K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2009, 11:42   #11
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Og så tikkede svaret ind.

Det gik sørme stærkt

Hun skriver, at SF ikke har taget stilling til spørgsmålet, og at de skal gøre det i dag til gruppemøde klokken 11.30.

Hendes forslag i forhold til de voldsramte kvinder er, at få gennemført akut skilsmisse for dem, så de kan blive uafhængige med det samme.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 12:12   #12
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Og så tikkede svaret ind.

Det gik sørme stærkt

Hun skriver, at SF ikke har taget stilling til spørgsmålet, og at de skal gøre det i dag til gruppemøde klokken 11.30.

Hendes forslag i forhold til de voldsramte kvinder er, at få gennemført akut skilsmisse for dem, så de kan blive uafhængige med det samme.
Hmm.... Mig bekendt er det intet problem at blive separeret, selvom ægtefællen modsætter sig separation, og så kommer man vel med det samme ud over gensidig forsørgelsespligt. Eller hvad?
Og så er problemet vel løst for gruppen af voldsramte kvinder.
Men problemet er der jo stadig for alle andre grupper, hvoraf jeg tilhører samlevende førtidspensionist efter 2003-reglen.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 12:25   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Den....

....gensidige forsørgelsespligt igen, igen.

Det kan ikke gå hurtigt nok med at få den fjernet, det med at det skulle blive frygteligt dyrt, er noget sludder, netop den gensidige forsørgelsespligt er årsag til en hulens masse administration, og kikken folk over skulderen.

Desuden kan der så spares på mange andre fronter, f.eks. med boligstøtte, hvilket igen giver mindre administration.

Har snakket med Line Barfod (EL) her til morgen, som er meget positiv overfor mit projekt GENSIDIG FORSØRGELSESPLIGT - NEJ TAK! i kan skrive under her, og også melde jer ind i facebookgruppen her.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 12:59   #14
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Ragdoll, jeg tillod mig også at indsætte linket til underskriftsindsamlingen i mailen til Özlem Cekic.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 14:39   #15
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
helt ærlig jeg er ikke så god til at finde ud af hvor jeg skal skrive et nyt indlæg som omhandler dette emne og andre emner i en kam, nemlig et sted hvortil man kan skrive et forslag til lovforslag/ændinger, for min overbevisning er at hvis man kommer med et brugbart forslag til hvordan man ændre tingene så vil man nemmer blive hørt, og hvorfor jeg spørg efter sådan et sted er af den grund at man muligvis ved at der er f.eks er 10 der kommer med forslag om samme emne kunne stykke 1 slagkraftige forslag sammen
--------------------------------------------------------------------------...det er det vi gør idag
--------------------------------------------------------------------------
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 14:47   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Som min tro væbner Lotus altid siger, alene er jeg svag sammen er vi stærke det er meget fint at skrive til politikerne, osv.

Men jeg vil gerne have lov til at henvise til den underskriftsindsamling jeg har igang: GENSIDIG FORSØRGELSESPLIGT - NEJ TAK! Der er en tilhørende facebookgruppe der siden 17. 0ktober 2009 har fået 1229 medlemmer. Du finder gruppen her. Gruppen vokser dagligt med 30-50 medlemmer, og vi kan sammen tale med en stemme. Det giver i sidste ende mere end, enkelte emails sendt fra individuelle borgere.

Det er som forskellen mellem en let regn og en ny tsunami.

Så hvis i gerne vil gøre noget for at ændre tingene sp meld jer under fanerne.



Ragdoll

Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Ragdoll, jeg tillod mig også at indsætte linket til underskriftsindsamlingen i mailen til Özlem Cekic.
Alle tiders, jeg er selv i kontakt med Line Barfod.

Nu må vanviddet høre op!!!



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Stezu; 11-11-2009 kl. 14:56. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 15:05   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er vist kun et alternativ efterhånden det gør ondt hvis man som jeg har været SFer i en menneskealder men efterhånden er der vist kun enhedslisten tilbage ...

Jeg vil stemme enhedslisten de kan ikke få meget magt men efterhånden er de det eneste parti med menneskelighed og empati tilbage og mener bestemt ikke vi kan undvære deres stemme i folketinget uden dem er der ikke nogen der vil holde fast på deres principper og holde på at der også skal være en form for retfærdighed og empati og menneskelighed i et velfærdssamfund.

Jeg kan håbe og tro at jeg har taget fejl, men for mig at se så er SF ved at fravige alle menneskelige pricipper og alle pricipper om menneskelighed frem for økonomi og desværre er målgruppen her på siden dem der står først i køen når man giver slip på sine principper for stemmer ...

jeg er målløs over at se en socialpolitisk ordføre snakke penge før menneskelighed ..

har sendt det her til hende ... og så må vi se om hun vil svare .. og ja der er snart kun et alternativ til det der foregår i folketinget i dag og det er at oprette vores eget parti men hvem orker det

Så som det ser ud lige nu så ser det ud til der hvor jeg sidder at mit alternativ til min mangårige støtte til SF bliver til Enhedslisten i stedet for .. øv



Citat:
Læste med vantro i dag avisen og så denne udtalelse fra dig af

»Umiddelbart lyder det som et meget dyrt forslag. Jeg så hellere, at vi gjorde noget for at få folk meldt ind i a-kasserne,« siger socialordfører Özlem Cekic (SF). Vedr gensidig forsørgelsespligt og voldsramte kvinder der ikke kunne få kontanthjælp.

http://www.information.dk/214791

Jeg har så svært ved at se på at SF bliver mere og mere socialdemokratiske, efterhånden er der kun Enhedslisten tilbage at stemme på hvis man vil have lidt menneskelighed ind i den socialpolitik der føres, det kan være det er dyrt for samfundet og ja det optimale ville være at alle stod i a-kasse dette stopper så ikke det problem der opstår når folk kommer på førtidspension og lige pludselig bliver reduceret til et uselvstændigt individ som efter mange år på arbejdsmarkedet er afhængig af deres ægtefælles indtægt , ej heller hjælper det de mennesker der altid har svaret enhver sit og så er så uheldige at få stoppet deres sygedagpenge og havne på kontanthjælp = 0 kr for mange menneskers vedkommen ..

Eller de mennesker som oplever deres livs ulykke som kvinden der bliver invalideret af en spritbilist Lige her og nu, er der en kvinde på fyn der må forlade sit hjem og sit hus, banken har sat det til hurtigsalg (under markedsværdien), for kvinden og hendes mand kunne ikke længere betale afdragene på de lån de havde været nødt til at tage for at overleve, da kvinden for over et år siden kom på kontanthjælp, og da hun var gift, blev hendes kontanthjælp lig 0 kr.
Hvad havde hun gjort galt? Intet, i 1994 var hun involveret i et frontalt sammenstød med en spritbilist, det smadrede hendes helbred og nu 15 år senere smadre det hendes og hendes families liv.

Er det et velfærdssamfund at være stolt over, er det et godt samfund hvor dem der bliver syge får smadret deres helbred også får smadret hele deres liv pga en ægtefælleforsørgelse ?
Er det et samfund som SF ønsker, og kan man sige at det er for dyrt at hjælpe de mennesker, mon ikke man skulle sætte sig ned og regne på alternativet, for manges vedkommen kan alternativet være at splitte hjemmet op og få to boliger i mange tilfælde vil det medføre boligsikring til to hustande, forhøjet og ekstraordinært børnetilskud til to husholdninger og så overførelses indkomst til en hustand, er besparelsen så ikke ved at være væk , for slet ikke at snakke om de menneskelig omkostninger ved en sådan ordning.
Vil og kan SF støtte en ophævelse af den gensidige forsørgerpligt ?
Vil og kan SF støtte en menneskelig socialpolitik ?
Vil og kan SF støtte at det er en menneske ret at man også efter sygdom vil kunne leve et værdigt liv uden at skulle være afhængig af andre og uden at skulle tigge ..
Syntes i hos SF at det er værdigt at et menneske som pga sygdom skal huske at sige hvis de møder deres livs lys at hvis vedkommen vil være interesseret i noget så skal vedkommen også være villig til at forsøge førtidspensionisten og evt børn.
Det er en oldnordisk og diskriminerende lovgivning vi har her i landet ang. gensidig forsørgerpligt hvilke holdning har SF til denne lovgivning?

Jeg håber at du vil svare mig så jeg kan sætte svaret ind på henholdsvis

http://www.k10.dk/showthread.php?t=10509
samt
http://www.facebook.com/home.php?#/g...5812761&ref=nf

Samtidig vil jeg gøre dig opmærksom på denne hastigt voksende underskrift indsamling
http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Jeg ser frem til et svar .

Med venlig hilsen
xxx
  Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 15:39   #18
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hejdien

Det er vidunderligt det du gør, tusinde tak

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 15:41   #19
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Pheew, jeg får helt sug i maven og kuldegysninger.

I er fantastiske!
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 17:12   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SÅDAN -hejdien, din dejlige ....rapand

ps, sig lige til en anden gang, skulle du mangle underskrifter til dine henvendelser -ikk´

spændt på at høre hvad svaret blir, hm....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgelsespligt! Lotus Politik og Samfund 73 10-12-2013 17:58
Gensidig forsørgelsespligt..... Chas Politik og Samfund 32 30-05-2012 00:50
Artikel på EB om Gensidig forsørgelsespligt Ragdoll Politik og Samfund 9 14-05-2012 11:58
Gensidig forsørgelsespligt! FrkSilverfox Politik og Samfund 29 23-12-2011 11:09
gensidig forsørgelsespligt når begge på FP? sane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-03-2011 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension