K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2014, 00:45   #21
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Du kan sagtens klage over afslag på forlængelse af dine sygedagpenge og samtidig søge en § 17 på det foreliggende.

Så er dine sygedagpenge forlænget indtil der foreligger en afgørelse på din pensionsansøgning, side løbende vil din klage over stop af sdp højest sandsynligt blive behandlet i ankestyrelsen, hvis kommunen fastholder deres stop.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 03:17   #22
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Du kan sagtens klage over afslag på forlængelse af dine sygedagpenge og samtidig søge en § 17 på det foreliggende.

Så er dine sygedagpenge forlænget indtil der foreligger en afgørelse på din pensionsansøgning, side løbende vil din klage over stop af sdp højest sandsynligt blive behandlet i ankestyrelsen, hvis kommunen fastholder deres stop.
Nettop. det var også min pointe.

En kort opsummering af fakta:

P. 1. din SB stopper din udbet af sdp fra på fredag. dvs. hvis du intet gør, så bliver det sådan.

P. 2 .din socialrådgiver i a kassen har tidligere sagt (se indleg nr. 1) at §28 ikke kan bruges. og efter hvad jeg kan se, har denne soc.råd. ikke givet dig andre råd. Så må jo teksten i denne § være kvervulant dansk!! Med mindre de har foretaget en individuel konkret vurdering men din sb vil fortsat udrede dig, blot uden sdp.
§ 28. Før udbetaling af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen foretage en individuel, konkret vurdering af, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.
Fakta, at søge dennes hjælp giver ingen mening, da der højst sandsynlig vil blive givet samme svar. (Men for guds skyld prøv det)

P 3 Søger du §17, så forlænger du sdp en smule Og de vil højst sandsynlig erkende begrenset arbejdsevne men du står i samme klemme om kort tid. Ingen sdp, fordi du bliver overført afd for syltekrukken.

P. 4. Anker du efter §7a som ikke har opsættende virkning Men får du medhold bliver der efterbetalt fra den dag du anket.

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.
Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Du kan google erhvervsrettet foranstaltning
(for 1 år og 3 måneder siden stod jeg i samme klemme hvor alle forlængelses muligheder var opbrugt.Brugte så §17 og mine sdp kører stadig uhindret, uden krav om stop.)

P. 4. Du kan bruge mit forslag i indleg nr 17. Dette vil efter min bedste opfattelse give det hurtigste svar. Da din sb handler ulovlig

MEN HUSK DETTE ER IKKE ET RÅD,MEN OPSUMMERING. Vil popiae gør mig klogere modtager det gerne
VH Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:15   #23
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Så vidt jeg har forstået, så forlænges sygedagpengene hvis du søger iflg. paragraf 17. Hvis du får afslag her, stopper sygedagpengene uanset hvad.

Derfor giver det ingen mening både at søge iflg. paragraf 17 og anke over sygedagpengestop samtidig.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:29   #24
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Så vidt jeg har forstået, så forlænges sygedagpengene hvis du søger iflg. paragraf 17. Hvis du får afslag her, stopper sygedagpengene uanset hvad.

Derfor giver det ingen mening både at søge iflg. paragraf 17 og anke over sygedagpengestop samtidig.
Ja det nettop det .Det er egentlig logisk
Men samtidig klage til kommune over ulovlig sagsbehandling. For det det din sb gør.Og en klage vil ikke føre til sdp stop pga klagen. Det er ikke logisk.

Sidst redigeret af evelyn; 19-02-2014 kl. 10:31.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 11:08   #25
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Undskyld, jeg blander mig, men § 27 er jo ophævet i linket til dette sted i retssikkerhedsloven.
Det er sq aldrig til at finde de paragraffer, der henvises til.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 13:10   #26
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Undskyld, jeg blander mig, men § 27 er jo ophævet i linket til dette sted i retssikkerhedsloven.
Det er sq aldrig til at finde de paragraffer, der henvises til.
Du kan også google disse men indsate nogle link i min egen tråd. "Rettigheder"
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 13:06   #27
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
(for 1 år og 3 måneder siden stod jeg i samme klemme hvor alle forlængelses muligheder var opbrugt.Brugte så §17 og mine sdp kører stadig uhindret, uden krav om stop.)
Har lige opdaget en fejl. Der skal stå §7a i retssikkerhedsloven og ikke § 17.
Undskylder fejlen det er måske forsent nu men for god ordens skyld
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 15:21   #28
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
(for 1 år og 3 måneder siden stod jeg i samme klemme hvor alle forlængelses muligheder var opbrugt.Brugte så §17 og mine sdp kører stadig uhindret, uden krav om stop.)
Har lige opdaget en fejl. Der skal stå §7a i retssikkerhedsloven og ikke § 17.
Undskylder fejlen det er måske forsent nu men for god ordens skyld
Evelyn. Har din §17 Pensionssag kørt i 1 år og 3 mdr?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 15:55   #29
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Evelyn. Har din §17 Pensionssag kørt i 1 år og 3 mdr?
Nej nej he he så har det jo ikke været så godt. Det er fordi jeg lavede taste fejl i indleg 22
For 1 år og 3 måneder siden stod jeg overfor et sdp stop. Jeg sendte så en mail hvor jeg henviste til §7a i retssikkerhedsloven. Siden har sdp kørt uhindret.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 19:41   #30
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Nej nej he he så har det jo ikke været så godt. Det er fordi jeg lavede taste fejl i indleg 22
For 1 år og 3 måneder siden stod jeg overfor et sdp stop. Jeg sendte så en mail hvor jeg henviste til §7a i retssikkerhedsloven. Siden har sdp kørt uhindret.
Så forstår jeg det bedre, selv om det utroligt at sdp bare kan køre i så lang tid.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension