K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2010, 16:04   #1
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Lediges forhold langt ude .. med Støjberg

DR tekst-tv: Lediges forhold langt ude citeret:

"Beskæftigelsesminister Inger Støjberg bryder sig ikke om de forhold for ledige i aktivering hos H.C. Partners i Korsør, DR har beskrevet. Ifølge én af de aktiverede skal 210 dele 10 computere. 40 af de aktiverede har nu klaget til ministeren:

- Jeg vil gerne sende det utvetydige signal, at forholdene skal være i orden. De ledige skal jo i job igen, siger Inger Støjberg, der siger om forholdene:

- Det lyder umiddelbart langt ude. Men det er kommunernes opgave at sikre kvaliteten i aktiveringen. Så jeg er tilfreds med, at jobcenterchefen har sagt, han vil se på det."

-----------------

Hvad tænker damen på ???

Hun har så sent som 10. september 2009 afvist enhver form for kontrol med de private aktører. I en artikel på Avisen.dk, Nej til kontrol med jobkurser, garanterede Støjberg fortsat ideologisk fråds med skattepenge. Man kunne bl.a. læse følgende...

"Der vil altid være ledige, der ikke er tilfredse, lyder den tvivlsomme undskyldning fra ministeren, i kølevandet på kritik af private jobfirmaer.

Det var, hvad beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V) havde med i tasken, da hun var i samråd i Folketingets arbejdsmarkedsudvalg her til formiddag.

De mange eksempler på grotesk aktivering, som medierne, herunder Avisen.dk, har oprullet over de seneste måneder, får ikke ministeren til at gå målrettet efter de brodne kar."

videre...

"Inger Støjberg mener, at der er tale om enkeltstående tilfælde af grotesk aktivering - som f.eks. Avisen.dk's eksempel med mureren Lukas Rubin, der blev aktiveret i Hitlers underskrift - og derfor afviser hun at stramme op på reglerne. F.eks. ved at indføre en autorisation."

Hun er taget med bukserne nede
og skulle dybest set skamme sig. Støjberg burde rydde op i eget hykleri - og folketinget burde undtagelsesvis pålægge ministeren at udbetale dummebøde af egen lomme til de borgere i Korsør, hun har svigtet. Dertil kommer at hun ganske åbenlyst skyder ansvaret fra sig. Hvad ved hun? Hvad kan hun? Nada

Sidst redigeret af Peter Hansen; 06-01-2010 kl. 16:13.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 17:46   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, den læste jeg også..
hun er hurtig til at skubbe ansvaret fra sig, og at sige det ikke er hendes bord som sådan.
suk suk og atter suk.... hvad kan man dog stille op.?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 17:48   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er temmelig skummelt, at de på borgen bare vasker hænder.

Det er faktisk deres ansvar at overvåge, OM den lovgivning, de indfører, overholdes... så det er meget mystisk.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 00:42   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hun fatter nada hende Støjbjerg..for hun er kun en kransekage figur, som har en hulens masse embedsmænd, som fortæller ´hende om regler o.s.v.

Bare hør" hendes svar omkring Ferie og kontanthjælpsfleksere i folketinget:

"Hvis en person er visiteret til fleksjob og modtager kontanthjælp, har personen ikke ret til ferie med kontanthjælp. Kontanthjælp er det nederste økonomiske sikkerhedsnet og udbetales alene til personer, der søger at udnytte sine arbejdsmuligheder m.v."

Jo jo men..en almindelig kontanthjælpsmodtager, har ret til 4 ugers aktiveringsfri, hvis de er i aktivering 11 ud af 12 måneder!!

Og og..søger en flekser ikke at udnytte sine arbejdsmulighedder?? LOL

Nå sorry..ved godt det er ude af tråden, men bliver stadig hidsig..

Håber Øzlem ikke har glemt min sidste mail omkring DET spørgsmål!!

Nå det var et lille opstød ( syrligt) fra helle.

Hun vil skide på os, sålænge hun kan tillade sig det..og det går jo meget godt der..ved håndvasken.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 01:26   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det er blevet....

....til en hel industri at servicere kommunerne med kurser og aktivering fra private aktører, som næsten med sikkerhed ser dette som en hurtig og nem måde at tjene penge på. Hvilket det helt sikkert er, jeg kunne godt tænke mig at vide hvad disse krumspring koster per deltager.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 01:38   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det koster i snit ca 20.000 kr pr deltager Ragdoll.
Nogen kan gøre det lidt billigere, andre lidt dyrere....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 03:53   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gad vide, hvordan dette regnestykke ville se ud? Både med kroner og ører, men også arbejdsløshedsstatistik?

Hvis nu ALLE langtidssyge røg direkte på førtidspension efter max. 3 år på sygedagpenge.... Hvad så?

Og hvis alle disse personer SELV søgte arbejde afhængig af arbejdsevne.

Sikken skattelettelse der kunne skabes.

Og hvis alle disse sagsbehandlere, bogholdere, og kontrol-personale i stat og kommuner blev sparet væk, fordi der ikke længere var alle mulige refusions-krumspring?

GISP!!!!

Og så kunne man lige tage a-kasse-kontrol-tyranniet med oveni.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 10:26   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg kan dertil oplyse, at afklaring af syge/tilskadekomne på Reva-center typisk koster omkring 100.000kr.
Dertil skal lægges 6.000-10.000kr pr speciallægeerklæring.
Oveni dette skal regnes sagsbehandlingstimer, og administration.

regn selv efter, at de eneste der sparer er kommunerne, vi er alle med til at betale dette dyre alternativ over vores skattebilet.(div arbejdsprøvninger, lægeerklæringer, fys. forløb, bliver refunderet med 100% af stat. Kontanthjælp refunderes med 65%, ægtefælleforsørgelse koster kommunen 0 kr.).
Alternativ, fordi det er billigere at afklare borgeren til rette ydelse (pension eller fleksjob) fremfor at trække sagerne i årevis.

VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tyske forhold Risa Politik og Samfund 10 07-01-2013 18:03
God afspændingspædagog i kbh. i forhold til stress Bassemanden Alt det andet 1 26-06-2010 06:30
Støjberg: Forhold for ledige langt ude Webmaster K10 Nyheder 0 06-01-2010 22:40
Førtidspensionist i et forhold. sitkin Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 10-03-2009 21:03
Lediges "Min side" zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 16-08-2007 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension