K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2014, 17:56   #11
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg mener helt bestemt at dem som er sygemeldt før den 1-7-2014 hvor den nye reform træder i kraft, er underlagt de gamle regler med 52 uger samt evt. forlængelse.

Reformen er fremadrettet og gælder kun de personer som bliver syg per 1-7-2014 og fremad.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 23:54   #12
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg mener helt bestemt at dem som er sygemeldt før den 1-7-2014 hvor den nye reform træder i kraft, er underlagt de gamle regler med 52 uger samt evt. forlængelse.

Reformen er fremadrettet og gælder kun de personer som bliver syg per 1-7-2014 og fremad.
Det kan godt være du mener sådan, men det er ikke det der står i det link jeg har vedhæftet i tidligere indlæg:

http://prodstoragehoeringspo.blob.co...lovforslag.pdf

Se side 65 overgangsordning.

Hvis man 1.7.2014 har været sygemeldt under 22 uger er man på ny reform med 22 ugers sygedagpenge, hvis man samme dato har været sygemeldt mere end 52 uger er man på gammel reform med 52 ugers sygedagpenge.

Dvs det skiller ved sygemelding sidst i januar om man har 22 eller 52 uger på fulde sygedagpenge.

Intet er endeligt endnu, det er kun et forslag, men det er det der bliver lagt op til. Der er nok lidt mere hold i dette end noget man har hørt som ikke er dokumenteret.

Mvh. Susanne

Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Nogen som har et bud på om forsikringerne bliver modregnet?? ���� gør de jo RF
Se side 31 i det link jeg sendte.

http://prodstoragehoeringspo.blob.co...lovforslag.pdf

Her står at ydelsen i jobafklaringsforløbet er den samme som i ressourceforløbet og at modregningsreglerne vil blive de samme.

Det er indtil videre kun et forslag, men det er det der forventes at komme til at gælde.

Så ja, hvis det vedtages så modregnes pensioner under jobafklaring.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 21:59   #13
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
1000 tak for svar alle sammen, synes bare ikke det er retfærdigt at privat tegnet forsikringer bliver modregnet.. Ved godt at min forsikring også bliver modregnet min pension, dog ikke krone til krone...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension