K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2008, 16:03   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Halvdelen af landets arbejdsløse er fleksere

Halvdelen af landets arbejdsløse er fleksere.

Ja, sådan er MIN beregning. Og jeg brækker mig snart over deres statistikker, så nu er MIN beregning altså vendt IMOD deres "beregningsmetoder".

Det påstås, at der er UNDER 50.000 arbejdsløse, og hvis man skal tage de ledige fleksere på ledighedsydelse og lægge ledige fleksere på kontanthjælp, starthjælp, særlig ydelse mv. OVENI, ja, så bliver tallet jo nemt 25.000.

Citat:
Rekordlav ledighed – under 50.000 personer er ledige
Ledigheden fortsætter med at falde markant. Alene fra marts til april faldt ledigheden med 3.300 fuldtidspersoner. Det betyder, at ledigheden nu er nede på 49.100 personer. Det svarer til 1,8 pct. af arbejdsstyrken. I årets første fire måneder er ledigheden nu faldet med 9.700 personer.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen glæder sig over det nye fald i ledigheden:

- Vi bliver ved med at sætte nye rekorder. Det er helt forrygende. Jeg vil gerne ønske alle, som er kommet i arbejde, et stort til lykke. Medaljen har dog en bagside – nemlig at vi står i en situation, hvor der er akut mangel på arbejdskraft. Det viser, at regeringens jobplan er helt berettiget og kommer på det rigtige tidspunkt.
http://www.bm.dk/sw26642.asp
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 16:15   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Akut mangel på arbejdskraft siger Claus Hjort. Hvis det er sandt, hvorfor kommer fleksjobberne så ikke i job?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 23:27   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Halvdelen af de ledige er fleksjobbere.

Og så vil de se på de "gamle" førtidspensionister før 2003.

De må da være bindegale.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 05:41   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, de er bindegale. Intet mindre. De visiterer en masse mennesker til fleksjob, som ikke kan komme i arbejde. Man bliver bare stillet op i arbejdsløshedskøen og så begynder de at snakke om at ftp´erne skal arbejde. Det er latterligt
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 10:42   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
der bliver fusket i stor stil med tal om arbejdsløse.

Jeg er ikke sikker på om ledige flexjobber indgår i tallende. Dels fordi de IKKE er fuldtidsledige.

Syge på kontanthjælp, står ofte(incl.mig)ikke til rådighed for arbejdsmarkedet.
Det betyder at jeg ikke er med i optællingen af arbejdsløse.

Nu kommer det sjove: til gengæld står jeg opført som kommet i job(forstå afklaring-aktivering,praktik). dette betyder således at jeg(og ligestillende) pludselig fremgår i tal,opgjordt, som endnu en, der er kommet i job.

dette gentager sig hver gang man kommer i en eller anden form for afklaring.
den alm. borger har ikke en jordisk chance for at gennemskue dette, men må blot bøje sig i støver for den dygtige Claus H.

regn selv ud hvad det betyder, når arbejdsdirktoratet opgøre nye ledighedstal.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 10:56   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Se også denne tråd.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4992

www.ladk. ved meget om den type statistikker.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2008, 02:53   #7
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
De ledige som er på kursus eller efteruddannelse med mere bliver heller ikke talt med i arbejdsløshedsstatiskiken , og ovni i det kan man så lægge dem til som er på sygedagpenge ,revalidering og dem som er hjemmegående (ægtefældeforsørgels) Jeg tror vi ender på ca 200000 arbejdsløse i danmark.
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Under halvdelen af den danske befolkning arbejder gunvor Politik og Samfund 5 26-08-2011 09:52
8 -snart 10- Borgerrådgivere i landets kommuner buster Politik og Samfund 0 06-02-2011 09:22
Fejl i halvdelen af kommuners afgørelser telefonmanden Dit og Dat 8 26-11-2008 15:31
Halvdelen af nye førtidspensionister har psykiske lidelser Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-07-2008 13:00
landets største bistandsklienter. Stella Det er da strengt ! 1 15-03-2007 17:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension