K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2009, 08:32   #1
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Stop af sygedagpenge - har jeg en ankegrund??

Nu har jeg fuldstændig mistet overblikket og kan ikke gennemskue, om der er grundlag for klage/anke!

Jeg har været på sygedagpenge i -de 52 uger + de 26 uger- , og mine sygedagpenge er nu stoppe. I "partshøringen ang. påtænkt afgørelse", stod der flg.: ”der er vurderet, at der ikke er behov for at tage yderligere initiativer for at støtte din tilbagevenden til arbejdsmarkedet f.eks. fleks, revalidering og førtidspension. Du er endnu ikke udredt tilstrækkelig til at vurdere, om der bliver tale om tilbagevenden til ordinær beskæftigelse eller fleksvilkår, revalidering, førtidspension” .

Jeg har længe været varslet om, at mine sygedagpenge stoppende d. 30/6, men havde (naivt) troet, at det betød en afgørelse på, om jeg blev visiteret til fleksordningen eller et afslag, som jeg så kunne anke!

Min nuværende sagsbehandleren (da hun overtog min sag) havde nemlig nævnt, vi havde travlt! Jeg nåede lige at afslutte en arbejdsprøvning d. 29/6 og en neuropsykologisk undersøgelse d. 9/6, inden mit dagpengestop. Jeg fik dog først partshøring og opdateret ressourceprofil - dog uden mine tidligere udtalelser, 14 dage efter stoppet. Dette klagede jeg over, med det resultat, mine udtalelser blev skrevet ind (dog i en slags dobbelt form - så nu er mine udtalelser i ressourceprofilen, så lange - ingen gider læser dem ).
Jeg var indstillet på en kortere tid på kontanthjælp, for at få en afklaring. Hvad jeg ikke havde taget højde for, var at denne afklaring kun var angående sygedagpenge, og ikke om jeg var fleksberettiget! Altså en endelig afklaring.

Jeg havde med hjælp fra en faglig konsulent fra min fagforening, klaget til kommune på baggrund af partshøringen.

Citat:

Klage over stop af sygedagpenge og den manglende udredning:

Efter samråd med min fagforening Kristelig Fagbevægelse ønsker jeg at klage over stoppet af mine sygedagpenge, og den manglende udredning af min arbejdsevne.

I konklusionen skriver Jammerbugt Kommune
"Den neuropsykologiske undersøgelse peger på at SFA har en intellektuel svækkelse med hensyn til arbejdshukommelse og forarbejdningshastighed."
Svækkelsen på de 2 nævnte områder er markant.
Dette betyder at der er skånehensyn gående på krav til tempo i arbejdet, samt til specifikke opgaver.
Der skrives endvidere "Det er tvivlsomt om der på sigt kan blive tale om fuld arbejdsevne svarende til 37 timer.

Der har været etableret en afprøvning frem til 30-06-2009, hvor der også er lavet en slutevaluering
-hvori der står at arbejdsevnen ikke er 100 %
her mangels der svar på -hvad arbejdsevnen er -og når speciallægen skriver at det er meget tvivlsomt om der findes en fuld arbejdsevne -bør en sådan udmåling være fundet sted.

-kunne den manglende arbejdsevne øges ved at lave et revalideringsforløb ?
-desuden må der klages over -at der træffes afgørelse i sygedagpengestop -uden at ressourceprofil er modtaget retur -med evt. kommentar.

Dette gjorde ikke det mindste indtryk på kommunen. I afgørelsen stod der: ”Der findes ikke yderligere forlængelsesmuligheder. Desuden vurderes det i ressourceprofil, at en terapeutisk indsats, vil stabilisere dig i en grad, der gør dig i stand til at vende tilbage til arbejdsmarkedet. Din tilstand vurderes ikke stationær p.t. Dette er bl.a. en af begrundelserne for at en ”udmåling” af din arbejdsevne endnu ikke er foretaget. Du spørger, om den manglende arbejdsevne kunne øges ved et revalideringsforløb? Et revalideringsforløb iværksættes når der vurderes overvejende sandsynlig, at dette ville bringe dig til ordinær selvforsørgelse”
(Det med at påpege revalidering, var konsulentens idé – noget lovteknisk, for måske at få mig tilbage på sygedagpenge, sagde han)

På grund af at der i en psykiatrisk og neuropsykologisk erklæring, er anbefalet kognitiv terapi og selvom der nævnes, det er ”tvivlsomt” at jeg kan komme op på 37 timer, er der jo åbnet op for at sige, det ikke er stationær!
Så nu sidder jeg på et eller andet idiotisk aktiveringskursus og ved ikke hvad jeg skal stille op!

Flg. er hvad jeg selv vil klage over (men sandsynligvis) ikke noget der bringer mig videre:

I ½ år ventede og rykkede kommunen efter en GHA (generel helbredsattest ) fra min læge, som jeg havde fået lavet hos ham. (Sagsbehandleren sagde, ved hver kontakt, vi ikke kunne komme videre før hun havde den!)
Jeg vil klage over kommunen har spildt tiden!

Sammen med afgørelsen om stop af sygedagpenge modtog jeg min ressourceprofil – opdateret med mine udtalelser skrevet ind. Så vidt jeg ved, har man ret til at gennemlæse og underskrive profilen, inden en afgørelse!
Jeg vil klage over, at de afgør min sag uden min ressourceprofil er underskrevet.

Der står i min ressourceprofil, at der er ”gjort forsøg på at kontakte neuropsykologen, der dog holder ferie, hvorfor kontanthjælprådgiver bør kontakte ham med henblik på konkret vurdering om kognitiv behandling vil stabilisere eller højne aktuelt præstationsniveau og kompetencer”.
Jeg vil klage over, at den fejlede kontakt til neuropsykolog bør gennemføres, og det bør være af sygedagpengerådgiver. (Dette kan selvfølgelig også være en bjørnetjeneste, jeg gør mig selv, hvis neuro`en vurderer, det vil højne min præstation m.v. med kognitiv terapi!!)

I kontanthjælp snakker de overhovedet ikke om kognitiv terapi, eller om at kontakte den pågældende neuropsykolog, men vil have mig ud i en ny arbejdsprøvning!!!!!!! (Om man forstår, hvad der foregår derinde i ”systemet”)

P.s. Jeg er en af de MANGE, der selv mener jeg har en fysisk sygdom – en autoimmun sygdom i skjoldbruskkirtlen og deraf følgende lavt stofskifte (har tidligere skrevet om det på K10). Har jo nu tydeligt bevis for de (kommunen/lægerne) har omdannet min fysiske sygdom til en psykisk (eller i hvert fald gjort det til grunden til, jeg har nedsat arbejdsevne), som dermed ikke kræver økonomisk støtteordning. (Lidt ironi: ”Jeg skal bare gå i terapi – og lære at takle min sygdom, så vil jeg komme op på normal energiniveau, hukommelse og tempo vil komme på plads, mine enorm tørre, trætte øjne bliver som nye, så vil jeg selvfølgelig lære at takle stress – at der sker flere ting samtidig….generende lyde o.s.v., o.s.v..Eller jeg vil lære at tage initiativ og være aktiv, selv i perioder når energiniveauet dropper, lære at tænke og forstå, selvom energien (i hjernen) pludselig er smuttet!”)

Dette var en lang udredning – men da jeg ikke ved, om der er nogle sider, jeg kan ”angribe” kommunen fra, er jeg nød til at give et bredt billede af min sag, hvis nogen herinde skal kunne gennemskue, om de har et råd!
Nogen der ved, om den faglige hjælp i ens fagforening er ligeså god, som advokatbistand! Nogen der ved, hvilken uddannelse, disse faglige konsulenter har. Jeg synes, konsulenten jeg fik hjælp af, virkede meget kompetent. Han har også sagt, han ville sætte det lovtekniske ind i min klage, hvis jeg selv skrev, hvad jeg ville klage/anke over!
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 09:13   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg og 3F

klagede til ankestyrelsen angående mine retsikkerhed var blevet overholdt mens jeg var på sygedagpenge.

Der skete nemlig ikke ret meget mens jeg var på sygedagpenge...og var i ca 2½ arbejdsprøvning...den ½ var ligesom en panik-handling fra kommune's side...efter et måde hvor 3F var tilstede...da de stoppede mine sygedagpenge.....

det var ca midt i februar...da havde jeg ventet på en jobkonsulent siden 2/1.....vedkommende tog aldrig kontakt til mig...og sagsbehandler mente åbenbart ikke det kunne svare sig at sætte en ny på...da de jo havde besluttet at stoppe sygedagpengene.

Men det korte af det lange...der stod det samme i miner parpire som der nu gør i dine.

Nemlig dette her.

der er vurderet, at der ikke er behov for at tage yderligere initiativer for at støtte din tilbagevenden til arbejdsmarkedet f.eks. fleks, revalidering og førtidspension.

Så det er mere reglen end undtagelsen....at de stikker den ud...og regner de nok med at folk lader sig spise af med den besked....så kan de sylte endnu en person i systemet.

Klag.....Klag...klag

Få overblikket tilbage...skriv ned hvor du har været i arbejdsprøvning...hvor længe...hvordan det er gået.
Samle alle parpire ind du har ....få agtindsigt...få fagforeningen til at se på om dine retssikkerhed er blevet overholdt....( tænker her på den rette opfølgning....din manglende underskrift på resurcceprofil )

Skriv ned....det giver mange gange mig overblikket tilbage...når man kan se det på skrift...ellers har det en tendens til at "forsvinde" og jeg kan ikke overse hvad der er sket i min sag/forløb.

Håber det kan hjælpe dig lidt til at få overblikket retur...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 09:20   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Ayla.

Ny lov træder i kraft juli 2009 læs : http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=76

Vores egen gamle, læs: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Vigtigst af alt, følg Jøsses råd: få overblik, tag det roligt, hold orden i alle papirene, tag det roligt, tag det roligt og overblik

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-08-2009 kl. 09:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 14:14   #4
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
- jeg har (næsten) papir på, jeg har nedsat overblik!

Jeg havde egentlig også tænkt mig at klage/anke, men har netop lidt svært ved at overskue, hvordan jeg skal angribe det. Hvordan jeg skal formulere det - hvad klagen eksakt skal indeholde - henvisning til loven (paragraffer m.v.). En klage bør vel være kort og præcis med henvisning til paragraffer, der støtter ens sag!

Jeg tror, jeg få en advokat til det - tænker samtidig, det indgyder mere respekt, når det er formuleret og udformet af en advokat!

I din henvisning til ny lov Peter, ser der da ud til, det kan have indflydelse på min sag i en klage/anke. Også rigtig god vejledning, råd og henvisninger under "vores egen gamle". Tak for det

P.s. er der nogen, der har en íde til hvordan, man finder en advokat, med speciale i sociale sager/sygedagpenge?
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 22:32   #5
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Stop af sygedagpenge

Hej



Da du ikke har en ajurført RP (som kommunen selv skriver) kan du ikke have haft til gennemsyn og godkendelse.
Med den begrundelse kan de ikke stoppe dine sygedagpenge. RP skal ligge til baggrund for om det er revalidering, fleksjob eller pension du skal indstilles til. Kort sagt der skal være lavet en handleplan for dig. Var der en klagevejledning med i afslaget.


Jeg har vedhæftet et link vedr. stop af sygedagpenge som er principelt

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=d-17-05


§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,
5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade, eller
6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.
Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus

Jeg håber at det kunne hjælpe lidt.

MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 15:56   #6
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Hej havmanden - tak for dit svar (jeg har ikke været herinde nogle dage p.g.a. en tragisk ulykke i min brors familie)

Havmanden, jeg ridser lige op! - Jeg fik godt nok min RP i opdateret form, før de afgjorde sagen, samt nåede at komme med mine kommentarer, som blev skrevet ind - jeg fik bare ikke lov til at se mine kommentarer indskrevet og skrive under, inden sagen blev afgjort - for de sendte afgørelsen, sammen med RP med mine kommentarer, samtidig. Jeg skulle give mine kommentarer inden om torsdagen, og jeg fik afslaget med posten om lørdagen, så det ser ud til afslaget lå klar - for det er da usandsynligt, den endelige opdaterede RP har været forelagt nogen (indskrevet og forelagt på knap to dage, sammen med mine andre klager - her især over stop af sygedagpenge). Hvorom alting er, så tror jeg at éns egne kommentarer i RP, kun er fyld - og uanset hvad man kommenterer på, så bliver det ignoreret!
Det er kun, når det er direkte klager - og kun når der kan henvises til paragraffer, der er uomtvistelige, éns protester bliver taget i betragtning og måske får betydning - ja, sådan oplever jeg det!

M.h.t. klagevejledning, mener du så det, at der står "man kan klage til kommunen og efter 4 uger sender de klagen videre til beskæftigelsesudvalget, hvis kommunen selv holder fast ved deres afgørelse"?

Havmand - jeg synes jo, jeg har klaget, med hjælp af min fagforening, over det, der kan klages over - eller hvad?
Jeg er desværre så træt/træt og energimangel i min hjerne for tiden, at jeg har svært ved at læse paragraffer og koble det hele sammen til en klage i henhold til min sag! Mon jeg ikke er nød til at få hjælp af en advokat? Den faglige konsulent i min fagforening, skrev flg. da jeg spurgte ham, om han mente jeg skulle anke:

Citat:
Hej xxxxxx

Jeg har modtaget din fax med kommunens afslag

De begrunder stoppet med

-at en terapeutisk indsats vil stabilisere dig i en grad, der vil gøre dig i stand til ar vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Din fysiske og psykiske tilstand vurderes ikke stationær p.t.
Dette er bl.a. en af begrundelserne for at udmåling af din arbejdsevne endnu ikke er foretaget

Vedr. revalidering -skal det være overvejende sandsynlig -dette vurderes ikke på tiden.

Med de begrundelser -finder jeg ikke der er mulighed for at komme videre -med sygedagpenge -den videre afklaring og afprøvning af dig kan/vil finde sted på kontanthjælp, hvilket er i overensstemmelse med lovgivningen.

Dit store problem er -at du desværre ikke inden for (tidsgrænsen på sygedagpenge) er blevet afklaret

Er man på sygedagpenge -er det meget vigtigt at der inden 12 til 18 mdr findes -en brugbar og holdbar vej ud af sygedagpengene, ellers vil det for mange betyde at kommunen forsøger at klargøre "en" til arbejdsmarkedet -men ydelsen hedder så kontanthjælp -desværre !!


Venlig hilsen
Citat:
Hej xxxxxx

Jeg har modtaget din fax med kommunens afslag

De begrunder stoppet med

-at en terapeutisk indsats vil stabilisere dig i en grad, der vil gøre dig i stand til ar vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Din fysiske og psykiske tilstand vurderes ikke stationær p.t.
Dette er bl.a. en af begrundelserne for at udmåling af din arbejdsevne endnu ikke er foretaget

Vedr. revalidering -skal det være overvejende sandsynlig -dette vurderes ikke på tiden.

Med de begrundelser -finder jeg ikke der er mulighed for at komme videre -med sygedagpenge -den videre afklaring og afprøvning af dig kan/vil finde sted på kontanthjælp, hvilket er i overensstemmelse med lovgivningen.

Dit store problem er -at du desværre ikke inden for (tidsgrænsen på sygedagpenge) er blevet afklaret

Er man på sygedagpenge -er det meget vigtigt at der inden 12 til 18 mdr findes -en brugbar og holdbar vej ud af sygedagpengene, ellers vil det for mange betyde at kommunen forsøger at klargøre "en" til arbejdsmarkedet -men ydelsen hedder så kontanthjælp -desværre !!


Venlig hilsen
Konsulenten har sagt, han gerne vil hjælpe mig med en klage. Jeg skal "bare" skrive, hvad jeg vil klage over, og så skal han nok skrive det lovtekniske ind! Men jeg kan ikke rigtig sammenfatte, hvad jeg vil klage over, og så er det vel bedst, at finde en advokat?
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 16:02   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sygedagpenge kan forlænges, hvis man afventer behandling, eller er under behandling.

Tjek linket i øverste venstre hjørne om sygedagpengestop.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 14:21   #8
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Tak Zuza - men jeg er hverken under behandling eller afventer behandling!

Den (kognitiv) terapi (som jeg jo i øvrigt er uenig i - det er jo så en anden sag...men dog ikke sagt nej til), der anbefales mig af neuropsykolog og psykiater, for at jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet i en eller anden form - forsvinder som dug for solen. Det virker til, det er noget jeg selv kan rode med.
Der findes jo ikke noget tilbud om kognitiv terapi på sygedagpenge - så vidt jeg kan se, er det bare et begreb de bruger, for at sluse én ud af sygedagpengesystemet og evt. over på kontanthjælp - hvor der heller ikke findes noget tilbud om terapi. DET ER NOGET MAN SELV SKAL TAGE INITERATIV TIL OG SELV BETALE.

Ligeledes § 28 - den kommer de jo omkring, ved at sige de ikke kan måle min arbejdsevne, fordi den ikke er stationær. Og den er ikke stationær, fordi den evt. kan forbedres ved kognitiv terapi. Og så vidt jeg har forstået, er terapi ikke en "rigtig" behandling, derfor kan mine sygedagpenge ikke forlænges (eller hvad )!

Men på kontanthjælp kan min arbejdsevne pludselig godt måles, for her vil de have mig i en ny arbejdsprøvning - ja, netop for at vurdere....min arbejdsevne. Og her har de ikke nævnt kognitiv terapi med ét ord.

Er det kun mig, der synes, dette kører fuldstændigt i ring !
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 14:28   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nej, det lyder bestemt også lige så kringlet i mine ører.
hold kæft jeg får snart kommunespat...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 15:25   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg synes, du skulle sende en ansøgning til kommunen, hvor du søger om hjælp til betaling af den kognitive terapi, som angiveligt skulle forbedre din arbejdsevne.

Og så skal du naturligvis have din ansøgning indføjet i ressourceprofilen.

Kognitiv terapi er behandling. Psykologer er jo også under sygesikringen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension