K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2010, 10:20   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som jeg forstår det, er du tilkendt fleksjob, med beskrevne skånebehob og timer?

Hvis din helbredstilstand er blevet værre, end da du blev tilkendt fleks, skal du selvsagt i rigtig kasse, evt. pension.
Hvis din helbredstilstand, IKKE er blevet værre, men at det er kommunen der har malet lyserøde skyer, i forhold til dit helbred, kan de heller intet stille op.
De kan/skal dog afklare dig til rette ydelse, og det er IKKE kontanthjælp, så længe du samarbejder.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 16:51   #12
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej igen ..

Tak for hjælpen indtil videre og tak fordi du godt vil hjælpe med med at skrive til min sagsbehandler - men min sagsbehandler har ikke taget min ledighedsydelse fra mig endnu...hun truede mig med det og sagde at jeg sagtens kunne komme i aktivering på en kontanthjælp.

Jeg har en Bisidder i min fagforening og ham skal jeg snakke med i morgen - så hvis du/I har nogle gode råd til hvad jeg sådan skal være OBS på når jeg skal til samtale med ham?...så sig frem - han er nok ikke interesseret i at jeg kommer slæbende med hele min sag som efterhånden fylder rigtig meget
Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 18:28   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser

Jeg har en Bisidder i min fagforening og ham skal jeg snakke med i morgen - så hvis du/I har nogle gode råd til hvad jeg sådan skal være OBS på når jeg skal til samtale med ham?...så sig frem - han er nok ikke interesseret i at jeg kommer slæbende med hele min sag som efterhånden fylder rigtig meget
Tullee
Synes du skal gøre fagforeningen opmærksom på, at der er kommet en principafgørelse om at man ikke bare kan fratage en ledighedsydelse. Også at hvordan en sygemeldt skal følges op. Følger jobcentret dig op efter forkerte love, skal de gøres opmærksom på det job. Håber du fik læst mit indlæg i din tråd.

Held og lykke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 20:04   #14
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hejsa ..

Jeg har læst ALLE mine svar og jeg har printet dem ud - endnu en gang tak til alle som har har givet mig respons på mine spørgsmål.

K.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 16:35   #15
BRANDO
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 24
Styrke: 15
BRANDO er ny på vejen
lukket kasse

Må kommunen "true" med at de lukker for ledighedsydelsen , når min sygdom ik er helt afklaret på Riget ?
Jeg er på ledighedsydelse men går syg (stadig) Har forsøgt en mild arbejds prøvning men måtte stoppe efter 2,5 dag kunne intet kun græde .
Jeg har fået et brev fra kommunen at jeg skal kontakte min læge og få psykolog hjælp for en mindre deprission (har stået på i 4 år uden behandling ) .
Jeg har en knude på hjernen , har været i strålebehandling , og bliver nu tjekket om hvad strålerne har ødelagt på deres vej . Jeg er ikke færdig behandlet .
Egen læge og lægerne på Riget siger jeg skal søge pension .
BRANDO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 16:48   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BRANDO Se meddelelser
Må kommunen "true" med at de lukker for ledighedsydelsen , når min sygdom ik er helt afklaret på Riget ?
Jeg er på ledighedsydelse men går syg (stadig) Har forsøgt en mild arbejds prøvning men måtte stoppe efter 2,5 dag kunne intet kun græde .
Jeg har fået et brev fra kommunen at jeg skal kontakte min læge og få psykolog hjælp for en mindre deprission (har stået på i 4 år uden behandling ) .
Jeg har en knude på hjernen , har været i strålebehandling , og bliver nu tjekket om hvad strålerne har ødelagt på deres vej . Jeg er ikke færdig behandlet .
Egen læge og lægerne på Riget siger jeg skal søge pension .
Hej Brando

Nej kommunen har ingen ret til at fratage ledighedsydelse bare sådan lige...
Se lige min tråd om en ny principafgørelse, truffet i Ankestyrelsen. Den SKAL kommunen følge.
Kommunen skal hjælpe dig med at komme tilbage til arbejdsmarkedet igen. Følge dig op efter Lov om aktiv socialpolitik § 12 b. Ikke efter sygedagpengeloven...
Man bevarer ledighedsydelse, når man er syg.
Nu kender jeg ikke din historie, men går ud fra, du er ledig fleksjobber og sygemeldt samtidig.... Hvis de har arbejdsprøvet dig i forbindelse med revurdering (når du har været ledig i 12 måneder), så må de heller ikke bare fratage din ledighedsydelse, hvis de mener, du ikke kan stå til rådighed på arbejdsmarkedet. Hvis de mener, du ikke længere kan arbejde ret meget, burde kommunen selv indstille dig til førtidspension. Altså hvis dit helbred er blevet forværret meget mere siden, du blev fleksjobber...

Min tråd om principafgørelsen:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=11814
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 17:48   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af BRANDO Se meddelelser
Må kommunen "true" med at de lukker for ledighedsydelsen , når min sygdom ik er helt afklaret på Riget ?
Jeg er på ledighedsydelse men går syg (stadig) Har forsøgt en mild arbejds prøvning men måtte stoppe efter 2,5 dag kunne intet kun græde .
Jeg har fået et brev fra kommunen at jeg skal kontakte min læge og få psykolog hjælp for en mindre deprission (har stået på i 4 år uden behandling ) .
Jeg har en knude på hjernen , har været i strålebehandling , og bliver nu tjekket om hvad strålerne har ødelagt på deres vej . Jeg er ikke færdig behandlet .
Egen læge og lægerne på Riget siger jeg skal søge pension .

Du kan også med fordel læse denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...F8rtidspension
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 15:58   #18
BRANDO
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 24
Styrke: 15
BRANDO er ny på vejen
takker

Ja jeg er flexjobber , men blev fyret efter 3,5 år pga krise i firmaet .
Jeg stoppede i nov.2008 og i dec 08 startede jeg med strålebehandling , og nu er Riget så ved at finde ud af hvad strålerne har fået ødelagt på deres vej . Ja både Riget og egen læge siger jeg skal søge pension .
Kommunens læge siger jeg skal til psykolo og psykiater Pga det er en livstruende krittisk sygdom , og depression .
Så det skal jeg ha bestilt tid til , og så skal jeg genvuderes på Bomi , da den sidst er lavet i 2004
BRANDO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 16:02   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
BRANDO det lyder så som om du er på rette vej

Jeg er også flekser og har været det siden 03 og har lige været igennem en revudering (også pga forværring i helbreddet) og også på bomi ..

Jeg har hørt meget kritik af bomi men jeg har nu haft et fint samarbejde med dem da først vi lige fandt ud af hvor vi havde hinanden og jeg er nu indstillet til pension (bliver afgjort torsdag )

Når din revudering er færdig skal du enten videre til pension eller også skal de finde ud af om du stadig kan bestride et fleksjob evt med nye tider og skånehensyn

Held og lykke
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 10:06   #20
BRANDO
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 24
Styrke: 15
BRANDO er ny på vejen
Endnu en gang takker ;O)

Krydser finger for dig .

Jeg har som sagt været på bomi før , og ja det er helt fint når man finder ud af hvor man har hinanden .
BRANDO er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
’Demokratiet er altid truet’ buster Politik og Samfund 2 03-03-2010 12:12
Fleksjob truet igen. Stella Politik og Samfund 20 18-02-2009 12:18
Mistænkeliggjort og truet med stop af revalidering! Thelma Spørgsmål ang fleksjob 9 08-02-2009 12:46
truet til praktik uanset hvad. næsten blind Spørgsmål ang fleksjob 5 10-08-2008 17:46
Trusler - hvad er I blevet truet med? zuza Det er da strengt ! 7 05-08-2008 20:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension