K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2012, 16:41   #1
mcsigvardt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2012
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
mcsigvardt er ny på vejen
Red face Kan jeg få flexjob - kronisk træthedssyndrom

Hej

Jeg er en pige på 35 år, som til marts 2013 har været sygemeldt i 3 år pga depression. Lægen mener at depressionen er overstået, hvilket jeg er enig med ham i, men er stadig ikke rask.

Jeg er mega træt og er gerne henne og hvile et par gange om dagen. Døjer også med hovedpine og en neurolog (mener jeg det hedder) siger at det er migræne. Det er de største problemer for mig. Ellers for jeg blodtryksmedicin og B12 indstrøjtninger.

Det sidste sted jeg var i arbejdsprøvning blev der skrevet til jobcentret at jeg kun var 100% effektiv 12 timer om ugen. Min læge har nu givet mig diagnosen kronisk træthedssyndrom. Jobcentret siger at det ikke er nok til at man kan få et flexjob.

Jobcentret har endvidere henvist mig til Forskningsklinikken for Funktionelle lidelser på Aarhus Sygehus (med en ventetid på 8 mdr.)

Er der nogen der har erfaring med det eller prøvet noget at det samme??
mcsigvardt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 16:50   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mcsigvardt Se meddelelser
Hej

Jeg er en pige på 35 år, som til marts 2013 har været sygemeldt i 3 år pga depression. Lægen mener at depressionen er overstået, hvilket jeg er enig med ham i, men er stadig ikke rask.

Jeg er mega træt og er gerne henne og hvile et par gange om dagen. Døjer også med hovedpine og en neurolog (mener jeg det hedder) siger at det er migræne. Det er de største problemer for mig. Ellers for jeg blodtryksmedicin og B12 indstrøjtninger.

Det sidste sted jeg var i arbejdsprøvning blev der skrevet til jobcentret at jeg kun var 100% effektiv 12 timer om ugen. Min læge har nu givet mig diagnosen kronisk træthedssyndrom. Jobcentret siger at det ikke er nok til at man kan få et flexjob.

Jobcentret har endvidere henvist mig til Forskningsklinikken for Funktionelle lidelser på Aarhus Sygehus (med en ventetid på 8 mdr.)

Er der nogen der har erfaring med det eller prøvet noget at det samme??

Hej mcsigvardt

Kender til en der er førtidspensionist hvor diagnosen er Kronisk træthedssyndrom... -sååå mon ikke der også er nogle fleksjobbere med den diagnose ???
Det er jo - stort set - arbejdsevnen, og ikke diagnosen der udløser en fleksjobvisitation

Så, held og lykke...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 16:51   #3
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det er ikke diagnoser man får hverken førtidspension eller fleksjob på, men din arbejdsevne.
Du skriver, du har været i arbejdsprøvning, der viser en effektiv arbejdstid på 12 timer. Dette peger mod fleksjob, MEN derudover skal ALLE behandlingsmuligheder være udtømte og din tilstand skal være staionær.
Sagt på anden måde: sålænge der er behandlingsmuligheder, kan din tilstand ikke betragtes som stationær, og du vil derfor næppe komme i betragtning til fleksjob.
Når kommunen peger på, at du skal til forskningsklinikken for funktionelle lidelser, er det helt klart et forsøg på at se om der derved er behandlingsmuligheder

Udfra det tror jeg derfor desværre, at der er lidt lang vej for dig endnu...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 16:54   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er meget lang vej endnu, når du så har været i gennem alt lægefagligt
blandet andet Forskningsklinikken for Funktionelle lidelser på Aarhus Sygehus
så skal du i arbejdsprøvning igen, for en kommune kan først vurdere din arbejdsevne
når der ikke er flere behandlingsmuligheder.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 18:58   #5
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Hejsa.

Nu kender jeg ikke dit forløb, men jeg kan fortælle lidt om mit.

Jeg fik konstateret depression for 4 år siden. Under hele forløbet har jeg været utrolig træt. Efter ca 2 år er depressionen væk. Men jeg har det stadig som dig: ikke helt rask. Jeg bliver henvist til psykiater fra kommunen. Han konstatere at de symptomer jeg har er rest symptomer fra depression. Det kan man løbe ind i efter selve depressionen af forskellige grunde. f.eks hvis der går for lang tid inden man kommer i et medicinsk førløb. Der gik lang tid inden jeg kom i behandling fordi jeg kæmpede for at det og jeg trode at det gik væk. Det gjorde det jo så ikke.

Der ud over er jeg henvist til en psykiater gennem egen læge. Han konstatere også at depressionen er væk men at jeg har rest symptomer der ud over har jeg neurasteni som er en slags træthedsymptm som er kronisk. Der ud over er der risici for tilbagevendende depression. Da det på det tidspunk har varet i 3 år konstere begge psykologer at situation er kronisk og stationær.

Jeg ville bede om af komme til en psykolog. Hvis du kan få kommun til at henvise dig kan du komme ind forholdsvis hurtig. Går det igennem egen læge er der tit meget lang ventetid, jeg ventede 8 mdr hos psykiater nr. 2 Du kan lige så udnytte tiden mens du nu alligevel går og venter.

Mine symptomer:
Hovedpine
Ør i hovedet, svimmelhed
Enorm træthed sover ca to timer pr dag. Er pt i praktik 4 timer om dagen i 4 dage om ugen. Jeg kan gøre arbejdet som jeg bliver sat til i eget tempo.
Svært ved at over skue selv simple ting i perioder.
Kan ikke være sammen med for mange mennesker
Humørsvigt
Koncentrationssvigt
Hukommelsessvigt
Tager selv små ting nært
Farer sammen ved pludselige lyde.
Vågner mange gange på en nat.

Der er flere men der er lidt at sammenligne med.

Det jeg egentlig vil sige at jeg med diagnoserne
Neurasteni som er kronisk træthed + det der følger med rest symptomer på depression og tilbagevende depression som egentlig ikke for mig er depression men svare for mig til at jeg ryger i et hul et par dage og så er det tit ovre igen men at jeg så har sådan en tur ca. Hver 14. dag.

Jeg er blevet lovet indstilling til FLEXJOB når min praktik er færdig her i september

Udnyt tiden og få en tid hos en psykiater.

Håber du kan bruge lidt af min historie.

Hilsen Pixeline.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 20:09   #6
mcsigvardt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2012
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
mcsigvardt er ny på vejen
Smile

Det er jo faktisk sådan du beskriver dig PIXELINE at jeg har det. Har fået svar fra Klinikken for Funktionelle Lidelser at de ikke kan tilbyde mig noget. Så nu er der ikke flere behandlingsmuligheder. Det sidste sted jeg var i arbejdsprøvning var på en fabrik som Jobcentret/kommunen har lavet i samarbejde med en virksomhed. Som skulle have forstand på at vurder syge borgere. Håber de har nok så de kan indstille mig til flex.
mcsigvardt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 21:31   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det kun er din læge der har udtalt sig om dit helbred, skal du nok omkring nogle speciallægeerklæringer også..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 07:23   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Et Jobcenter må IKKE henvise til behandlinger og lignende... Så hvordan er de lige kommet afsted med at kunne henvise dig til forskningsklinikken?

Og så længe du venter på den får du ikke fleksjob eller noget, fordi de vil sige at der måske er behandlingsmuligheder...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 18:01   #9
Forrest
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Forrest er ny på vejen
http://ikke-funktionelle-lidelser.dk/

Lidt information/meninger om Forskningsklinikken for Funktionelle lidelser på Aarhus Sygehus (med en ventetid på 8 mdr.)

Det Ricky skriver giver måské mere mening set i lyset af ovenstående.
Forrest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Diagnose kronisk træthedssyndrom (me-cfs)..... ab roses Alt det andet 26 26-05-2017 20:23
Neurasteni (ME / CFS / Kronisk træthedssyndrom?? Hanstad Alt det andet 33 13-01-2012 17:46
Kronisk træthedssyndrom.. Randerspigen73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-06-2010 12:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension