K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2013, 15:55   #1
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ang Invalidepension.

Jeg har fra 1 April modtaget en invalidepension fra Industriens Pension, men har i dag modtaget brev fra dem at jeg fra d 1 september ophører den, da jeg er visiteret til et ressourceforløb som skal varer 1 år. Jeg havde søgt pension, men de valgte at sende mig i et forløb som sagt. Så husk jer der får fra Industriens at give dem besked hvis i kommer i sådan et forløb.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 08:27   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er formodentlig fordi et Ressourceforløb gives KUN, hvis der er mulighed for forbedring af din restarbejdsevne og helbred,

Dvs at betingelserne for at få førtidspension jo ikke længere er til stede, da din tilstand jo skal være UDEN forbedringsmuligheder.

Dette faktum vil skabe problemer for mange med pensioner optjent under arbejdslivet, da det kan have mange konsekvenser bl.a. også fordi man kan miste forsikringsdelen, hvis man ikke har råd til at indbetale til dette, undervejs.

Kan kun opfordre at man gennemgår og evt ringer til sin pensionskasse for at få overblik over dels, konsekvenser, dels muligheder.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 14:46   #3
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ja du har ret, man skal passe på og få gennem gået sine pensioner, det kan koste dyrt hvis man ikke lige får tjekket det.

Men forstår ikke deres udtalelser ang. hvorfor de indstiller mig til ressourceforløb. Det er hvad de har skrevet: Teamet har taget i betragtning, at jeg er afprøvet i forskellige funktioner, som alle umiddelbart har tilgodeset hendes skånehensyn. Senest har jeg været afprøvet som "hyggetante i 5-7 timer ugl. Hvilket jeg ligeså havde svært ved at magte. Der kan således ikke peges på flere beskæftigelsesrettede tiltag, som aktuelt må forventes at kunne udvikle arbejdsevnen. Teamet har desuden lagt vægt på, at de lægefaglige vurderinger er i overensstemmelse med udfaldet i praktikforløbene. På grund af fibromyalgi og depression vurderes der således lægefaglig at pgl. ikke må forventes at kunne opnå selvforsørgelse ej heller på særlige vilkår. Og til sidst skriver de at med den baggrund vurderer de at der er behov for at tilbyde et ressourceforløb. Og så vil de først have mig vurderet hos psykiater om hvordan jeg kan hjælpes. Skal lige siges at jeg får medi´cin og har fået det i siden 2005, så de kan vel ikke tvinge mig til at jeg skal tage mere eller andet.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 17:31   #4
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
ang Ressourceforløb

Jeg er kommet i et ressourceforløb som jeg startede på 1 aug. 2013 og så til 1 aug. 2014. Det eneste som er sket er at jeg har været hos psykiater d 8 januar, som kunne fortælle mig at jeg ingen depression havde, som en læge i teamet mente jeg havde så derfor jeg skulle starte med samtale der.

Og psykiater skulle så sende papirer tilbage til min sb, og jeg har så ikke hørt noget fra hende endnu. Er det normalt at tingene ikke sker så hurtig? Og tænker lige hvad skal sådan et forløb gøre godt for. Ja syndes ikke det er min pligt og ringe eller skrive til hende ang om hun har glemt mig.

Hvad erfaring har i?
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 08:29   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lynge60 Se meddelelser
Ja syndes ikke det er min pligt og ringe eller skrive til hende ang om hun har glemt mig.
Måske er det ikke din pligt, men det er i din egen interesse.

Hvis du er i tvivl, om kommunen har modtaget oplysninger fra din psykiater kan du finde ud af ved, at bede om aktindsigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 08:52   #6
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej

I forhold til din invalidepension må der være forskel fra de forskellige pensionsselskaber, idet min private invalidepension fortsat bliver udbetalt mens jeg er i ressourceforløb. Dog bliver den modregnet så jeg ikke får ressourceforløbsydelse.

Når du er færdig med forløbet til august vil du da atter igen modtage pension fra dit pensionsselskab?
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 11:10   #7
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ja du har ret ang. at det må være i min egen Interpresse, ang. mit forløb,, så jeg vil sende en mail til min sb i dag.

Jeg fik fra Industriens Pension, og da de ved at de modregner i min ledighedsydelse har de valgt at man ikke får fra dem i et ressuorceforløb og når jeg er færdig til Aug, vil jeg søge igen, da det jeg fik ved dem modregnes.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 12:18   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er du tilkendt fleksjob, siden du har fået ledighedsydelse?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 13:02   #9
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lynge60 Se meddelelser
Jeg er kommet i et ressourceforløb som jeg startede på 1 aug. 2013 og så til 1 aug. 2014. Det eneste som er sket er at jeg har været hos psykiater d 8 januar,
Fatter ikke hvordan de kan kalde dét et ressourceforløb

Den officielle beskrivelse af ressourceforløb fra Beskæftigelsesministeriet:

Ressourceforløb – hvad indeholder det?
I ressourceforløbet, som varer et til fem år, får den enkelte en tværfaglig og helhedsorienteret indsats, der skal bidrage til at udvikle arbejdsevnen. Fokus for forløbet er, at arbejdsevnen bliver udviklet gennem en konkret og aktiv indsats, hvor den enkeltes mål i forhold til arbejde og uddannelse er styrende for, hvilke aktiviteter der sættes i gang.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 13:48   #10
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ja jeg blev tilkendt fleksjob i 2011 og har været i 2 praktiker efter jeg fik det tilkendt, men ingen job. Den sidste jeg var kunne jeg kun holde til 7 timer om ugen, og søgte pension men fik tilkendt ressuorceforløb. Jeg er 53 år og har en tennis og golfalbuer samt fibromyalgi samt sværd slid nederst i lænden.

Ja jeg er på ledighedsydelse.
Har ikke været til samtale siden 31 okt 2013, så ved ikke lige hvad der sker.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalidepension Cirkel Alt det andet 3 16-01-2013 21:28
Invalidepension Diablo Alt det andet 4 22-03-2012 11:12
invalidepension hmxenm Alt det andet 4 21-07-2011 08:43
Invalidepension ? Stella Alt det andet 2 25-03-2009 15:59
ftp/ invalidepension knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 10-12-2008 20:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension