K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2013, 17:03   #1
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Sygedagpenge - pension

Jeg kom til skade primo 2012 og har mange skader efter faldtrauma på hoved, ryg og skulder. Meldt som en arbejdsskade.

Belært af K10 phhmw søgte jeg ved brug af Jeres formular aktindsigt i min sag.

Jeg måtte selv hente bilagene i dag, da tidsfristen var overskredet og der ikke skete noget. Jeg skulle bruge akterne da jeg har brug for en bisidder ved næste opfølgningsmøde.

Der mangler afleverede bilag fra møder hos sygedagpengekontoret. Der mangler brev afsendt til mig dvs. jeg har aldrig modtaget brevet, men det findes i min sag!

Belært af K10 vil bilag fremover kun blive afleveret mod kvittering og der vil blive afsendt en skriftlig klage over den modtagne aktindsigt med manglende bilag!

Så til andre: phhmw - du har ret når du siger vi selv skal have styr på sagen!
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 19:22   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Så til andre: phhmw - du har ret når du siger vi selv skal have styr på sagen!
Det er set mange gange, at en sag først begynder, at køre ordentligt når borgeren selv sætter sig ind i tingene, og gør krav på sine rettigheder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 20:45   #3
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Jeg har 6 forskellige bilag/sagsakter dvs. 15 sider ialt, som skal afleveres mod underskrift i kommunen.

Kan jeg lave en bilagsoversigt til underskrift over afleverede bilag/sagsakter
eller skal det være en kopi af alle 15 sider?
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 21:12   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det bestemmer du selv..

Kære Lgkh62

.... bare du modtager en juridisk gyldig kvittering.

Desværre, har både du og jeg ret.

Men frygteligt for de af vores medborgere der ikke har det overskud det kræves at holde styr på ens egen sag.

Tænk, hvis man bare var middel ordblind og man faldt i hænderne på en sagsbehandler, sagsformidler eller socialrådgiver der ikke kender lovgivningen eller føler sig presset af embedsmandsledelsen.

Derfor går jeg kun efter "skal"-lovene og kræver forklaring af de såkaldte professionelle der ikke overholder disse ned til mindste komma.

Jer professionelle, politikere eller embedsmænd/kvinder hvis I læser med her så er jeg af den mening at en del af jer skulle fyres omgående.

Men desværre kan I fortsætte da I ikke kender til konsekvens for egne handlinger.

Held og lykke Lgkh62 og hvis du har spørgsmål omkring genoptræning vender du bare tilbage.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Håber du bor på Sjælland

Mange hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 21:41   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Jeg bor i Midtjylland.
Selv om jeg har advokat på, fik jeg erfaret ved udfyldelse af speciallægeerklæring forlangt af ASK hvor vigtigt det var selv at have kopi af alle bilag med.

Det fremsendte var meget mangelfuldt (manglede MR scanning, CT scanning, knogleskintografi, røntgen, udskrift af 8 x behandling på sygehus, lægejournal de sidste 5 måneder osv. )

Speciallægen tog det meget positivt at jeg havde bilag med samt en tidslinje-historikoversigt over behandlinger. Hvis ikke dette papirarbejde var lavet inden møde ville jeg have fået en meget mangelfuld speciallægeerklæring.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 21:48   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Et sidste lille råd....

.... få et udskrift af de sidste 2 års sygestatestik fra din arbejdsgiver, som du sender til ASK som dokumentation for din arbejdstilstand FØR arbejdsskaden.

Held og lykke, både med din ASK og kommunen, som du nu har i din hule hånd pga du nu har styrken til at gennemskuen en social sag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 22:17   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Efter sygemelding i 6 uger blev jeg blev afskediget af min arbejdsgiver, da de fik en langtidssygemelding og det selv om ulykken var sket på Deres virksomhed.

1: Nu har jeg søgt aktindsigt ved kommunen.
2. Jeg har advokat på, da arbejdsgiver ikke vil erkende erstatningsansvar, som ansvarlig skadevolder.
3: Jeg skal have fundet en bisidder fremover til møder med jobcenter/sygedagpengekontor, da jeg ikke magter lang tids belastning-læsning efter hjernerystelse igen.

Hvis I har et godt forslag til bisidder modtages det gerne!
Jeg overvejer PTU eller socialrådgiver fra min fagforening.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 10:35   #8
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Bedt om kommunen fremsender via borger.dk - E-boks

Har afleveret klage over jeg ikke har modtaget opfølgningsplan fra Kommunen,
selv om Kommunen skriver den er afsendt for 2 mdr. siden i mine udleverede sagsakter

Har bedt Kommunen bruge E-boks, som aftalt så jeg fremover ikke skal være
bange for jeg ikke har modtaget korrespondance.

Når brev ikke er modtaget fratages jeg muligheden for at kommentere på det
inden klagefrist om 4 uger.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 18:35   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Arkiveret i Acadre?

LÆ255 er noteret i min "Tværgående journalrapport" fra aktindsigt, som arkiveret i Acadre
og var ikke med i udleverede dokumenter fra Kommunen.

Skal kommunen ikke udleveret dokumenter også fra dette arkiv når man beder om aktindsigt?

Jeg har brugt formular fra K10 og anmodet om aktindsigt i min personlige sag.

Note hvad er Acadre: "Acadre er Traens FESD-godkendte løsning til elektronisk sags- og dokumenthåndtering.
Systemet anvendes bredt i den offentlige sektor og er udviklet ud fra en vision om at tilbyde en procesorienteret
understøttelse af offentlige organisationers forvaltningsmæssige behov og arbejdsgange. "

Sidst redigeret af lgkh62; 27-03-2013 kl. 18:37.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 10:52   #10
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Aktindsigt - manglende bilag - klage!

Jeg har i dag talt med Borgerrådgiveren i min Kommune vedrørende
mit modtagne AKTINDSIGT i min sygedagpengesag.
Det var en god hjælp som kan anbefales.

Bilag fra "Lægemappe" og bilag arkiveret i "Acadre" skulle også have været udleveret
hvilket de ikke er. Så stol ikke på hvad der fremsendes!

Jeg klager nu over manglende fyldestgørende "Aktindsigt" til kommunen.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension