K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2012, 10:56   #1
Endoria
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2012
Lokation: Horsens
Alder: 45
Indlæg: 2
Styrke: 0
Endoria er ny på vejen
Question Sats af ledighedsydelse?

Hej alle sammen.

Jeg er ny herinde og er pr. dags dato blevet tilkendt flexjob, med hvad det så indebærer.

Mit spørgsmål lyder på, hvad jeg kan forvente i ledighedsydelse, da jeg kommer fra sygedagpenge med ca. 3100 kr om ugen før skat.
Nu kan jeg læse mig frem til, at man kan få mellem 3485 kr. pr. uge (2012), når det svarer til 91 procent af højeste dagpengesats og 3.141 kr. pr. uge (2012), når det svarer til 82 procent.

Mit hoved roder rundt og jeg har sådan brug for at kende til mit forsørgelsesgrundlag, men jeg kan ikke selv læse mig frem til det - har prøvet.

Jeg håber, der er nogle herinde, som kan være behjælpelige?

Venlig hilsen Britta
Endoria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 11:46   #2
sambadude
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2011
Lokation: randers
Indlæg: 25
Styrke: 14
sambadude er ny på vejen
såvidt jeg er orienteret skal man arbejde sammenhængende i 9 md i flexjob inden man kan få ledighedsydelse - kommer man fra feks kontanthjælp , sygedagpenge eller lign fortsætter man på nuværende ydelse indtil man har de 9 md sammenhængende ansættelse i et flexjob.

Har dog hørt om undtagelser - men kender ikke grundlaget for disse..

vær dog OBS på den igangværende førtid og flexjob reform - bliver den vedtaget i sit nuværende oplæg - er den "høje" ledighedhedsydelse tidbestemt til max 2 år - og ledighedsydelsen nedsat til 10300 før skat efter to års ledighed.

men men reformen har modstand - så det er ikke sikkert det går så galt..
ledighedsprocenten er pt ca 25% for flexjobberer - ca 17000 af 700000 flexjobberer er ledige, så der er nok at kæmpe for. et job bla ;0)
så vil ikke ønske til dig tillykke med din nyudnævnelse før jeg ved om det er positivt eller ikke.
__________________
syge mennesker er altså lidt bedre and andre

Sidst redigeret af sambadude; 30-05-2012 kl. 12:00. Årsag: stavefejl
sambadude er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 12:06   #3
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Du kommer på ledighedsydelse, når du kommer fra sygedagpenge.
Jeg kan desværre ikke huske min ugesats på sygedagpenge, men jeg får 15.534,- i ledighedsydelse. Brutto selvfølgelig.
Håber det kan hjælpe dig lidt :-)
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 21:53   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Du kommer på ledighedsydelse, når du kommer fra sygedagpenge.
Netop.

Der står vist ikke noget om satser i dette, men du kan finde andre nyttige oplysninger om det, at være fleks'er: http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 07:36   #5
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sambadude Se meddelelser
ledighedsprocenten er pt ca 25% for flexjobberer - ca 17000 af 700000 flexjobberer er ledige, så der er nok at kæmpe for. et job bla ;0)
Man skal ikke begrænse sin søgning udelukkende til fleksjob, man skal ud og lede på hele arbejdsmarkedet.
Derfor er det egentlig underordnet hvormange ledige fleksjobbere der er ledige.
Mange ledige fleksgodkendte er heller ikke klar til arbejdsmarkedet.

Iøvrigt kommer de nye regler for fleksjob ikke til at berøre folk der allerede er godkendt.
Her i landet har der aldrig været praksis for at lave lov med tilbagevirkende kraft.
Man kan jo se det princip med førtidspension der ikke har ændret sig hvis den er tilkendt før ændringerne i 2003
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 08:16   #6
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Iøvrigt kommer de nye regler for fleksjob ikke til at berøre folk der allerede er godkendt.
Her i landet har der aldrig været praksis for at lave lov med tilbagevirkende kraft.
Man kan jo se det princip med førtidspension der ikke har ændret sig hvis den er tilkendt før ændringerne i 2003
Fleksjobreformen er ikke vedtaget endnu,og den kommer ganske rigtig ikke til at berøre dem der er i fleksjob, men det gør den hvis de skifter job, så kommer de under de samme regler som de nye fleksjobber ...

Så god skik med at ikke ændre lovgivning tilbagevirkende er ophævet ..

Hvad ang forsørgelse

Du skal være medlem af en a-kasse, for at kunne modtage maksimal ledighedsydelse (89 pct. af dagpengesatsen) ved ledighed. (2012-15.300 kr./mdr.)

Du vil kunne få 60 pct. af dagpengesatsen i ledighedsydelse ved ledighed, hvis du ikke er medlem af en a-kasse. (2012-10.300 kr./mdr.) Denne ydelse kaldes for særlig ydelse i reformoplægget. Ydelsen vil ikke være ægtefælleafhængig, ligesom forsørgere vil kunne få forhøjet ydelsen til et niveau svarende til kontanthjælp for forsørgere.

Læs alle punkter her

http://stopreformen.blogspot.com/

Så Endoria

Hvis du visiteres til fleks inden reformen træder i kraft, så vil du få den gamle ydelse det vil sige 91 % dagpengesatsen.

Og du skal bemærke at reformen er gået i hårdknude så hvornår den kommer igennem er der vist ikke nogen der kan sige noget om pt ...

men gå ind på linket og læs ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 08:40   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Du skal være medlem af en a-kasse, for at kunne modtage maksimal ledighedsydelse (89 pct. af dagpengesatsen) ved ledighed. (2012-15.300 kr./mdr.)
@ hejdien
Er du sikker på det ?

Da jeg blev fleksjobvisiteret, fik jeg en henvendelse fra min A-kasse.
De sagde at jeg ikke længere behøvede at indbetale til dem,
da det ville svare til at betale til en brandforsikring,
der ikke dækkede, hvis huset brændte,
da jeg ikke ville kunne få noget derfra ved ledighed.

Til gengæld skulle jeg indbetale fleksydelsesbidrag til Arbejdsmarkedsstyrelsen.
Indbetalingerne hertil overgik senere til kommunerne.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 21:43   #8
Endoria
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2012
Lokation: Horsens
Alder: 45
Indlæg: 2
Styrke: 0
Endoria er ny på vejen
Hej alle sammen.

1000 tak for jeres hjælp og svar.
Jeg har fået sjusset mig frem til, at jeg kan modtage 82% af dagpengesatsen - men jeg tager ikke noget for gode varer, før jeg får noget konkret fra ydelsesafdelingen.

Jeg modtager d.d. dagpengeydelse, så nu er jeg officielt visiteret til flexjob.

Det bliver meget spændende, at se hvad der nu indebærer og hvordan min fremtid kommer til at se ud - tænker meget på friheden til selv at vælge og om uddannelse er muligt....

Vh. Britta
Endoria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sats på Ledighedsydelse Østergaard Spørgsmål ang fleksjob 15 13-08-2013 18:49
Spørgsmål ang hvilken sats af ledighedsydelse pippi75 Spørgsmål ang fleksjob 17 07-02-2013 17:07
Sats for fleksjobber mand Spørgsmål ang fleksjob 7 09-01-2013 22:23
Ledighedsydelse sats 2013 skønnehjerte Spørgsmål ang fleksjob 2 23-11-2012 15:15
ledighedsydelses sats KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 30-08-2012 11:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension