K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2009, 11:27   #1
Ano
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Ano er ny på vejen
Er det en umulig kamp?

Jeg vil egentlig bare gerne høre hvad chancerne er for at få et flexjob - når man lider af somatisering som følger af stess,angst og til tider depression?? Har lidt forståelsen af at det er en umulig kamp.....Jeg er en gift kvinde og mor til 2 - og føler mig "fanget" fordi jeg jo bare en nødt til at kæmpe dag for dag for at overleve på mit arbejde....
Ano er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 11:34   #2
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
hmmm

Hej

Er det en umulig kamp ??

Jeg er ked af at sige det til dig, men det kommer helt an på hvilken kommune du bor i, hvor god din læge ( og andre fagpersoner der er inde over din sag er ) til at formulere sig KLART OG MEGET TYDELIGT.

Jeg kører på 8. år nu og jeg synes det er umuligt - ikke for at tage modet fra dig. Jeg håber det bedste for dig

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 13:03   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ano det kommer lidt an på hvad du mener med at få et fleksjob , mener du en visiterering eller at findet et job ...

Ingen af tingene er nemme men er du visiteret er der selvfølgelig fordel i det ..

Men ellers er det som Ville skriver meget op til hvordan din læge er hvordan din kommune er og hvad de skriver og hvordan de skriver ...
Og ikke mindst om din kommune kan finde ud af at bruge din ressourceprofil som det opklarende værktøj som det skal være

En læge der kan formidle sig godt er bestemt at foretrække men du har ikke nok oplysninger her til at man kan sige ret meget andet end held og lykke med det hele
  Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 18:44   #4
Ano
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Ano er ny på vejen
...

Tak for jeres svar....

Nej, jer er slet ikke visiteret til flexjob.... Men laver jo ikke andet end at tænke over hvordan det skal gå i fremtiden når man kæmper med helbreddet og har gjort det i så mange år...

Men hvad gør man så hvis man ikke bliver visiteret til flexjob og ikke KAN arbejde på et alm. job pga sygdom. Så er man bare nødt til at blive hjemme og ingen indtægt få eller hvad?? (jeg er gift)! Det er jo det vi frygter vil ske med tiden......
Ano er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 04:09   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der findes jo også mulighed for at blive revalideret...til noget som man måske kan klare...

Nu skriver du ikke meget om dig selv...og så er det svært at give råd...

Som jeg kan forstå ud af det du skriver...så er du i job nu...og så længe du er det....ja så bliver det dælme svært...
For de vil jo bare sige til dig at du jo kan klare et job nu...og så er der ingen hjælp at hente der...

Måske du kunne kontakte kommunen og prøve at få dem til at bedømme hvad og hvordan du evt gør...

De kunne evt indhente nogle papirer på dig hos din læge...

Men det bliver svært så længe du er i alm job...uden at være sygemeldt..

Det værste du kan gøre....det er at blive ved med at gå med dine bekymringer uden at vide hvad der skal ske...
Det vil sikkert også bare forværre dit helbred...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 12:29   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan prøve at tale med din egen læge først.

Der findes en lov, hvor din arbejdsgiver kan få refusion for dine sygedagpenge fra første sygedag, hvis du lider af en kronisk lidelse, hvor du er syg mindst 10 dage pr. år.

Den hedder §56.

Det kan måske give dig lidt ro, hvis kommunen bevilger dig denne i første omgang. Hvis det ikke er nok, så kan kommunen gå videre med at undersøge, hvordan du skal hjælpes.

Prøv at læse her:

Citat:
Aftale om refusion af sygedagpenge ved langvarig eller kronisk sygdom m.v.

§ 56. En arbejdsgiver kan ved aftale med en lønmodtager opnå ret til fra kommunen at få refusion med et beløb, der svarer til de sygedagpenge, som lønmodtageren har ret til fra arbejdsgiveren i de første 2 uger af sygefraværet. Refusionen kan dog højst ske med det beløb, som lønmodtageren har ret til efter § 50, stk. 2.

Stk. 2. En aftale efter stk. 1 kan indgås,

1) når lønmodtagerens sygdomsrisiko er væsentligt forøget på grund af en langvarig eller kronisk lidelse og fraværet på grund af lidelsen skønnes at medføre mindst 10 fraværsdage inden for 1 år,

2) når lønmodtageren skal indlægges eller behandles ambulant på sygehus eller tilsvarende behandlingsinstitution og indlæggelsen eller behandlingen var besluttet på ansættelsestidspunktet, eller

3) når arbejdsgiveren under det bestående arbejdsforhold allerede har udbetalt sygedagpenge eller løn i 2 uger for samme lidelse inden for de seneste 12 måneder før indlæggelsen eller behandlingen.

Stk. 3. Aftalen skal være skriftlig og indeholde oplysning om arbejdsgiverens og lønmodtagerens navn og adresse samt sygdommens art. Aftalen skal godkendes af lønmodtagerens opholdskommune.

Stk. 4. Aftalen kan indgås for 2 år ad gangen og vedrører kun fravær på grund af den lidelse, der er omfattet af aftalen. Aftalen kan ikke fornyes, når lønmodtagerens fravær på grund af lidelsen i det seneste år ikke har medført mindst 10 fraværsdage, medmindre der ved aftalens udløb er sket væsentlige ændringer i lønmodtagerens arbejdsmæssige eller helbredsmæssige forhold.
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#A3

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 19:44   #7
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Question § 56 - har andre erfaringer med denne.

Jeg har også en §56, som både min kommune og min arbejdsplads sagde OK til.
Det var grundet musearm og dårlig lænd - der bevirkede at jeg ikke kunne holde til at være på arb. hele dagen (reumatolog og fys var osse med).

Men - jeg har lige fået meddelelse om, at refusionen stopper i april - og årsagen er, at jeg hver uge har haft fravær med §56, og de siger, at jeg har været deltidssygemeldt????

Men det mente jeg ikke selv jeg var - og har da også en underskrevet §56 - der er aktiv indtil august 2009.

Men altså - de cutter den måske i april måned...

Ligemeget p.t. - for jeg er i arbejdsprøvning (på min arbejdsplads - med lidt anderledes opgaver) og har - hvis jeg (7-9-13) blir visiteret til flex - et job efterfølgende.

Så man kan altså åbenbart ikke vide sig sikker med en §56. De kan stoppe den før tid.

jeg har lige et X-tra spørgsmål. Når jeg er i den arbejdsprøvning - og jeg har hamrende ondt, når vi kommer til den sidste time på dagen - skal jeg så gå hjem - eller skal jeg, som jeg indtil videre har gjort, blive der - og ikke lave noget??? - Kan nogen gi mig et godt råd????
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 01:14   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja.. gå hjem... skriv dagbog.. og gå hjem inden du får hamrende ondt.. du skal jo også fungere derhjemme.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min kamp er slut... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-02-2013 21:21
hver dag er en kamp Ibiza Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-01-2013 16:26
kamp mod politi østerbro Politik og Samfund 0 24-02-2012 09:09
22 års kamp buster Alt det andet 1 29-09-2008 18:53
en lang sej kamp engelkes Hvordan forløb det da du søgte fleks? 6 23-04-2006 00:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension