K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2011, 17:21   #1
vonsyld
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 18
vonsyld er ny på vejen
Angry hjælp jeg bliver kastet rúndt

hej
sikke møg dag tager status raport med ud at viser underviser der står for Kursus syntes ikke der er så meget fornadret i forhold til arbejdsprøvning men det er jo også i 2007 og kommunen har ikke bedt om en siden. efter arbejdsprøvning ca ½ år efter jeg blev visiteret til fleks. kom jeg jo i job på sygehuset hvor jeg var i 2 år men ½ år før jeg stoppede grundet besparelser begyndte jeg at døje med højre skulder også før var det kun ryg og nakke og vestre skulder.
da var jeg sygemeldt i 14 dage for at få ro på den højer og venstre skulder samt behandlinger .
men her det sidste år har det ikke hjulpet ret meget .

jeg forklarede også kursus underviser at jeg var blevet mere svimmel siden jeg var på sygehuset der var der tit om morgene men nu kunne det også dukke op i løbet af dagen og jeg var nødt til at finde min seng eller sofa inden det bliver for slem. men de fortalte så at de havde en briks på stedet man kunne låne og det havde de pligt til at fortælle mig.
jeg tog så en snak med værksted ledédren omkring det og hun sagde de ikke måtte lade os gå hjem - anbefale os den briks det havde de fra der forsatte men jeg forklarede så hvordan hun ville have jeg skulle komme hjem når jeg fik fri kl.12 men jeg hun da blive liggende helt til kl.15 og så tage en taxa hjem men jeg spurgte til hvordan jeg så skulle komme op af trappen til 2 sal. det er åbenbart min hovdepine og havde jeg ondt måtte jeg jo bare gå rundt eller sætte mig. til kl.12

jeg spurgte til hvad der ville ske hvis jeg gik hjem så skulle det indberettes .

for det første syntes jeg ikke det er værdig at ligge der over og tænker jo også på hvordan jeg kommer hjem

vil du ikke mene jeg skal tage den med min læge når jeg skal der om på tirsdag.

min mand mener der har været en sag hvor en kommune er blevet dømt omkring det med at borgerne skal ligge på en briks kan du huske noget om det. jeg kunne godt tænke mig at finde det.

og mens jeg har gået ledig har jeg da ofte snakket med min læge omkring det men han har måske ikke skrevet noget ned da jeg gik ledig.

og i sommer da jeg var til 3 mdr. samtale ved min sagbehandler spurgte hun til hvordan jeg havde det
og jeg sagde af h til jeg syntes ikke jeg har det bedre tvært imod .

så får man ny læge hvor jeg godt ville ønske at vi har kendt hinanden lidt længder men det er der jo ikke så meget at gøre ved ligenu.
men vil snakke med ham om en rundbordsamtale tirsdag

håber nogle vil hjælpe men gode svar

Hilsen Karin

..



.
vonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 08:16   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad siger din fagforening?

Det er meget vigtigt at inddrage disse, for hjælp mv!

Det med at man ikke må gå hjem, skal være særdeles godt begrundet, og bør ikke være en regel, snarer end undtagelse!

Mener ikke at det er helt lovligt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 09:03   #3
vonsyld
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 18
vonsyld er ny på vejen
ang man ikke må gå hjem

hej popiae
Ang min fagforening så¨siger hun at hun ikke kan gør noget her.
jeg skal prøve at få min læge med til en rundbords samtale -
og han siger jeg er ny ved ham og det er op til kommunen at finde ud af hvad jeg kan og ikke kan .
min tidliger læge gik på pension

ang. det med at gå hjem så siger værkstedet at de ikke bestemmer men det er hendes chef der bestemmer at man skal lægge sig eller blive og at man ikke må gå hjem.

jeg har spurgt til hvad der vil ske hvis jeg vælger at gå hjem så siger hun at hun skal indberette det til hendes chef.

som du siger med det ikke er helt lovligt - dertil mener jeg og min mand det samme min mand mener der har været en ret sag om det og det blev afgjort at det var nedværdig .

takker for dit svar

håber vi kan få andre ind over det her emme

Hilsen Karin
vonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 09:14   #4
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
I min praktik havde jeg også mulighed for at ligge.

Ved ikke hvad der sker hvis du går hjem, men jeg fik den besked, at jeg ikke kunne afklares hvis jeg ikke blev der den tid de forlangte.

Så det gjorde jeg...og vi kan hurtig blive enig om det er nedværdigende. Ved ikke om der er nogen lovgivning omkring dette, men jeg følte jeg var nødt til at gøre det for at blive afklaret og komme videre i min sag.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 09:30   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det er en arbejdsprøvning, er det vel i din egen interesse at gennemføre den.... ellers skal du jo bare gennem en forlængelse, eller en helt ny.

Jeg syntes det var rart, at der var en afsides briks, man kunne gå over og hvile sig på, når man trængte...

Hvis du ikke har nok fremmøde, kan du ikke arbejdsvurderes, og så er det spildt.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 11:55   #6
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Vonsyld
Jeg går ud fra, at du er i et afklarende forløb. Ret mig hvis det er forkert. Og jeg kan forstå, at du har problemer med skulder og hovedpine.
Personligt har jeg det sådan, at når jeg har hovedpine, skal der ikke ret meget til, før jeg kaster op. Har du spurgt din chef hvem der kommer og tørre op, hvis dette skulle ske for dig?
Og med hensyn til trapper og problemer med at komme op på 2. sal, ville jeg bede om en liggende transport/ambulance, for at kunne komme helt hjem.
Jeg tror ikke man kan forlange, at du bliver helt til kl. 15.
Det er ikke kun kvantiteten, men også kvaliteten, det kommer an på.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 18:40   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sniffe Se meddelelser
Hej Vonsyld
Jeg går ud fra, at du er i et afklarende forløb. Ret mig hvis det er forkert. Og jeg kan forstå, at du har problemer med skulder og hovedpine.
Personligt har jeg det sådan, at når jeg har hovedpine, skal der ikke ret meget til, før jeg kaster op. Har du spurgt din chef hvem der kommer og tørre op, hvis dette skulle ske for dig?
Og med hensyn til trapper og problemer med at komme op på 2. sal, ville jeg bede om en liggende transport/ambulance, for at kunne komme helt hjem.
Jeg tror ikke man kan forlange, at du bliver helt til kl. 15.
Det er ikke kun kvantiteten, men også kvaliteten, det kommer an på.
Afklaringsstedet forlangte ikke at hun skulle blive til 15... hun har fri kl 12, men fik bare tilbudt at ligge længere og hvile sig, hvis hun havde brug for det inden hun gik hjem...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver kastet rundt i systemet - ADHD rasmusmurer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 08-11-2012 09:20
hjælp til at finde rundt på K10.. maja-bell Alt det andet 2 14-10-2011 11:14
Hvad skal der til for at få flex. Føler jeg bliver revet rundt i sys. K-M Spørgsmål ang fleksjob 2 06-08-2011 11:03
Terningerne er kastet... salvatore At søge førtidspension 4 28-05-2009 06:43
Langtidssyge bliver kastet rundt i systemet Peacock Politik og Samfund 3 27-05-2008 15:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension