K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2010, 08:51   #11
Carl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Carl er ny på vejen
Jeg vilgodt lige selv komme med en historie, da tråden som sagt handler om mig Min bækkenløsning som er et vidt begreb, startedeunder graviditet for 18år siden, havde det sådan set ok efter fødsel, men et lille års tid efter kom det 1. anfald 6 uger, kunne hverken gå eller kravle. Lægerne kunne ikke finde ud af hvad det var, vi var ude i hekseskud, ukarakteristisk diskopolaps osv., men anfaldene stoppede ikke nogle var helt oppe på 12 uger, det eneste positive var at kiloene raslede af en pga smerter, kan huske jeg fik ketoganer 22 år gammel og var fuldstændig rundt på gulvet. 6 år senere, kan jeg ikke holde den på div håndkøbssmertestillende og får 10mg contalgin, bliver så gravid, men må godt tage dem engang imellem. Min graviditetgjorde ingen forskel, ville have ondt alligevel, men pgaaf at smertetærsklen havde rykket sig, fødte jeg hende spontant på gulvet, lige ned i det ene bukseben gudskelov. Efter 2. fødsel gik det slav i slav og jeg endte på 120mg contalgin uno, som smerteklinikken satte mig til. Da min datter var 5 boede vi i Shanghai hvor jeg havde tjenestepiger og aftalte med min læge, at jeg ville 30mg ned, da de desværre kun tager toppen af smerterne, når de ikke rigtig hjælper kan man ligeså godt gå ned i dosis igen. Jeg ved udmærket hvad det her gør ved min krop, men når den er rigtig slem kunne jeg såmænd drikke arsenik hvis jeg fik at vide det ville hjælpe. Man kan klare smerter en rum tid, men efter et stykke tid, tager det pippet fra en. Kan ikke lade være med at tænke på om det er fordi jeg er mor, der skal altid gøres noget om man har ondt eller ej. Min datter har 2 ponyer og elsker at komme til springstævner, men fy føj for at spænde hestetrailer for en kold vinter morgen, de stævneweekender sover jeg ikke, holder kroppen igang for at kunne holde det ud, har jeg først lagt mig, tager det flere timer at komme igang. Jeg ved godt jeg skal tænke positivt, men det er da fandens ik, sikke et liv, hvad har jeg gjort..... Havde jeg vidst jeg skulle være syg resten af livet havde jeg ventet med at få børn eller måske helt valgt dem fra EJ det havde jeg nok ik, der er vi kvinder jo lidt mærkelige. Lavede engang en 13 tals opgave om kroniske smertepatienter og fik et chok over at finde ud af at bækkenløsning, fibermyalgi og piskesmæld er moderne kvindesygdomme OK jeg gad godt de læger der er kommet med den udtalelse kunne prøve at være i min krop bare en enkelt dag, med madlavning, tøjvask, støvsugning, heste osv. også ville jeg høre hvor moderne jeg er bagefter
Carl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 10:36   #12
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
smerteproblematik..........

jeg har den holdning at den også skal holdes oppe, mod LIVSVÆRDI.........

jeg tager også morfinpræparater.... contalgin 30 mg 2-3 gange i døgnet... det er depot.!

jeg har endvidere også lidt ketogan og kan tage, såfremt det er akut.!

jeg har studeret alt dette medicin meget nøje... og det er SUPERVANEDANNENDE....

men jeg har så vurderet at det er mit LIV også.......

jeg vil kunne deltage når børnebørnene holder fødselsdag etc etc ....

jeg vil gerne deltage ca 1-3 timer af gadefesten (dog uden alkohol)...... da jeg måtte vælge afholdsvejen netop p.g.a. medicinen.... thats it.!!!!

man skal HELE tiden holde tingene oppe mod hinanden... og jeg har valgt og være "hobbynarkoman"....... for OG KUNNE LEVE.... og være med ...... bare være lidt med og ikke skulle melde nej evig og altid...

fordi, enten har man *******s ondt ...... ellers får man det efterfølgende...

kort sagt man skal være herre over eget liv ..... og vælge derudfra...

det er ikke sikkert det er det rigtige jeg har gjort, men dette er nu mit valg......

jeg er afhængig, men jeg lever

mvh cand jur doc med: eders ace dk....

som håber alle herinde og derude må leve.....(og helst lidt godt)...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 11:17   #13
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Alle der tager morfin og lignende er jo afhængige, fordi medicinen er vanedannende.

Men fordi man er afhængig af smertemedicin, så er man ikke afhængig i samme forstand som f.x alkoholafhængighed eller som narkoafhængighed.

Det er relativt nemt, at komme ud af en afhængighed af smertemedicin - da smertepatienter ikke tager medicin, for at opleve f.x det sus alkohol og narko ellers giver - med andre ord har smertepatienter IKKE en afhængig misbrugshjerne eller personlighed. Man kan også sige at smertepatienter får "stoffer" for den fysiske smerte (sygdom) mens andre afhængige tager alkohol/stoffer for den smerte de føler psykisk.

Alene derfor er det forbløffende at en læge, ikke støtter op omkring en anden læges vurdering af, at stærk smertemedicin kan være en nødvendighed for at leve et relativt godt og normalt liv, men fastholder at det er skidt at være afhængig. Normalt er lægeverdenen fyldt med gode læger, der udmærket ved at afhængighed som et ord er et diffust begreb og som ved, at skal patienter have en mulighed for smertefrihed, så må der medicin med røde trekanter til.

For os smertepatienter er det også et valg, men hellere være "afhængig" fremfor at leve livet i ubærlig smerte.

Til Carl....skift læge omgående eller få hjælp på en smerteklinik.

Til Ace....dit indlæg er som talt ud af min mund.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 15:27   #14
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg får som udgangspunkt 3 x 600 Ibumetin om dagen - i perioder mere
De tager toppen af smerterne og sammen med fornuftig levevis gør de livet tåleligt (nogen gang mere end andre....). De er jo desværre ikke ligefrem sunde, men der er fordele og ulemper ved al medicin. Foreløbigt har jeg ikke gener af dem - jeg får dog begyndende gener, hvis jeg skal op i dobbelt dosis for længe for at holde hverdagen ud. Jeg har fået dem i 5 -6 år. Jeg ville nødig leve uden dem, for de er med til at give mig noget livskvalitet. Andre ting som hjælper mig til at styre smerteniveauet er et jævnt og passende aktivitetsniveau med mange hvil og ingen dumme bevægelser + stabillitetstræning, stabillitetstræning og så lige lidt mere stabilitetstræning. Sidstnævnte er ekstrem vigtigt for at jeg har bare en lille smule konrtol over situationen, og jeg få regningen i form af ekstra smerter straks jeg skulker fra træningen. Træningen var fuldstændig uoverskulig i starten, og jeg havde aldrig klaret det uden en fantastisk fysioterapeut, som følger mig gennem tykt og tyndt.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 17:59   #15
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg vil godt lige suplerer mit lille indlæg.

det er jo ikke sikkert det er alle der ville vælge som jeg, jeg mener jeg er jo blot et menneske med hvad det nu indebærer af fejl og mangler.......

jeg vil ikke være skinhellig, og promoverer morfica, som et eliteprodukt, men jeg vil dog lige pointerer at MEGET af den mere ... hvad skal man sige almene håndkøbsmedicin, ibu ... treo... pano.... etc etc .... ødelægger de indre organer, så man skulle tro det er løgn.......

i victoriatidens england var mange læger og sygeplejersker morfinister,...

de blev når de afgik ved døden, i en for tiden høj alder opduceret,

det viste sig at INGEN af deres vitale organer havde lidt skade under deres misbrug....

og dette kunne endog have været særdeles langvarigt....

og ...INGRID, dejligt med paraleller...

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 18:26   #16
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Til Ingrid.

det er simpelthen ikke korrekt din påstand - der er mange misbrugere som er ude i selvmedicinering - nogle er startet som i tilfældet med læger hvor smertestillende har været nemt at gribe til. Ofte kan den gruppe være ekstremt svære - idet de er syge og det er svært for dem at gennemgå nedtrapning.

til solen.

lige præcis hvad jeg prøvede at argumentere for.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 19:11   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
M.h.t. bivirkninger ved Ibumetin kan der læses om dem her:

http://www.bt.dk/sygdomme/intet-alte...ig-gigtmedicin

Ace, vi er helt enige, hvad angår syntetiske morfinpræparater i forhold til mange andre former for smertestillende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 29-05-2010 kl. 19:13.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 19:35   #18
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
http://www.medicinhaandbogen.dk/Medicinmisbrug.syg

Det er ligemeget om det er syntetisk eller ej - man kan også blive hooked på Metadon fx.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 21:25   #19
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
jeg får 3 x 600 mg brufeen + 2 panodiler til hver.

Men jeg forsøger at nøjes med at tage dem når det er rigtig slemt, da kroppen ikke har godt af det. Hellere tage en dag på sofaen og ikke lave en ski, end at ødelægge kroppen med smertestillende
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 21:31   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
Jeg får som udgangspunkt 3 x 600 Ibumetin om dagen - i perioder mere
Det forstår jeg simpelthen ikke at du tør.

Min gemal er en stor sund stærk mand, hans eneste problem er vaskebrædts brusk i knæ´ene og en hovedpine som minder om migrene, men som ikke er det. Han tog i løbet af 14 dage, en gennemsnitlig dosis (dvs ikke hver dag) på 600 mg, 1 2 3 fik han mavesår, det kom som et lyn fra en klar himmel, og jeg tør godt våge den påstand, at det var mindst dobbelt så smertefuldt som en fødsel, faktisk frygtede jeg en sprængt blindtarm, hvilket det så gud ske tak og lov ikke var.

Jeg kan hilse og fortælle at da han savede fingeren af, og knuste spissen af den næste, og lægerne sad og pillede benstumper ud. Sammenligner han de 2 smerter, gjorde det slet ikke ondt da de pillede ben stumperne ud, på trods af at det var uden bedøvelse, for det virkede ikke (det blødte ud)

Jeg forstår heller ikke at din læge tillader den form for forbrug af ibrufen, de ved godt det er farligt... min gemals læge er MEGET opmærksom på vores forbrug (vi tager bække af den samme bøtte) og acceptere IKKE et forbrug der bare nærmer sig det du har, for vores egen sikkerheds skyld, og det er jeg faktisk glad for, det s q rat med en læge der har så meget samvittighed at han lige kigger efter ikke bare hvornår vi fik sidste recept, men inden for det sidste år, og som siger til hvis han sys vi nærmer os noget hvor vi skal tænke os om (han har ikke haft behov for at prikke til os siden mavesåret, det ønsker ingen af os at opleve igen)

Lige for en god ordens skyld, et blødende mavesår (dvs et mavesår nær en blodåre, som der er gået huld på pga mavesåret) kan være dødeligt (man kan forbløde)

Pas på dig selv! og bed om at få ændret til nogle andre piller.
Ibrufen er ok fint til midlertidige smerter så som hovedpine, tand pine, ørepine, en bulden tå, forstuvet ankel ol (og er effektivt, det skriver jeg gerne under på) men duts altså ikke til vedvarende smerter hvor man tager dem mere jævnligt over en længere periode.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kronisk syg og Arv Bruger9 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 12-09-2013 00:34
Kronisk depression kisser72 Alt det andet 4 13-01-2012 01:13
Hvilken § Rådvild Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 28-10-2011 07:55
kronisk Bassemanden Alt det andet 9 07-07-2010 09:44
Er du kronisk smertepatient? Syrene Alt det andet 2 24-11-2008 02:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension