K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2008, 22:29   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
råd råd råd råd

jeg er blevet indkaldt til jobsamtale..........har søgt stillinger hvor de søger en 15 timer om ugen.......har søgt den som almindelig person..altså ikke nævnt min sygdom, hvilket jeg jo godt ved jeg skal gøre til jobsamtale...da jeg har mine skånebehov at huske på....også selvom det "kun" er 15 timer...
nu er det så...om det er svære for mig at få jobbet end dem der har søgt "almindeligt" som IKKE er fleksjobbere... jeg har 2/3 dels fleksydelse godkendt!
hvor meget skal man fortælle om sine psykiske problemer til en samtale, vil jo gerne "sælge" og ikke grave min egen grav;(syntes det er svært,og vil ønske det var fysisik jeg fejlede noget
GODE RÅD SØGES!!
knus
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 22:46   #2
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
råd

Hej Nille

jeg synes at du skal ligge kortene på bordet da man jo nok kommer længst med ærlighed. Du behøver ikke at gøre dig selv mindre værd, men der er jo en grund til at du har skånebehov. Det ville være ærgeligt for dig senere, hvis du
ødelagde dig selv i forsøget på at tilfredstille arbejdsgiveren´s forventninger
på de foranledige "manglende" informationer om dig selv. Jeg er sikker på at en fornuftig arbejdsgiver vil reagere positivt på dine behov - hvis ikke - er denne da ikke værd at arbejde for og skal da slet ikke belønnes med dit flekstilskud!!
Bare min mening -
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 23:51   #3
lhg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 3
Styrke: 0
lhg er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
jeg er blevet indkaldt til jobsamtale..........har søgt stillinger hvor de søger en 15 timer om ugen.......har søgt den som almindelig person..altså ikke nævnt min sygdom, hvilket jeg jo godt ved jeg skal gøre til jobsamtale...da jeg har mine skånebehov at huske på....også selvom det "kun" er 15 timer...
nu er det så...om det er svære for mig at få jobbet end dem der har søgt "almindeligt" som IKKE er fleksjobbere... jeg har 2/3 dels fleksydelse godkendt!
hvor meget skal man fortælle om sine psykiske problemer til en samtale, vil jo gerne "sælge" og ikke grave min egen grav;(syntes det er svært,og vil ønske det var fysisik jeg fejlede noget
GODE RÅD SØGES!!
knus
Hej med dig.....

Ja, gode råd er dyre af og til.....men af erfaring igennem flere år på fleksjob før nuværende førtidspension....tror jeg at jeg også ville være almindelig person i ansøgningen.
Overfor sig selv kan man have behov for at få tillid til at man "kan endnu", forstå mig ret. iIskrivende stund kan du gøre det som du har gjort.
I samtalen hører du hvad stillingen går ud på, om du kan klare det med de skavanker du har.... Derefter kan du vurdere.
Efter egen vurdering kan du åbent fortælle, at du er på skånejob/fleksjob, at du er positiv motiveret, men har hensyn du har vurderet at der er taget ved dette job så du kan klare det. Derfor ansøgningen.... Fortælle at du får tilskud til dem, fordi du ikke kan klare et fuldtidsjob. Det er at spille med åbne kort og alligevel ikke udlevere sig helt...

Gode tanker herfra
lhg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 12:11   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Nille....jeg forstår dine tanker om, at du ville ønske det var noget fysisk du fejlede, men vi der fejler noget fysisk har det bestemt ligeså svært, det er ikke altid vi har et synligt handicap eller sygdom, vi må også tit lægge øre til åndsvage bemærkninger, fordi raske er ude af stand til at forstå, f.eks et liv i kroniske smerter.

Du har ikke pligt til at fortælle om din sygdom, men da du har søgt jobbet "almindeligt" bliver du jo nødt til at sælge dig selv bedst muligt, og da du jo skal have kommunen på banen også, står du dig nok bedst ved at være ærlig....psykisk sygdom kan være så meget, og du behøver jo ikke at gå ned i mindste detalje...jeg vil tro at du får respekt for at være så "modig" at du tør søge jobbet, og hvis ellers du har kvalikationerne kan det sagtens være at arbejdsgiveren vil ansætte dig....lige nu, kører der en diskussion politisk om deltidsjob og supplerende dagpenge, så måske bliver det svært for arbejdsgiveren at få en almindelig deltidsjobber...så på med vanten, du kan allerhøjest få et nej.

Vh Ingrid
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 17:17   #5
dalidali
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
dalidali er ny på vejen
Jeg syntes bestemt også du skal være ærlig omkring din situation. Og som der tidligere er skrevet, så er det ikke nemt for virksomhederne at finde en arbejder, der kan nøjes med 15 timer om ugen. Så på med vanten, og sælg dig selv ærligt. Og virksomheden sparer jo faktisk lidt ved at ansætte dig - det er da også et plus at servere til dem :-) Held og lykke med samtalen.
__________________
Hvis verden er sand, er der en grund til, at ting ser ud, som de gør
dalidali er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 17:39   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Måske skulle du også spørge din vejleder/ sagsbehandler på kommunen om hjælp til samtalen...du behøver måske ikke at lave en større udredning men mere hvad dine skånebehov er....forstår du hvad jeg mener ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 01:15   #7
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
min sagsbehandler

sagde at jeg ikke skulle fortælle dem mit privat liv"sygdom"men at jeg skulle sige at jeg gennem mine forskellige arbejde havde oplevet svære situationer der gjorde at jeg nu måtte passe på mig selv,og at jeg ikke må presse mig selv, derfor nu fleksjob....?og det er jo ikke sandt....men hun sagde at det ikke var noget jeg skyldte dem en forklaring på...derfor er jeg nu ret splittet...da ærlighed er en god ting...
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 14:32   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Nille....måske skal du bare tage det hen af vejen, sige at du er fleksjobber p.g.a sygdom, og derfor ikke kan arbejde fuld tid, men at 15 timer er passende for dig, det er hvad du kan klare uden problemer...og så iøvrigt "sælger" dig selv, for med 2/3 dele i tilskud er du nærmest en overskudsforretning.....det er ikke engang sikkert at du bliver spurgt om detaljer om din sygdom, som udgangspunkt er arbejdsgiveren kun interesseret i, om han får en stabil og kompetent arbejdskraft i de 15 timer han har brug for.

I det fleksjob jeg har haft og de arbejdsprøvninger jeg har været i, har jeg ikke oplevet at blive spurgt om detaljer om min sygdom, men da jeg bruger hjælpemidler, er det klart at jeg er blevet spurgt om skånebehov, de kan ikke skjules i mit tilfælde....dit primære skånebehov er jo nedsat arbejdstid, såvidt jeg forstår, så det er jo opfyldt allerede på forhånd.

Jeg syntes det er modigt, at du sådan uden videre søger job og ønsker for dig at din samtale vil gå godt, tit går det bedre end man tror på forhånd...jeg plejer, i situationer der gør mig nervøs, at sige til mig selv, hvad er det værste der kan ske, det tager brodden af den værste nervøsitet for det ukendte...du kan allerhøjest få et nej, men det risikerer enhver jobansøger.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension