K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2019, 12:27   #21
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Jeg er klar til at søge på foreliggende grundlag da jeg føler at de forhaler det hele og at mine lidelser risikerer at blive forværret eller jeg får flere sygdomme.

Kommunen vil muligvis afvise det da de ikke har undersøgt det psykiske eller bestilt udredning endnu men jeg vil og kan ikke vente længere og så kan jeg jo klage til ansketyrelsen bagefter

Men hvad skriver man i en ansøgning på foreliggende grundlag?
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2019, 16:32   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stina1 Se meddelelser
Jeg er klar til at søge på foreliggende grundlag da jeg føler at de forhaler det hele og at mine lidelser risikerer at blive forværret eller jeg får flere sygdomme.

Kommunen vil muligvis afvise det da de ikke har undersøgt det psykiske eller bestilt udredning endnu men jeg vil og kan ikke vente længere og så kan jeg jo klage til ansketyrelsen bagefter

Men hvad skriver man i en ansøgning på foreliggende grundlag?
Du skriver sådan set bare, at du ønsker at søge om førtidspension på det foreliggende grundlag.

Du kan evt. krydre den lidt ved at skrive, at du ønsker at søge om førtidspension på det foreliggende grundlag i henhold til pensionslovens §17 stk. 2.

"§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. dog stk. 2 og 3.

Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam, jf. dog stk. 4. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
"

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=194457
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2019, 09:55   #23
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Tror bare du så bliver udsat ydeligere, ankesag tager tit over et år,
Min mand gjorde det og det blev brugt imod ham hele tiden, han var i arbejdesprøvning oå kommunens eget center og blev sat til under en time om ugen, efter et år ville de have ham i en ny praktik så søgte vi pension.

Så fik vi afslag og ankede, kommunen fik ret, så startede det hele forfra fordi nu var alle hans udtagelser over 2 år gamle og det måtte de ikke være.

Så kom han i praktik er sted hvor de mente han var psysisk syg, fordi han pustede en del han har altid pustede, helt fra barndom.

Han fandt så en anden praktik, hvor de mente han skulle slæbe skrald, efter 14 dage stoppede den praktik, så kom han ud på min arbejdesplads, hvor Yan var i. 13 uger, så fik han fleksjob 2 timer ugeligt, han blev så også ansat der,

Det hele tog 6 år
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2019, 22:02   #24
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg forstår bare ikke hvordan en ankesag kan blive brugt imod en person?

Men jeg forstår godt at udtalelser fra læger kan blive for gamle hvis kommune forhaler processen og det holder jeg øje med og det er også en grund til at jeg ikke kan vente længere nu
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2019, 21:14   #25
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Jeg har fået en ny diagnose som hedder psykotisk paranoid da kommunen sendte mig til psykiater for at få en udtalelse om mit psykiske helbred, trods at jeg er psykisk rask

Jeg kunne ikke få nogen anden begrundelse til diagnosen end at jeg er mistænksom og jeg har forfølgelsesvanvid

Jeg har skrevet mange klager og jeg kunne ikke undgå at sige nogle negative sager om kommunen til mødet med psykiateren. Kan det være derfor?

Jeg har for mange år siden haft en depression og kommunen bruger den diagnose ,(som jeg ikke selv havde kendskab til før nu) til at give mig en ny diagnose.

Det er formentlig endnu en forsinkelsesmanøvre da jeg ønsker fleksjob og det vil give kommunen en grund til at påstå at mine fysiske skånebehov er psykiske og at jeg kan få det bedre, (dvs mindre mistænksom) med behandling.

Jeg har ikke lyst til at blive mindre mistænksom, det er farligt i det her system.

Er det hold i de her metoder?
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2019, 20:05   #26
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Hej Stina1.
Jeg har lige hurtigt kikket din tråd igennem, og har et par bemærkninger og et forslag.

Ja, kommunen trækker bevist tiden ud.
Og du kan intet gøre, end at klage og fastholde dine klager, så De ryger til Ankestyrelsen.

Det er vigtigt at du ikke sidder alene med dette arbejde, og får fat i en kompetent bisidder.

En bisidder som kender til lovene og som presser kommunen skriftligt til at overholde loven. Dem er der ikke for mange af.

Forslag:
Kontakt foreningen ForRetssikkerhed, vi er en forening der gratis hjælper folk i deres kamp mod kommunen.

Vi er flere der gratis hjælper folk i hele landet, for det er ikke nemt at navigere rundt i lovene og reglerne om hvad man skal gøre, for at få sin ret.

Kontaktinfo:
https://forretssikkerhed.dk/
Glesborg Kærvej 31
8585 Glesborg
CVR-nummer: 39196670
Mail: [email protected]

Du kan alternativ selv finde en bisidder eller person med viden og indsigt i lovenen der kan hjælpe dig. Det er ikke en nem process, men du virker motiveret

Og kan vi muligvis hjælpe dig med at få fremtvunget og forberede dig til Rehab-mødet, forberede dig til at få udarbejdet en LÆ 265 samt "Den Forberedne Del" til Rehab-mødet, få et fleksjob, og du får det visiteret til få timer om ugen, kan du med stor sandsynlighed blive ansat i vores forening 1 time om ugen.

Vi er nu 17 ansatte fleksjobbere i foreningen og jeg er selv ansat der 1 time om ugen.

Ked af at sige det, men du bliver nødt til at glemme det om førtidspension.
Spild af tid og umuligt at få tilkendt, Ankestyrelsen har i en principafgørelse afgjort at hvis en borger kan arbejde 40 min om ugen (8 min om dagen) kan man ikke få førtidspension.

Så det man skal gå efter er et fleksjob, hvor alle dine skånebehov bliver imødekommet og tilgodeset, og så får du også fred og ro fra jobcentret.

Taler af erfaring og hjælper folk med dette

Mvh
Gratis bisidder- og partsrepræsentant
Kim Osbøl

ForRetssikkerhed.dk

Vi bekæmper ulovlig sagsbehandling på social- og beskæftigelsesområdet, ved at
bistå mennesker i klemme i systemet, såsom syge på kontanthjælp, med at få
erstatning for økonomiske tab pga. kommunens ulovlige sagsbehandling.

Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2019, 06:28   #27
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu behøves en psykolog samtale ikke være noget dårligt ,jeg tog den med og fik af vide jeg var utrolig psysisk stærk, så var den dør lukkes
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2019, 08:02   #28
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Jeg har netop lagt et indlæg op. Hvor omkring en principafgørelse fra ankestyrelsen.

Kommunerne skal kunne pege på et udviklingsperspektiv for at tilkende en borger til mini-fleks, hvor ankestyrelsen anser at 7 1/2 time ugt. som værende et mini-fleksjob

http://www.k10.dk/showthread.php?t=37374
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2019, 15:49   #29
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Tak til Kim(kio) for de gode råd. Det lyder interessant.

Det vil jeg kigge nærmere på, og undersøge om jeg kan bruge,
når jeg har overskud.

Jeg er ikke ude efter pension, da jeg stadig har nogle spinkle ressourcer. Men kommunen spilder min tid på at forsinke indstilling mest muligt, når jeg i stedet kunne bruge tid på at søge et fleksjob og forsørge mig selv

Tak også til jjsonn og fatternada
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2019, 17:08   #30
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Jeg er nu kommet så langt i processen at kommunen har tænkt sig at lave en rehabiliteringsplan....men....... det er med en psykisk diagnose.
De ignorerer totalt min fysiske diagnose, da de nægter at give de nye lægeattester til sundhedskoordinatoren, formentlig for at forlænge processen.

Jeg har været skadet i mange år, så de kan ikke mere argumentere for, at der stadig er mulighed for forbedringer fysisk!

Fysisk lidelse bliver nu til psykisk lidelse og det er en falsk diagnose, som jeg vil få svært ved at bruge og argumentere for, hvis jeg en gang kommer op til rehabiliteringsteamet!
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension