K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2009, 15:54   #1
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Jeg troede man skulle skrive under?

I en partshøring? Eller på resourceprofilen? Jeg fik det i går og der står ikke jeg skal skrive under. Jeg har også kun 6 dage til at komme med indsigelser, troede jeg skulle have 2 uger?
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 16:38   #2
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 15
Tina Aalborg er ny på vejen
Hej N.N
Min egen sag har netop været i partshøring.
Jeg skulle heller ikke skrive under men komme med indsigelser hvis jeg ikke var enig i ressourceprofilen og det havde jeg 8 dage til, men min kom også en fredag ved ikke om det har betydning.

Jeg ved ikke så meget om det som andre herinde men taler udfra min egen erfaring

Mvh. Tina
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 17:06   #3
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Ok. Tak for svar.

Jeg kan ikke mere. Føler mig røvrendt. Jeg har flere gange spurgt og sagt jeg gerne vil arbejdsprøves. Sagsbehandler har afvist det fordi jeg ikke kan arbejde 37 timer. Nu ser jeg så at en lægekonsulent har skrevet at han/hun? ikke ser nogen grund til ikke at lave en arbejsprøvning. Men ja, nu er det så forsent. Ja, har først læst lidt i alle papirerne idag.
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 17:12   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af N.N Se meddelelser
I en partshøring? Eller på resourceprofilen? Jeg fik det i går og der står ikke jeg skal skrive under. Jeg har også kun 6 dage til at komme med indsigelser, troede jeg skulle have 2 uger?
Partshøring har ikke noget at gøre med, at man skal skrive under på noget. Det handler simpelthen bare om, at man i den periode inden fristen kan komme med nogen kommentarer, feks. måske nogen lægelige oplysninger eller noget helt andet som borger gerne vil have, at de skal tage med, før de træffer en afgørelse.
Når der er tale om partshøring, er det sådan man blot skal have rimelig tid til at komme med kommentarer.... 6 dage er måske for lidt, men hvis du selv mener, du har noget at komme med til dem og ikke mener, du kan nå det, så prøv at bede dem om at udsætte partshøringen med et par dage mere...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 17:17   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg har selv haft den problemstilling oppe at vende på min egen tråd (Trivalliteratur); men nåede frem til, at de 14 dage indbefatter varsel, indsigelsesfrist, og endelig afgørelse

Der er intet som helst i lovgivningen, der forpligter kommunerne til en bestemt indsigelsesfrist ... bare der en

Så hvis du ikke har fået besked på at godkende din ressourceprofil, så ville jeg ikke gøre det, hvis jeg var dig, medmindre at alt er korrekt og at du kan nå at sætte dig ordentligt ind i, hvad der står og at du er enig.

Du kan, hvis du har tid og overskud oven i at skrive din indsigelse, så komme med rettelser, tilføjelser til din ressourceprofil. Selv skrev jeg på hver eneste forbistrede side hvad der var galt og skrev "Ej godkendt" og så min underkradser. Så rundede jeg hele den medsendte ressourceprofil af med at skrive "Underskrevet, men ej godkendt og så min underkradser på den dertil indrettede linie på sidste side.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 17:28   #6
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
ang. ressource profil

kan læse her det er lidt forskelligt,hvad man skal igennem,med sin ressourceprofil...

jeg selv,fik ikke nogle x - antal dage,hvor jeg kunne tænke over,hvad der skulle rettes i min afsluttende ressourceprofil ,da den skulle lukkes,jeg blev ringet op af sagsbehandler,her i april 09,om jeg kunne komme næste dag,til partshøring,på min 20 sider's journal og gennemgå den sammen med hende,og komme med indsigelser,hvis noget skulle rettes, og så skulle jeg skrive under.ved så ikke om det havde noget at gøre med,at min sag kunne afsluttes 4 uger,før den fast satte dato.jeg syntes det var ok,da jeg så endelig kunne få afsluttet min sag...

Sidst redigeret af anetta; 01-10-2009 kl. 17:33.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 17:46   #7
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Jeg modtog partshøring, så jeg kun havde få dage. Det gjorde jeg indsigelser til, og så fik jeg...tror det også var omkring 8 dage i alt (med weekend). Her var sagsbehandleren ok, og vi blev i fællesskab enige om, hvornår jeg skulle aflevere mine kommentarer.

M.h.t. "at skrive under": Jeg modtog min opdateret ressourceprofil, sammen med partshøringen. Jeg returnerede klage til partshøring og mine kommentarer til ressourceprofil - sammen! Igen modtog jeg så afgørelsen sammen med -påny- opdateret ressourceprofil (med mine kommentarer). Jeg har anket, og heri klagede jeg bl.a. over, at de afgjorde min sag, uden jeg havde underskrevet min ressourceprofil!
Så...ja, jeg troede også man skulle skrive under, og havde krav på det!

Sidst redigeret af ayla; 01-10-2009 kl. 17:49.
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 18:05   #8
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ayla Se meddelelser
Jeg modtog partshøring, så jeg kun havde få dage. Det gjorde jeg indsigelser til, og så fik jeg...tror det også var omkring 8 dage i alt (med weekend). Her var sagsbehandleren ok, og vi blev i fællesskab enige om, hvornår jeg skulle aflevere mine kommentarer.

M.h.t. "at skrive under": Jeg modtog min opdateret ressourceprofil, sammen med partshøringen. Jeg returnerede klage til partshøring og mine kommentarer til ressourceprofil - sammen! Igen modtog jeg så afgørelsen sammen med -påny- opdateret ressourceprofil (med mine kommentarer). Jeg har anket, og heri klagede jeg bl.a. over, at de afgjorde min sag, uden jeg havde underskrevet min ressourceprofil!
Så...ja, jeg troede også man skulle skrive under, og havde krav på det!
Det vil sige det ikke betyder noget om man har underskrevet resourceprofilen?

Altså min er en underlig en. Ting der er en barriere er også en resource Jeg troede de var uddannede

Hyanna >> Jeg er ikke blevet bedt om at underskrive noget som helst. Er det godt eller skidt?

Sidst redigeret af Stezu; 01-10-2009 kl. 23:42. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 18:42   #9
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Det ved jeg ikke helt; men jeg ville så undlade at skrive under, for kommer der så afgørelse, der ikke er i dit favør, kan afgørelsen kendes ugyldig ved en anke i Beskæftigelsesankenævnet

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 19:29   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Enig m Hyanna

Det vil jo blive påstand mod påstand hvis sagen kører videre til evt nævnet og rent juridisk, vil det jo så være svært for kommunen at påstå at alt er i fineste orden -HVIS DU IKKE HAR SKREVET UNDER

Det er muligt, at der intet sted står noget som helst om en underskrift men vil vove den påstand at en RP jo er et næsten retsgyldigt dokument -og er der ingen underskrift, ja, så er den jo intet værd juridisk!

Hm, ja, min mand blev indkaldt til en partshøring, næsten fra dag til dag. Under mødet klagede sagsbehandleren over at hun troede hun havde fået en skriftlig afklaring -øhh, hun indkaldte selv men okay....
-Det fik hun så og det på 4 sider
Alt dette skete m en tidsfrist på 5 dage så vi skrev og vi skrev hele natten lang til vi var helt blå i hovederne

-Denne dannede bla grundlag for vores klage i nævnet(som vi vandt stort)

Det kræver selvfølgelig at du står fast på din ret -og har argumentationen/dokumentationen i orden
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Troede Danmark var et velfærdssamfund... ? Nunchuck Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 20-05-2013 15:09
Alt peger på fleks - troede jeg. Mulle83 Spørgsmål ang fleksjob 27 10-01-2011 16:46
Troede lige Heidixxx Alt det andet 9 02-12-2009 10:09
Bedst som jeg troede at fjolset Maj-Britt Politik og Samfund 19 09-11-2008 10:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension