K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2012, 09:06   #1
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
revurdering ingen arbejdspraktik pga skånebehov

Hej her på K10
Er ledig fleksjobber siden 2008, varig nedsat funktioner, ingen helbredelses muligheder, med mange massive skånebehov(.Lægeligt vurderet)
nedsat tid 10- 12 timer, ingen ryg og armbelastende opg. ingen gentagelser, ingen stress og deadlines, rolige omgivelser, mulighed for restitution
Det har ikke været muligt, at finde en praktikplads under tidligere revurderinger
Blev igen i dec 2011 henvist til Anden Aktør som et led i revurdering af fleks
De udtaler, for mange massive skånebehov, gør det næsten umuligt for dem, at finde en arbejdspraktik. Havde selv ønsker om lette adm. opg. Det er ikke muligt, at der bliver taget hensyn til mine skånebehov i kontor faget, siger de
Har selv fundet mine tidligere praktikker, men jeg er udgået for ideer og energi, afmagt og frustration over min situation
skal nu afprøves med opg som blomstervanding, lette indkøb, gå med let affald, lidt telefon og lign.
Findes de funktioner virkeligt i et job?
Hvis de ikke kan finde en praktik hvor min arbejdsevne kan afprøves hvad så?
mvh Palette
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 09:09   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Her i kommunen er der et revacenter.. det er et sted der kan revurdere og tage hensyn til hvad som helst..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 11:38   #3
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Jeg er i samme situation, jeg har massive skånehensyn også. Det var først meningen at kommunen skulle finde et sted at arbejdsprøve mig, men det kunne de åbenbart ikk.. så sku jeg visiteres til revacenter... men her kan jeg så heller ikke blive det, idet jeg ikke må være i deres montage... så nu skal revacenteret så finde et relevant sted får jeg at vide... og at det godt kan tage lidt tid! Nu er der foreløbigt gået omkring 3 mdr med det...

Hvad pokker bliver man mon sendt ud i... Det som du nu skal ud i med at vande blomster og klare lidt indkøb osv... ville jeg ikke engang kunne, da jeg ikke klarer at gå og stå heller, men de skånebehov har smerteklinikken glemt at beskrive, og min læge mente der var så rigeligt med skånehensyn beskrevet, at der ikke var så stor grund til at få det sidste med. Det har jeg en fornemmelse af, kan være ret dårlig ide! Ihvertfald står det jo ikke på skrift at jeg ikke klarer de funktioner heller, selvom man godt ved det...

Hvor skal du så afprøves i de funktioner Palette?

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 22:46   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg står med samme time tal og skånebehov,og det er rigtigt svært at finde noget der passer,og den med blomster og kaffe brygning,et lille indkøb,ja den slags job findes ikke rigtig,uden man også kan lidt mere også.

Selv blev jeg sat i en lille genbrug med tøj hvor jeg kunne sabbe mellen opgaverne som jeg kunne varetage-men ikke alle hensyn kunne tages helt,og jeg endte med flere smerter og hvad der så følger med .

Vuderingen af arbejds evnen blev der ikke rigtigt skrevet ,men at jeg havde været der 2½ time om ugen er lig med flex selv om jeg enlig kun var måske 70 % aktiv i 10 timer om ugen.

Det svært at finde nogle der vil tage en med det time tal,men der er muligheder og med dine skånebehov skal du jo ikke bestride et bestemt job men afprøve hvad du kan klare inden lige derr hvor du bliver sat eller selv finder.
Håber du finder et godt sted
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdspraktik. hej Alt det andet 7 20-11-2011 20:27
KH - aktivering - skånebehov V_Brask Alt det andet 10 22-12-2010 01:08
Jeg er i arbejdspraktik Wodpoulsen Jeg er kommet i praktik. 8 04-11-2010 09:32
Skånebehov ??? Multe Spørgsmål ang fleksjob 0 24-02-2010 14:35
Transport som skånebehov... Multe Spørgsmål ang fleksjob 14 03-02-2010 08:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension