K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2016, 21:52   #31
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Ja jeg har og ved du så om jeg også kun får det samme i kr der
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 22:10   #32
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Fleksydelse kan du udregne her http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...eksydelse.aspx

Du er berettiget til fleksydelse når du når fleksydelsesalderen (samme som efterlønsalderen).
Du kan se her hvor gammel du skal være for at gå på fleksydelse her: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...esordning.aspx

---------------------------------------------------

Men fleksydelsen kan ikke blive mere end hvad du har tjent de sidste 12 måneder op til fleksydelsestidspunktet. Så hvis du er på ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau, kan du ikke få mere i fleksydelse.

Så det er klar bedst for dig at du kommer i arbejde, så hurtigt som muligt lige så snart du er tilkendt fleksjob. Bare du får et fleksjob vil du efter 9 måneder være berettiget til den høje ledighedsydelse og med den som udregningsgrundlag vil du få det højeste beløb du kan få i fleksydelse, når dine pensioner modregnes (som de gør for alle). Så uanset hvad du kan få i timeløn i det fleksjob, så vil det være en gevinst for dig på sigt.

Du skriver at du er 59, så din fleksydelsesalder er 62½ eller højere. Afhængigt af din fødselsdato. Dvs du har mindst 3 år til at arbejde mindst 9 måneder. Så det skulle være muligt.

Sidst redigeret af Akvamarin; 26-01-2016 kl. 22:25.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2016, 14:14   #33
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Hvis man får en engangs erstatning af en ullykkesforsikring bliver det så regnet som en indtægt
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 08:48   #34
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
jeg skal igen til møde med resurse team den 15 marts hvis de siger ok til flex job kan man så forvente hjælp fra kommunen til at få et job
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 09:11   #35
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ang. job, ja kommunen skal hjælpe dig med at finde et fleks job, desværre er de meget bedre til at finde praktik pladser, som måske bliver til job,men tit ikke.

hvis du ryger i praktik og det gør alle, skal du passe de ikke udvider tiden i afprøvningen, mange kommer i praktik i butikker og får deres praktik udvidet, fordi de får af vide der er et job om 3-6 mdr og når man så siger, nu skal der ske noget, er der ingen job.

I herning, bruger reme 1000 og fakta mange fleksjobber, de får af vide de gerne vil beholde en, men de først må ansætte om et stykke tid derfor bliver folk i praktikken, mange er desparate for at få et job, og pludselig har de været gratis i et år.

I fakta, havde de en i 9 mdr og så en i 6 mdr. og så en i 9 mdr. hun fik af vide hun ville blive .ansat , hun arbejdet i hele julen, alle helligdage, hun var så sikker, og da hun så sagde nej til en nu udvidelse, fik hun sparket, der havde hun arbejdet i 9 mdr. gratis, hun var dog så vred,at hun sagde til jobcentret, hvis i sender flere der ned, går jeg til pressen, så det er de dog stoppet med.

Det er svært at finde job og du skal jo selv søge som alle andre ledige, alle dem jeg kender, har selv fundet job, via uopfordret jobandsøninger.

Skriver det ikke fordi, det er noget alle kommer ud for men fordi man hurtig kan fælle sig presset ud til at sige ja.

Men ved en praktik ikke efter 4-8 uger om de vil ansætte en, så er der nok heller ikke noget job, mange har jo behovet men ikke råd til at ansætte.

Så selv søg er det bedste
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 10:56   #36
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
I Københavns kommune har de noget der hedder Københavns Erhvervshus som går ud og finder jobs. De fleksjobs bliver opslået i en nyhedsmail, som sendes til alle fleksjobbere i Kbh. Man skal ansøge på normal vis, men det er en stor hjælp, at erhvervshuset finder jobbene frem ude i virksomhederne.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2016, 19:29   #37
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Lige en opfølgning jeg klagede over at jeg var blevet sat på resurseydelse i stedet for sygedagpenge i et halvt år og hurra jeg vandt og dermed kommer det også til at betyde at den ledighedsydelse jeg var kommet på efter at jeg var blevet visiteret til flex skal være efter den høje sats i stedet for den laveste som de havde sat mig på skal de nu også lave om så det kan betale sig at klage engang imellem
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2016, 21:14   #38
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tillykke beth57. Det var godt du klagede. Det betyder rigtigt meget hvilken sats man får ledighedsydelse på.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2016, 21:32   #39
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Super Beth

Tillykke med at din klage gav dig medhold

Nu har jeg kun læst denne tråd om dig, men er det rigtigt du er visiteret til et fleksjob, da du havde dit sidste møde med kommunen den 15 marts?
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 09:03   #40
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Super Beth

Tillykke med at din klage gav dig medhold

Nu har jeg kun læst denne tråd om dig, men er det rigtigt du er visiteret til et fleksjob, da du havde dit sidste møde med kommunen den 15 marts?
ja det lykkedes også så jeg var mega glad da jeg gik derfra og hvor mærkelig det end lyder også vred indeni for de måtte erkende at det de havde ment sidste gang ikke havde rykket noget andet end at sætte mit liv på stand by i et ekstra halvt år men pyt jeg er videre og er næsten sikker på et job fra den 15 maj men mest glad over at jeg fandt styrke til at vedholde min klage og i kommunens øjne nok en lidt træls person der hele tiden har stillet spørgsmål ved deres svar men JEG vandt
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension