K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2013, 12:49   #1
Sussesol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Sussesol er ny på vejen
Fleksjob - jobskifte samme arbejdsplads

Hej

Er der nogen herinde, der er på den gamle fleksjobordning og har skiftet job indenfor samme virksomhed efter den nye fleksjobordning er trådt i kraft?

Jeg er selv i den situation, at jeg sidder i et administrativt job og arbejder for en leder i en større afdeling. Nu er der sket det, at p.g.a. omlægning bliver mit job nedlagt, og jeg bliver sandsynligvis flyttet til at skulle arbejde som sekretær for ledelsesteamet i den pågældende afdeling - stadigvæk administrative opgaver, men ikke de samme som jeg laver i dag.

Jeg forbliver på den samme jobbeskrivelse, samme type opgaver, samme løn- og ansættelsesforhold.

Mit spørgsmål er så om dette skal betragtes som en ny ansættelse og at jeg dermed skal på den nye ordning?
Sussesol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 12:52   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, det hører stadig under den gamle ordning. Men jobkonsulten skal nok informeres
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 13:40   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Der står noget om det i de links i højre side på forsiden.
Spørgsmålet har også været fremme før her på K10, så brug gerne søgefunktionen, hvis du vil læse, hvad andre har oplevet i samme situation.

Sætter den tekst ind som findes i linket i højre side på forsiden:

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx

Hvornår er der tale om et nyt fleksjob?

Der vil altid være tale om et nyt fleksjob:
Hvis du stopper i dit nuværende fleksjob, fordi din kontrakt ophører, eller du bliver afskediget.
Hvis du skifter fleksjob fra en arbejdsgiver til en anden arbejdsgiver. Det gælder både, hvis det er inden for samme eller et andet ansættelsesområde.
Hvis du skifter til et nyt ansættelsesområde – hos den samme arbejdsgiver – og dine arbejdsopgaver og løn- og ansættelsesvilkår bliver ændret.

Der vil ikke være tale om et nyt fleksjob:
Hvis det alene er dit skånebehov eller timetal, der bliver ændret.
Hvis der alene bliver ændret i din jobbeskrivelse, fx som følge af at du bliver forfremmet, men hvor der ellers ikke bliver ændret på dine hidtidige arbejdsopgaver.
Hvis du skifter tjenestested inden for fx en kommune eller et ministerium, fordi dine hidtidige arbejdsopgaver bliver flyttet til et nyt tjenestested.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 15:00   #4
Sussesol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Sussesol er ny på vejen
Hej Curls

Tak for svaret.

Har prøvet at bruge søgefunktion, men har ikke rigtig fundet nogle tråde på andre, som har været i samme situation som mig.

Har læst bekendtgørelsen fra Beskæftigelsesministeriet, som du har vedlagt uddrag af. Det som jeg synes er lidt svært at finde ud af er, hvad der menes med ansættelsesområde? Hvis man f.eks. sidder og laver administrative opgaver i en HR-afdeling og flytter til en sekretærstilling i f.eks. salgsafdelingen - skifter man så ansættelsesområde? Eller er det hvis man f.eks. skifter fra at være sælger til at være indkøber?
Sussesol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 15:41   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sussesol Se meddelelser
Hej Curls

Tak for svaret.

Har prøvet at bruge søgefunktion, men har ikke rigtig fundet nogle tråde på andre, som har været i samme situation som mig.

Har læst bekendtgørelsen fra Beskæftigelsesministeriet, som du har vedlagt uddrag af. Det som jeg synes er lidt svært at finde ud af er, hvad der menes med ansættelsesområde? Hvis man f.eks. sidder og laver administrative opgaver i en HR-afdeling og flytter til en sekretærstilling i f.eks. salgsafdelingen - skifter man så ansættelsesområde? Eller er det hvis man f.eks. skifter fra at være sælger til at være indkøber?
Det kan jeg godt se nu.

Jeg tænker på, at hvis du beholder den samme stillingsbetegnelse, så burde det ikke ændre på noget. F.eks. ansat som kontorassistent. Jeg kunne forstille mig, at det er her, det muligvis kan kaldes for ansættelsesområde, ligesom HK fagforening har forskellige stillingsbetegnelser/områder. Der står f.eks. på min lønseddel hvilken stillingsbetegnelse, jeg er ansat som.

Du kunne måske tale med din arbejdsgiver om tingene, for at I kan bevare den ordning, du er i i dag. Også evt. med din tillidsrepræsentant på arbejdspladsen.

Jeg husker, at der var nogen, der var utilfredse med de her punkter, om hvornår, der var tale om nyt fleksjob, så måske har de beskrevet det bedre senere hen. (muligvis fagforeninger). Hvis jeg finder noget mere i dybden af de her beskrivelser indenfor de nærmeste dage, skal jeg nok lige vende tilbage med det. :-)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 16:20   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sussesol Se meddelelser
Hej Curls

Tak for svaret.

Har prøvet at bruge søgefunktion, men har ikke rigtig fundet nogle tråde på andre, som har været i samme situation som mig.

Har læst bekendtgørelsen fra Beskæftigelsesministeriet, som du har vedlagt uddrag af. Det som jeg synes er lidt svært at finde ud af er, hvad der menes med ansættelsesområde? Hvis man f.eks. sidder og laver administrative opgaver i en HR-afdeling og flytter til en sekretærstilling i f.eks. salgsafdelingen - skifter man så ansættelsesområde? Eller er det hvis man f.eks. skifter fra at være sælger til at være indkøber?
Jeg er bange for at du med din beskrivelse vil overgå til ny ordning.

Se SIDSTE punkt side 14 i dette link HER
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 20:59   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når samme løn- og ansættelsesforhold er de samme i den nye stilling
er det ikke et nyt fleksjob

i det link står der nemlig hvis løn- og ansættelsesforhold bliver ændret
er der tale om et nyt fleksjob.

men tage en snak med din jobkonsulent og hvis du er medlem af en fagforening
så tage dem med på råd.

held og lykke i din nye stilling
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 12:40   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men jo et spørgsmål om, hvordan ansættelsesområde defineres. Oftest er andet job i samme virksomhed ny aftale, men som skrevet, spørg din jobkonsulent og hav jobbeskrivelserne ved hånden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobskifte Mitte Spørgsmål ang fleksjob 3 19-02-2013 09:36
fra arb.prøvning til fleksjob-samme firma? imzadi Spørgsmål ang fleksjob 1 13-01-2012 11:24
Løn ved Jobskifte Joan Damgaard Spørgsmål ang fleksjob 1 28-09-2011 17:15
2 fleksjob på samme tid ? hansen72 Spørgsmål ang fleksjob 15 11-01-2011 10:44
Fleksjob-vikariat? Flere gange samme sted? Tino Spørgsmål ang fleksjob 7 11-05-2010 08:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension