K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2018, 15:57   #1
CecilieR
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2018
Indlæg: 27
Styrke: 6
CecilieR er ny på vejen
Hjælp ???? Jurist søges - tror jeg ?!

Efter snart 5 års sygdom, samtlige behandlingsmuligheder udtømte og en usikker fremtid - jeg er oprigtig bange og skræmt halvt til døde - for hvad skal der ske med mig og min fremtid ?

Jeg er ramt af en nerveskade(r) efter en arbejdsskade og den kortlagte fysiske formåen er : Løft: 5 kg og træk skub 10- 15 kg (kortlagt af kommunen) og ingen EGA. Jeg har 100% styr på min smertemestring og på smerterne.

Hvad er udsigterne for et flexjob, jeg ved godt at kommunen arbejder derhen imod, - for mit vedkommende ser de faktisk ikke ret gode ud tænker jeg.

Jeg er nu afprøvet i 2x13 uger i en forretning, 1x 13 uger i produktion og 1x13(igangværende) i en produktion med let arbejde men med rigtig meget (EGA).

Jeg er faguddannet til et fysiske hårdt arbejde. Og de flexjob jeg ser på nettet er jeg enten ikke kvalificeret til eller ikke i fysisk stand til at klare.

Min arbejdsevne og vilje fejler intet. Min krop kan bare ikke klare et fysisk job mere.

Hvad dælen gør jeg nu ?

Skal jeg have fat i en jurist ? Og ikke mindst HVEM ?
CecilieR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 16:28   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså spørger du til dine chancer for at finde arbejde som fleksjobber, eller chancerne for at blive visiteret til fleksjob?
(Hvor mange timer kan du klare i arbejdsprøvning?)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 17:13   #3
CecilieR
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2018
Indlæg: 27
Styrke: 6
CecilieR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Altså spørger du til dine chancer for at finde arbejde som fleksjobber, eller chancerne for at blive visiteret til fleksjob?
(Hvor mange timer kan du klare i arbejdsprøvning?)
Jeg har bedt om en praktikplads på et kontor- tastearbejde o.l. Det har de ikke kunnet finde på JC.

Og ja, hvad er chancerne for at finde job som fleksjobber?

Og hvad er chancerne for at blive visiteret til fleksjob?

Da jeg lige er startet op i praktikken er det lidt svært at sige hvad jeg kan klare men.t 9 t ugen. Og højest sandsynligt mere hvis jeg ikke står ved den samme maskine - problemet er EGA.

Så ja jeg spørger til det hele.

For mig føles det som mit arbejdsliv skal stoppe her bare fordi min fysik ikke kan følge med.

Og helt ærligt så ser det ud som om at jeg ender med at skulle være fattig og leve et kummerligt liv. Ledighedsydelse som fleksjobber fra en ressurseydelse?
CecilieR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 17:25   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg undres over hvad du vil med en jurist

Altså kommunen skal jo prøve at arbejdsprøve dig, under de bedste mulige omstændigheder.
Hvis du har et skånebehov der hedder ingen gentagende bevægelser, skal kommunen finde en arbejdsprøvning, der kan opfylde det skånebehov. Det giver jo ikke mening at afprøve dig i noget, hvor dit skånebehov ikke overholdes.
Så vil resultatet jo uden tvivl være dårligere end hvis de overholdes.
Og kommunens opgave er at finde din bedst mulige arbejdsevne.

Når man har fundet frem til den bedst mulige arbejdsevne, hvor alle skånebehov er overholdt, kan man se på, om det er få nok timer til fleksjob.
Hvis det er det, og man opfylder de andre krav, kan man blive visiteret til fleksjob.

Ledighedsydelsen, hvis du får de 11.282 kr før skat eller 14.993 kr før skat, vil den være den sats.
Når man så har været ansat i et fleksjob 9 mdr ud af en periode på 18 mdr, har man fremover ved ledighed, ret til den høje ledighedsydelse (16.583 kr før skat)

Angående muligheden for at finde et arbejde som fleksjobber:
Du skal IKKE lade dig slå ud, af udvalget af jobs på diverse jobsider.
De fleste fleksjobs opstår på baggrund af uopfordrede ansøgninger. Dvs at man sammen med en jobkonsulent kontakter de virksomheder man finder relevante, jobkonsulent fortæller virksomheden hvad fleksjob er (hvis de ikke allerede ved det), og prøver på at oprette et fleksjob den vej.
I nogen kommuner kontakter virksomheder der ønsker en fleksjobber, kommunen. Så hjælper kommunen med at finde en ledig fleksjobber, der kan være relevant til den virksomhed. Så den vej er der også nogen der kommer i arbejde.
Så bare rolig, alt håb er ikke ude på den front
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 18:30   #5
CecilieR
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2018
Indlæg: 27
Styrke: 6
CecilieR er ny på vejen
[/QUOTE]
Når man har fundet frem til den bedst mulige arbejdsevne, hvor alle skånebehov er overholdt, kan man se på, om det er få nok timer til fleksjob.
Hvis det er det, og man opfylder de andre krav, kan man blive visiteret til fleksjob.[/QUOTE]

Hvad betyder dette ?
CecilieR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 18:40   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Lad os nu sige at det mest optimale for dig, er at sidde på et kontor.
I sådan en praktik, er din arbejdsevne måske 15 timer (skud i tågen).
Så ville de kunne visitere til fleksjob på den baggrund.
Og når man så er godkendt til fleksjob, kan man gå igang med at søge arbejde
Man kan sige at det er "tilladelsen" til at søge fleksjobs

De andre krav er at det skal være varigt, men jeg tænker at kommunen ser det som opfyldt, siden de er igang med at arbejdsprøve dig
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 20:23   #7
CecilieR
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2018
Indlæg: 27
Styrke: 6
CecilieR er ny på vejen
Er drevet antal min. Timer man skal kunne arbejde for at blive tilkendt flex?
CecilieR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 21:42   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal stille og roligt sætte dig ind i lovgivningen kære CecilieR

Læs denne tråd fra virkeligheden
https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Gode råd til nye på k10
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Ingen kan kører sin sociale sag, uden at vide hvad andre skriver om en, derfor søg aktindsigt ved alle, du har været i forbindelse/behandlet af. Du skal vide og forstå alt, hvad andre skriver om dig...... fordi hvad der skrives i din kommunale journal danner grundlaget for en senere afgørelse.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Der findes ingen hurtige løsninger i en social sag. Kun skriftlig dokumentation er gældende. Lyt ikke til omgivelserne, men læs hvad de skriver.

Al kommunikation med kommunen bør være skriftlig.

Kommunen interesserer sig ikke for diagnoser, men alene dokumentation for din arbejdsevne.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 21:52   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
CecilieR
Der er ikke som sådan et minimum ift fleks.
Hvis det er få timer (vidst nok under 10-12 timer), skal kommunen mene at der er "mulighed for udvikling i arbejdsevnen".
Men man mister ikke bevillingen, hvis det viser sig at man ikke kan komme højere op.

Vedr maks, der er nogen kommuner der siger at maks er 18 effektive timer. Men det må de ikke. Der skal være en individuel vurdering.
Det kom ankestyrelsen nemlig til at skrive i en principafgørelse, hvilket de var nødt til at rette i, efter nogen advokater påpegede det
https://elmer-adv.dk/nyheder/ankesty...-lovgivningen/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 23:03   #10
CecilieR
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2018
Indlæg: 27
Styrke: 6
CecilieR er ny på vejen
Når de sidestiller udendørs arbejde i feb. måned med kontorarbejde. Eller som nu sender mig i praktik med produktion med EGA og det står i mine skånehensyn.

Jeg tror stadig på at jeg kan arbejde mere.....at jeg så ender med at blive tilkendt et flex...der er noget samfunds stridigt i det.
CecilieR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension