K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2012, 13:32   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Smertestillende fordobler risiko for blodpropper

Helt almindelige smertestillende piller mere end fordobler risikoen for at få blodpropper i benene og lungerne. Det viser forskning fra Aarhus Universitetshospital og Aarhus Universitet.

Det er piller som Ibuprofen, Bonyl og Voltaren, som danskerne spiser i stor stil mod gigt, feber, betændelsestilstande og muskelsmerter.

Nu viser ny forskning, at denne type medicin - også kaldet NSAID-præparater - øger risikoen for blodpropper.

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmo...r-blodpropper/

Jeg spiser Ibuprofen jævnligt mod rygsmerter - men findes der et ''sundere'' alternativ (Panodil virker ikke!)......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 13:53   #2
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Ikke hvis det skal være NSAID. Der er en risiko ved alle præparater i denne gruppe. Særligt skal man vidst undgå Diclofenac.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 13:56   #3
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ha ha.. Ja jeg spist 8 per dag de sidste 13 år, pga forstærke virkningen af anden medicin, og det virker, men alternativet imod smerterne (var for mig) at de sidste 8 måneder at jeg fik 665 mg panodiler, de holder i flere timer, istedet for de alm 3-4 timer,
Men at hovedpinepiller har bivirkninger, kommer ikke som et chok, de kan også give hukommelses problemer, øøøøh hvad var det nu du spurgte om 
PS. Har du prøvet todolac måske 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 14:09   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg spiser lyrica..morfin og metadon hverdag og et andet præparart mod stærke smeter og fantomsmerter..men hvad skal man gøre...

man har 2 muligheder -enten skal man spise det og få det lidt bedre..el.også skal man ikke spise det og virkelig LIDE....

ja så ka jeg ikke se man har reel valgmulighed...jeg har svært v.at finde den

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 14:18   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også taget dem jævnligt gennem 20 år, og i perioder mange og MEGET......men jeg har for højt kolesterol og er i forvejen i risikogruppen for blodpropper, hvorfor jeg har smidt p-pillerne og fået hormonspiral og har droppet smøgerne til fordel for dampning, for at sænke risikoen yderligere.

Synes snart ikke jeg kan bytte mere ud.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 14:41   #6
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg spiser lyrica..morfin og metadon hverdag og et andet præparart mod stærke smeter og fantomsmerter..men hvad skal man gøre...

man har 2 muligheder -enten skal man spise det og få det lidt bedre..el.også skal man ikke spise det og virkelig LIDE....

ja så ka jeg ikke se man har reel valgmulighed...jeg har svært v.at finde den

mvh stribe

Det viser sig gang på gang, at man har valget mellem to onder, og man bør nok følge sin egen intuition. Selvfølgelig ikke, hvis det er dokumenteret, at hvert andet eller tredie menneske får blodpropper eller lign af præparaterne.

Det er sgu det samme med alle anti depressiverne, dem dør du sgu af eller bliver stjerneskør. Joéh tak, men hvad nu hvis man er skør i forvejen, og midlet så bare ku tage toppen af angsten, eller hvad problemet nu end måtte være.

Pest eller Kolera!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 14:41   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har så et flot blodtryk og mit kolestoroltal er også ok..og efter min 1 graviditet ku jeg ikke få flere og har ikke taget p.piller i 14 år...men jeg er ryger..indrømmet..og jeg ville gerne ha undværet de ...****e..piller..undskyld udtrykket.men tog ikke noget før ulykken..og det er træls at være afhæning af det..både for helbreddets skyld..prisen - selvom jeg er kroniker og betaler fast 3oo kr.mdr.pbs til apoteket..og træls når man skal rejse og lave medicinpas.....men hvad skal man gøre...jeg har ingen ideer....desværre..jeg ka jo som så mange andre desværre ikke undvære det
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 16:15   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
NSAID gælder det osse pinex og ibumetin 600 mg, men ja har hørt om det tidligere.

Man er jo nok nød til at tage de præparater de bedst virker på en, da intet menneske i længere tid kan holde til et smerte ******* hver time døgnet rundt.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 16:38   #9
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
NSAID gælder det osse pinex og ibumetin 600 mg, men ja har hørt om det tidligere.

Man er jo nok nød til at tage de præparater de bedst virker på en, da intet menneske i længere tid kan holde til et smerte ******* hver time døgnet rundt.
Nej Pinex er ikke NSAID men indeholder parcetamol som panodil og de er en anden type smertestillende.
Ibumetin indeholder iboprofen som er et NSAID.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 16:52   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
ok tak for info
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Smertestillende Tob Dit og Dat 15 15-08-2012 08:50
Risiko for misbrug af sundhedsoplysninger gunvor Politik og Samfund 5 02-03-2012 10:10
Fleksjobber der søger FP - Risiko ?? Kodered Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-10-2010 20:49
Social nedtur øger risiko for selvmord blandt godt stillede zuza Accept fra vores omgivelser 0 03-12-2007 14:40
Risiko for flere ledige fleksjobbere zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 24-05-2007 18:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension