K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2013, 18:50   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Selvfølgelig er der nogen der passer ind i forudbestemte forløb, men omvendt så burde sådanne personer være sorteret fra og sat i et sådan standardforløb inden det overhovedet blev aktuelt med ressourceforløb og rehabiliteringsteam.

Jeg sidder da og bliver helt nervøs for om jeg ryger i 5 års ressourceforløb med overvægtige, fordi jeg vejer 15 kg for meget, men at disse kilo overhovedet ingen indflydelse har på min arbejdsevne iøvrigt ;-) Det kunne være særdeles givende for mig at komme til fitnes med mennesker der ikke var vent til at motionere, specielt set i forhold til at jeg cykler omkring 120 kmo m ugen, incl. min overvægt ;-)

Iøvrigt findes der jo ganske mange gratis glæder der kan indgå i et ressourceforløb.
Der er uddannelser, både grundskole, og videregående.
Der er 6-ugers kurser,
Der er erhvervsuddannelser, og under alt dette kan der tilknyttes mentor mm.
Der er behandling, der kan afklares i det offentlige.
Der kan eterbleres kontakt til misbrugsbehandling og motiveres for denne.
Der kan skaffes bolig til dem der mangler det.
Der kan forbedres på den hjemlige situation, sociale foranstaltninger eks i forhold til børn, eller anden støtte i hjemmet.

Det er for at koordinere alt det ovenståend at SB styrer forløbet, det er ikke for at slå alle over en kam.

Og endnu et eksempel fra mig...
Selvom der i mit skema står jeg har problem med min bolig, så vil jeg godt sige nej tak til at blive sat ind i et projekt boligløs... jeg er ikke boligløs på nogen måde, jeg kan bare ikke få en husholdning med en person til at fungere pga. Kognitive forstyrrelser.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 31-08-2013 kl. 19:01.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 19:04   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Enig...man skulle hjælpe meget tidligere...og det er jo også det som de skriver at de vil....hjælpe på et tidligt tidspunkt...

Men det passer åbenbart kun på skrift...specielt når landets beskæftigelsesminister selv indrømmer at det kun er folk der ellers ville have fået en pension som kommer i disse forløb...

Hele planen er jo også at alle...skal igennem mindst et forløb alt efter alder...dog med den undtagelse at hvis det er fuldstændigt nyttesløst....

Men læser man det der var meningen med disse forløb...ja så lyder det jo godt....og giver god mening....at man skal hjælpe folk tidligt i deres forøb....men ud fra de ting som de laver og det ministeren selv siger...ja så er det en kæmpe syltekrukke hvor man kan holde mennesker hen i lang tid...desværre....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 22:41   #13
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja de forløb jeg indtil videre har hørt om er Feks Mentor ordning så folk kan dukke op til de der 3 mån møder på kommunen.....

Fysioterapi forløb..

Psykolog forløb...

Motions forløb
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 22:54   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis man trækker det lod i ressourceforløbet, hvor der står motion, ja så er der efter min mening kun en årsag til det, og det er at systemet har fejlet.

Står man på sidste trin inden samfundet stiller en udenfor arbejdsmarkedet, så er de da katastrofalt at motion ikke allerede er prøvet og dokumenteret.

Jeg forstår da godt at den slags kan være nyttigt i visse tilfælde, men det er da ikke først når alt andet har spillet falit, at man skal igang med motion.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 17:59   #15
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Motion er noget de ikke giver...

Jeg har Aldrig fået genoptræning hverken for mit piskesmæld eller da jeg fik fibromyalgi eller hypermobilitets syndrom......

Jeg fik beskeden du kan få 10 gange hos en fys... ikke endet..

Så ja systemet har fejlet for de giver ikke folk de de har krav på...

Og nej jeg tror ikke på at træning på dette stadie kan hjælpe på andet end livskvalitet...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 20:28   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Motion er noget de ikke giver...

Jeg har Aldrig fået genoptræning hverken for mit piskesmæld eller da jeg fik fibromyalgi eller hypermobilitets syndrom......

Jeg fik beskeden du kan få 10 gange hos en fys... ikke endet..

Så ja systemet har fejlet for de giver ikke folk de de har krav på...

Og nej jeg tror ikke på at træning på dette stadie kan hjælpe på andet end livskvalitet...
Nu må vi ligeholde tingen adskilt, motion er en ting, genoptræning noget ganske andet.

Jeg er blevet genoptrænet et år i kommunalt regi, hvilket jeg ved andre også er.

Jeg bor i københavn, og her kan enhver gå ind fra gaden og bede om kvalificeret motionsvejledning, individuelt med en vejleder... samt hjælp til opstart og fastholdelse motionvaner.

Desuden kan folk med diverse livsstilssygdomme komme i forskellige lange forløb, så jo... folk kan faktisk få hvad de har krav på.

Træning kan altid hjælpe, uanset hvor langt man er ude... det jeg siger er at det er noget sent at finde ud af det når folk sidder og skal i ressorrceforløb, for der er masser muligheder inden.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 01-09-2013 kl. 20:31.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 21:42   #17
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
I min kommune kan du ikke få det...

Jo hvis dit bmi er 40 og de har sagt du skal tabe dig nu..
så kan du..

Har spurgt i mange år fordi det var det min sygdom i sin tid havde bedst af motion...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 22:07   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
I min kommune kan du ikke få det...

Jo hvis dit bmi er 40 og de har sagt du skal tabe dig nu..
så kan du..

Har spurgt i mange år fordi det var det min sygdom i sin tid havde bedst af motion...
Motion er jo noget alle skal have, og derfor er det ikke noget man får ud fra diagnose...det forholder sig anderledes med genoptræning.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 22:23   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det ville måske give god mening at komme tilbage til trådstarters spørgsmål...så det hele ikke kun handler om genoptræning kontra motion...

Hvis der sidder nogle derude som er i ressourceforløb og som har fundet ud af hvad de skal....så kunne de måske give deres besyv med her....så vi alle kan blive klogere på hvad de kan indeholde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 23:05   #20
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det ville måske give god mening at komme tilbage til trådstarters spørgsmål...så det hele ikke kun handler om genoptræning kontra motion...

Hvis der sidder nogle derude som er i ressourceforløb og som har fundet ud af hvad de skal....så kunne de måske give deres besyv med her....så vi alle kan blive klogere på hvad de kan indeholde...
privatrådgiverens facebook side bliver der nævnt nogle forløb, hvor folk blot skal gå hjemme og evt deltage lidt i sociale fritidsinteresser. Det bliver kaldt førtidspension-light derinde. Indlægget er oprettet 22.8
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal jeg kæmpe mod mig selv.. Star Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-09-2013 22:01
Hvor længe skal jeg vente? 2012 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2012 12:32
Hvor længe skal jeg vente på svar? Bertha65 Alt det andet 13 17-05-2011 17:30
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension