K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2011, 21:41   #11
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Ja hør lige på vovse.Det er det du skal gøre.
Jeg har selv gjort det et par gange, og det hjælper.
Ellers tror jeg ikke jeg var kommet så langt.
Husk sagabehandlere er også mennesker, ( som sikkert er meget trætte af deres job ) men der kommer direktiver oven fra.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 21:56   #12
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hejsa og kram herfra!!

Der står du bor i Gribskov under dit profil"billede".

På hjemmesiden http://www.gribskov.dk/gribskov/web....0?OpenDocument står mailadressen ;

[email protected]

Du er på kontanthjælp skriver du. Jeg kaster lige en rundspørgsel til de kloge hoveder herinde............ Hvorfor ikke søge en §17. Så vidt jeg husker, kan der ikke mistes noget, i og med at forsøgelsen i forvejen er kontanthjælp. Hvad siger I andre?

Jeg ville simpelthen skrive noget i retning af

"Jeg har gennemført 2 arbejdsprøvninger, der begge viser 6 timer ugentligt.

Efterfølgende har det ikke været muligt at komme i dialog med jobcentret/sagsbehandler, omkring det videre forløb/opfølgning på min sag.

På grund af mit helbred, ser jeg mig nødsaget til at søge førtidspension. Denne henvendelse er således at betragte som ansøgning efter §17, på det foreliggende grundlag.

Venligst bekræft modtagelsen af denne ansøgning, samt venligst oplys forventet sagsbehandlingstid"
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 22:01   #13
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Borgmestere

Skriv til borgmesteren, sådan noget gider de ikke høre på så sender de brevet videre ned i systemet og så plejer der at ske noget
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 06:58   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser

Du er på kontanthjælp skriver du. Jeg kaster lige en rundspørgsel til de kloge hoveder herinde............ Hvorfor ikke søge en §17. Så vidt jeg husker, kan der ikke mistes noget, i og med at forsøgelsen i forvejen er kontanthjælp. Hvad siger I andre?
Jeg siger, Caly666 mister intet ved at søge en §17.

Den eneste fordel ved kontanthjælp er jo, at man kan ikke komme længere ned.

Caly666, hvis du vil søge en §17, så vil jeg anbefale dig, at starte med, at begære aktindsigt (formular til dette finder du under "Nyttige Links").

Når du modtager din aktindsigt tjekker du, at alle relevante lægepapirer findes i din sag.
Hvis noget mangler indhenter du selv kopi fra lægen og afleverer en kopi på kommunen, mod kvittering selvfølgelig.

Når du så ved, at alle relevante lægepapirer findes i din sag på kommunen kan du søge en §17.

Og for at søge en §17 behøver du blot at skrive:

"Jeg ønsker at søge førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Navn og cpr.nr.
"

Mere behøver der ikke at stå, men det er vigtigt, at du får "på det foreliggende dokumentationsgrundlag" med.

Derefter har kommunen 3 mdr. til at afgøre din sag, som så vil blive afgjort på grundlag af det der ligger i din sag på ansøgningstidspunktet, kommunen vil ikke indhente nye oplysninger, men du må gerne selv tilføje nye akter.

Det eneste kommunen må gøre, inden de sender din sag til pensionsnævnet er, at færdiggøre din rp (ressourceprofil/arbejdsevnevurderingsjournal).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 07:49   #15
Caly666
Føler sig hjemme på K10
 
Caly666s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2011
Lokation: Gribskov
Alder: 43
Indlæg: 26
Styrke: 13
Caly666 er ny på vejen
Isabel - sidst jeg snakkede med en sagsbehandler var i slutningen af 2010. Skulle så til møde i marts, men hun var syg, så snakkede med en mand, som startede med at sige, at han altså ikke havde noget med det at gøre....?? Og han måtte skrive noter i hånden da han ikke kunne finde ud af pc'en. Jeg var hos reumatolog i november 2010 og sagde til sb'er at der kunne indhentes journal, men indtil videre er der ikke sket noget.
Caly666 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 08:27   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Caly666,

Kan se at du har fået mange gode råd, jeg vil blot lige fortælle hvordan jeg selv kom igang med min afklaring tilbage i 2008.

Jeg var dengang bare "syg-hjemmegående", da jeg var røget ud af sdp. i 2007 og ikke berettiget til kontanthjælp.

I 2008 efter afslag på forlængelse af sdp. fra BAN som de sidste, der følte jeg mig nogenlunde klar til ,at finde ud af hvorpå arbejdsmarkedet jeg skulle placeres, jeg burde kunne få et fleksjob, mente jeg.

Jeg tog fat i jobcenteret og de arrangerede et møde med en sbér i afklarings teamet. Det fik jeg så, hun stoppede så efter en mdr. og jeg fik et nyt møde med en ny. Hun sagde at alle har ret til at blive afklaret, så det var der det hele startede.

Efter flg. har jeg haft 7 forskellige sagsbehandlere og været foruden en i et par mdr. forrige år. Det har holdt hårdt og alene den helbredsmæssige afklaring har taget 2 år. I starten af 2011 blev jeg endelig indstillet til ftp. af kommunen iht. en §18. Desværre har jeg lige fået afslag, som jeg klager over, dog er jeg ikke sikker på at få medhold. Jobcenteret burde måske have afprøvet mig på et erhvervscenter, det siger Pensionsnævnet i hvert fald. Jeg forfølger dog min klage og evt. også min videre afklaring.

Det er mega hårdt, men man er nødt til ,at starte et sted og holde ved. Det må du også blive ved med, jeg kan jo se at du allerede har været, der mange gange, men det er ikke andet end at holde ved. Dem, der er mest emsige kommer åbenbart længst selv i forbindelse med afklaring, om det så bliver en lang kamp kan man dog aldrig vide.

Iht. af følge kommunens afklaring, så er det dog en god idé at bruge jobcenterchefen som "bagtrop". Skriv til ham, kort om din sag og spørg til hvem der er din sagsbehandler videre frem. Bliver der igen stop undervejs så må du jo bare have fat i ham igen.

En §17 er jo for dig heller ikke at kimse af, den er måske mindst ligeså oplagt inden dine arbejdsprøvninger og lægepapirer bliver for "gamle". Om de så er fyldest gørende til at bevilge pension vides jo ikke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 17-06-2011 kl. 08:32.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 09:23   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når du ansøger på foreliggende grundlag, er det en god ide at lave en bilagsliste, som du medsender.

Dvs at du feks. henviser til speciallægeerklæring af dato, afklaringsforløb, fys og andet.
Dermed kan de ikke senere påberåbe at de ikke har været vidende om evt dokumenter.

Hvis de mangler omtalte dokumenter, skal de selvsagt sørge for at de indhendtes til din sag, og vedlægges.

her tænker jeg især på de mange sagsbehandlere du har haft.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 12:31   #18
Caly666
Føler sig hjemme på K10
 
Caly666s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2011
Lokation: Gribskov
Alder: 43
Indlæg: 26
Styrke: 13
Caly666 er ny på vejen
Tak til alle som har givet gode råd og fortalt om deres opevelser.

For et par timer siden ringede min nye sagsbehandler. Jeg har jo prøvet at kontakte hendes uden held. Hun fortæller så at hun først er begyndt på arbejde i dag, så det er jo klart at jeg ikke kunne få fat i hende... Men hvorfor fanden fik jeg så hendes navn og nummer af jobcenteret?? Det er bare noget rod! Men nu har hun sendt et indkaldelsesbrev til næste uge. Så det lettede lidt. Dog sagde hun at vi bare skal arbejde på min ressourceprofil, men det er selvfølgelig et stort skridt videre. Og så kan jeg få hende til at indhente journal fra speciellæge og psykiater :-)

Så begynder solen at skinne - det må være et godt tegn :-)

Helle
Caly666 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 15:10   #19
Caly666
Føler sig hjemme på K10
 
Caly666s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2011
Lokation: Gribskov
Alder: 43
Indlæg: 26
Styrke: 13
Caly666 er ny på vejen
Angry Lige en opdatering, hvis nogen skulle være interesseret



Jeg kom til samtale med min nye sagsbehandler, hvilket jo er meget godt. Men så trykkede hun lige på evighedsknappen! Jeg skal vente 1 måned endnu på at de indhenter oplysninger fra reumatolog og psykiater (de kunne indhentes allerede i december 2010) og så skal jeg i et forløb om smerter og psykologi på arbejdsmarkedet - og så skal jeg nok i 2 arbejdsprøvninger, da min tidligere kommune, Hillerød, ikke har papirarbejdet i orden vedrørende de 2 arbejdsprøvninger jeg allerede har været i..... F**k jer siger jeg bare

Jeg kan simpelhen ikke se hvordan jeg skal komme igennem alt det her!! Hvordan skal jeg komme igennem en 3 måneders arbejdsprøvning når jeg dårlig nok kan komme igennem en helt almindelig dag?? Så det med førtidspension er først noget vi skal prøve når jeg har været alt det andet igennem - og hvis jeg overlever... Og nu skal jeg så finde et sted at træne i varmtvandsbassin og en psykiater, før mit næste møde med sb'eren.

Her er en lille beskrivelse om hvordan jeg har det hver dag:
Jeg sover virkelig dårligt om natten og er total smadret når jeg vågner. Så bruger jeg en del tid på at komme ud af sengen og få kroppen igang. Dagen byder så på udmattelse, svimmelhed, smerter i lænden samt difuse smerter forskellige steder på kroppen. Jeg har ofte kun en løs t-shirt på eller en lang nederdel brugt som kjole, da det gør ondt at have tøj på, da min hud på arme, bryst, lænd og lår svier og brænder. Kan ikke lave særlig meget huslig arbejde da det at bruge musklerne er smertefuldt og udløser ofte krampeanfald. Dertil kommer så fornemmelsen af håbløshed, tristhed, skyldfølelse og alt det andet der høre en depression til. Det ender ofte med at jeg ikke spiser noget i løbet af dagen, da jeg faktisk er ligeglad. Jeg har ofte et ønske om at falde i søvn og ikke vågne op igen... Hvis jeg ikke havde min kæreste, vil jeg nok heller ikke være til stede længere....

Og hertil kommer så nogle nye symptomer:
Glemsomhed, jeg taber ting, kan have svært ved at formulere det jeg vil sige, får vredeanfald så hele kroppen sitre og uden grund og så tager det lang tid at skrive, da jeg laver tastefejl eller bytter rundt på bogstaverne. Så nu har jeg også det at tænke på...om der er andet galt end "bare" fibromyalgi??!!

Det blev lidt langt, men det er også godt at komme ud med det.

Helle
Caly666 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 16:29   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Med de symptomer du beskriver synes jeg, at du skal kontakte din læge for at blive udredt helbredsmæssigt.

Du kan jo lige så godt bruge ventetiden på noget fornuftigt, sådan, at det måske ligger klar når kommunen når dertil, at de skal bruge det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension