K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2012, 12:07   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
"Jeg er skyldig - undskyld"

Faldt over dette åbne brev til politikerne. Desværre alt for sandt, og i grunden meget beskæmmende, at vi har et samfund der behandler syge og svage så ringe. Men læs selv...

http://avisen.dk/blogs/johnnylarsen/...yld_35703.aspx
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 12:20   #2
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Skal man slå over i et fuldstændigt hysterisk grin, eller skal man græde stille!
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 13:04   #3
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Lige netop også mit dilemma. Det er så grotesk at man simpelthen ikke aner hvordan man skal reagerer. Det er så svært at fatte, at sådan er virkeligheden for rigtig mange mennesker i dag.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 13:20   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, jeg kan kun nikke genkendende, føler også RET ofte den der form for ''undskyld jeg eksisterer'' jeg ved godt jeg er en belastning for samfundet, og en torn i øjet på skatteborgere mf.
Men hvad fanden skal man gøre, når man ikke kan helbrede sig selv......andet end at undskylde og fortælle, at man jo godt VED at man er roden til alt ondt i Danmark.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 13:26   #5
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Det tror jeg vi er mange herinde der gør Helene. Vi står her ude i udkanten af samfundet, og prøver at gå i et med tapetet, så at sige. Jeg føler mere og mere, at vi med stormskridt er på vej tilbage til den tid, hvor de fattige måtte bukke og skrabe for herremændene, og være dybt taknemmelige for de smuler der blev kastet hen til dem. Om ikke så længe bliver fattiggården sikkert indført igen, så de syge og svage kan blive opbevaret der. Vel ude af syne for det bedre borgerskab, og med så få udgifter som muligt.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 14:32   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nutidens fattiggårde hedder i dag Herberger - og de er alle sammen overbooket, hvorfor rigtig mange må sove i kældre, parker, legehuse mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 15:57   #7
lonsmann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
lonsmann er ny på vejen
Fattiggårde!

Jeg har flere gange tænkt over om det ikke vil være en god idé med fattiggårde? Men nu har kommunerne jo netop fået at vide at de ikke må påbegynde nye bygningsprojekter! Det er sgu så sørgeligt altsammen - men når det er sagt - så nyder jeg det sgu når jeg ser en lille unge smile og grine - så kommer der ligesom et strejf af livsglæde - kun et strejf - men det er der!
lonsmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 18:20   #8
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
godt skrevet

hvor er det godt skrevet .
ja danmark har fået en trist måde at behandle folk der kunne værer dem selv i morgen men det er som om det glemmer de.

sker nok kun for naboen,


håber den historie bliver delt med mange i håbet om at nogle vil ændre tankemønster.

der gamle ordsprog passer desværrer også på mennesker .
når kryppen er tom bides hestene
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 20:22   #9
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Faldt over dette åbne brev til politikerne. Desværre alt for sandt, og i grunden meget beskæmmende, at vi har et samfund der behandler syge og svage så ringe. Men læs selv...

http://avisen.dk/blogs/johnnylarsen/...yld_35703.aspx
Fint at der er nogen der selv som er hårdt ramt, har overskud til at stå frem og fortælle om hvordan vi syge bliver behandlet, at vi føler vi er en belastning for samfundet.

Jeg blev selv i mit sagsforløb deprimeret, stod på en bro og så ned på togskinnerne, tænkte hvis jeg springer får jeg fred, at man skal springe lige inden toget kommer, ikke for tidligt el. for sent for at være helt sikker på at ikke at overleve men dø. Målte med øjnene afstanden til hvor toget skulle være når man sprang. Føltes ubehageligt at stå der og tænke og kigge ned.

Men jeg tænkte også på, at føreren af toget ville få det dårligt psykisk, og på mit barn, selv om han ikke er mindreårig ville han også få det dårligt med at miste sin mor. osv.

Jeg har kamp ånd, tænkte egentligt vil jeg jo gerne leve, at springe er den nemmeste udvej, men.. Besluttede mig for at fortsætte min kamp mod systemet.

Det kan ikke være rigtigt at man bliver behandlet så dårligt af systemet at man bliver psykisk syg, og når så langt ud psykisk.

Der er noget galt i Danmark, det hele kører af helvedet til for syge, handicappede, ledige, hjemløse og for den ældre generation...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 07:41   #10
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
mette f. svarer her http://avisen.dk/minister-johnny-faa...ar_183166.aspx

ikke, at det ændre noget
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension