K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2009, 23:10   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen jeg véd Jens Bang er frygtelig, og har et rigtig dårligt ry (velbegrundet!). Jeg har selv været forfærdet ved tanken om at få netop HAM med indover min sag, så jeg blev simpelthen så overrasket over at han skrev så korrekt og støttede min sag og mine lægepapir. Synes også det skal frem når en ellers skidt fyr, også laver et godt stykke arbejde. K10 får ofte ry for at KUN skrive om det dårlige - hermed har jeg så skrevet om noget der er endt godt selvom udgangspunktet var at frygte det værste.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 23:32   #42
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ok...nu tror jeg også at han kan gøre noget fair en gang ud af 50...har bare fået så mange mails fra folk der IKKE har fået den mindste ret i deres sager trods læge erklæringer fra ham...sagsbehandlerne som du skriver kan også være nogle harper...jeg er glad på dine vegne at han har givet dig en fair kommentar...men jeg undskylder ham ikke for alle de andre ...håber du forstår ..det var bare det jeg mente...men det tror jeg du forstår..

Med mig gjorde han direkte grin med min tilstand og det var meget sårende.

K10 har et ry for at tale om de grimme ting...ja men de er jo sande nok ...det kan man se fra alle dem der fortæller deres sager herinde og i medierne...sandheden skal frem selv om den er grim..tror det er derfor K10 blev skabt... ,


Sidst redigeret af Stella; 29-04-2009 kl. 00:13.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 10:36   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ork jo Stella, jeg forstår det mere end godt!!!

Nu ligger hans vurderinger også helt tilbage fra 2000, og der er sket meget siden. Det var en helt anden lægekonsulent denne gang ang førtidspensionsansøgningen, heldigvis.

Vidste faktisk slet ikke at man også brugte lægekonsulenter tilbage i år 2000.................jeg troede det var en nyere opfindelse. Men. Det kan jo også være det var derfor han var flink, den gang så tingene jo helt anderledes ud.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 11:41   #44
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
I 1982 arbejdede jeg som piccoline på en socialforvaltning, og da var der også en lægekonsulent.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 12:11   #45
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ork jo Stella, jeg forstår det mere end godt!!!

Nu ligger hans vurderinger også helt tilbage fra 2000, og der er sket meget siden. Det var en helt anden lægekonsulent denne gang ang førtidspensionsansøgningen, heldigvis.

Vidste faktisk slet ikke at man også brugte lægekonsulenter tilbage i år 2000.................jeg troede det var en nyere opfindelse. Men. Det kan jo også være det var derfor han var flink, den gang så tingene jo helt anderledes ud.

Helene det beviser også at i din sag er det sagsbehandleren der IKKE lytter til lægekonsulenten....hvilket er meget tvivlsomt ikke sandt og så så langt tilbage...du havde jo ret...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 14:54   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, i min sag er det hele omvendt! Lægekonsulenterne er de gode, og sagsbehandlerne er de absolut mest skumle!!!

De dækker sig ind under hinanden. Hvis en lægekonsulent skriver til kommunens fordel, jamen så bliver det blææææst op. Hvis lægekonsulenten skriver til fordel for klienten, så kan det godt ignoreres i adskillige måneder, alt imens sagsbehandleren laver noget STIK imod lægekonsulenten, lægen og psykiateren!

Sådan er det desværre i mit tilfælde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 17:02   #47
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Citat:
For at være på den sikre side, har jeg også lige et spørgsmål til min sag:

Lægekonsulenten sammendrager først psykiaterens konklusion - under Vudering og skriver han "foreslår at klienten opfordres til til at opsøge egen læge og diskutere psykiaterens forslag" (kognitiv terapi og medicinsk behandling), samt at psykiaterens forslag om " en skånsom tilbagevenden til arbejdsmarkedet aftales i samarbejde med klient og læge".

Han må godt foreslå sagsbehandleren, hvordan hun skal gribe sagen an, ikke?
Jeg prøver lige igen! Er det ikke indenfor lovens rammer, når lægekonsulenten kun foreslår noget?
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 20:54   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den er tricky at svare på Ayla!

Hvis det skal være HELT lovligt (og efter bogen!), så skal lægekonsulenten ikke foreslå noget som helst! Lægekonsulenten skal faktisk KUN oversætte de ting som andre læger skriver, så sagsbehandleren forstår hvad det er klienten/patienten fejler og kan handle (skrive ressourceprofilen) ud fra det.

Det kommer helt an på hvad en lægekonsulent foreslår, og om det hænger godt sammen med andre lægers/speciallægers vurderinger og foreslag!!
Hvis en lægekonsulent foreslår noget, så skal det hænge i tråd med diagnosen 110%.

En lægekonsulent må ikke foreslå noget der er i modstrid med diagnosen.

Hvis en lægekonsulent, som du skriver, KUN foreslår noget, så kan det jo gå to veje! Enten bliver forslaget ikke til andet end et forslag. Eller forslaget kan ende med at der bliver handlet på det!!!!

Sidst redigeret af Ninja; 29-04-2009 kl. 20:57.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2009, 10:06   #49
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Tak skal du ha´, helene, det besvarede mit spørgsmål ! Så er der egentlig ikke noget at anfægte, for lægekonsulentens forslag er præcis i tråd med psykiaterens forslag udfra psykiaterens diagnoser! At jeg er meget uenig, er så den side af sagen ()
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ombudsmanden går ind i lægekonsulentens rolle Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 9 05-10-2011 14:23
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension