godtage det som en gyldig grund (kan simpelthen ikke forstå at nogen sagsbehandlere kan opføre sig sådan!)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 20:24   #26
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
andersine, jeg er IKKE i tvivl om at den ulovlige handling sagsbehandleren foretog var bevist!

Hun ville INTET erkende, skønt alle beviser incl min mands Advokat, fortalte hende tydeligt hvordan landet lå(faktisk lå han lammet i benene på sygehuset!)

Set i bakspejlet, er jeg overbevist om at det udelukkende skyldtes at hun VILLE have sin bonus(som mig bekendt i Sorø Kommune pt er på kr 1000,-)

Ja, jeg taler tydeligt, højt -men sandt!

(I min verden, er respekt noget man skal gøre sig fortjent til, ikke noget man har pr automatik!)

Nå, men vil ikke stjæle tråden, tak for lån, for en kort sidebemærkning
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 03-05-2010 kl. 20:27.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 22:47   #27
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Bonusløn til sagsbehandlere er også bare et skråplan! Det er jo ikke varer, men mennesker vi arbejder med!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Leder efter høringssvar fra M. Frederiksen gisne Politik og Samfund 4 10-07-2013 09:47
Ministerier censurerer kritik fra høringssvar Ninja Politik og Samfund 2 05-02-2013 14:11
Ministerier får fjernet kritik fra høringssvar 1970girl Politik og Samfund 5 17-12-2012 03:29
Høringssvar fra DH phhmw Politik og Samfund 4 29-10-2010 19:08
KL´s Høringssvar om offentlighedsloven! buster Politik og Samfund 2 25-10-2010 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension