K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 22:35   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af creek Se meddelelser
Jeg har fået at vide at hvis man har under 15 timer så kan man ikke få flex og jeg har 10timer kan ikke mere, men det er for meget til førtidspension som jeg heller ikke ønsker så jeg befinder mig i et tom rum er det rigtig???
Er det din sagsbehandler der har sagt det?

I så fald synes jeg du skal sende hende en mail hvori du skriver, at du forstod på hende, at når du ikke kan arbejde mere end 15 timer er du for syg til fleks men for rask til pension, og spørger hende om du har opfattet det korrekt.

Hvis hun så skriver tilbage, at dette er korrekt opfattet, så synes jeg du skal sende en klage til jobcenterchefen, for der står ingen steder i nogen lov, at man ikke kan tilkendes fleks på mindre end 15 timer.

M.h.t. dommen kan i prøve at søge her på siden efter "Helsingørdommen".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 22:37   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Den er her : http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 00:06   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvad med §§ for at man skal have 37 timers forsørgelse når man kommer fra 37 timer inden man blev syg..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 00:27   #14
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Wheee... lige til gemmemappen over ting der altid skal kunne findes
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 00:47   #15
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Er der i øvrigt nogle der ved hvordan dommen og bortfaldet af 1/3 løntilskud til fleksjob relateres til hinanden. Dommen fra 09 siger at "der i bestemmelserne ikke (er) fastsat nærmere krav om omfanget af den nedsatte erhvervsevne"

Nogle kommuner forholder sig i hvert tilfælde meget nøje til ½ eller 2/3 løntilskudet i forhold til tildelingen af ret til fleksjob, hvilket kommer meget nøje til syne i forhold til arbejdsprøvningerne, og de meldinger de arbejdsprøvede bliver mødt med før under og efter arbejdsprøvningerne.

Bortfaldet af 1/3 løntilskud kan jeg ikke huske hvornår var, men mener at det var i forbindelse med revideringen ved årsskiftet 2010
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 09:14   #16
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
Er der i øvrigt nogle der ved hvordan dommen og bortfaldet af 1/3 løntilskud til fleksjob relateres til hinanden. Dommen fra 09 siger at "der i bestemmelserne ikke (er) fastsat nærmere krav om omfanget af den nedsatte erhvervsevne"

Nogle kommuner forholder sig i hvert tilfælde meget nøje til ½ eller 2/3 løntilskudet i forhold til tildelingen af ret til fleksjob, hvilket kommer meget nøje til syne i forhold til arbejdsprøvningerne, og de meldinger de arbejdsprøvede bliver mødt med før under og efter arbejdsprøvningerne.

Bortfaldet af 1/3 løntilskud kan jeg ikke huske hvornår var, men mener at det var i forbindelse med revideringen ved årsskiftet 2010
Jeg tror det menes i forbindelse med, at der ikke i loven står noget om, at arbejdsevnen skal være mindst 1/3 og at kommunen derfor ikke kan skønne, at man er for rask til pension, men for syg til fleksjob.

Løntilskuddet på 1/3 ved jeg faktisk ikke hvornår er faldet væk, men det må være en del år siden, for da jeg i 2005 gik inde i Contra, der var dét tilskud allerede fjernet og der var kun mulighed for ½-delen eller 2/3.

Sidst redigeret af gh72; 20-11-2010 kl. 10:04.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 10:06   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er væsentligt om du er på sygedagpenge eller Kontanthjælp?

Men skriv til sagsbehandler som anfalet ovenover.

hvis du er på kontanthjælp, kan du sagtens ansøge pension efter §17, uden at det gør nogen skade, og fordelen er en færdiggørelse af din sag.
Jeg ville i samme ansøgning be dem tage stilling til alternativet fleksjob også, evt i modsat rækkefølge.

Hvis du er på sygedagpenge, skal du helst have sagsbehandler til at indstille enten til fleks eller pension.
Du skal dog ikke finde dig i at blive passivt pakeret.
Her ville jeg sende en kopi med af udskrift fra dommen, som indsat her, tidligere.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 12:36   #18
creek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
creek er ny på vejen
popiae
Jeg er på kontanthjælp, er der nogle der ved hvor langtid det ca må tage for at de tager en beslutning om man kan få flex eller ikke?
creek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 09:50   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er desværre meget forskelligt.

Du kan evt se sagsbehandlingsfrister på kommunes hjemmesider.

Jeg ville, ansøge om pension efter §17, i samme ansøgning som alternativ, set i lyset af besked fra sagsbehandler.
men se om du kan få det bekræftiget skriftlig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 18:26   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg tror det menes i forbindelse med, at der ikke i loven står noget om, at arbejdsevnen skal være mindst 1/3 og at kommunen derfor ikke kan skønne, at man er for rask til pension, men for syg til fleksjob.

Løntilskuddet på 1/3 ved jeg faktisk ikke hvornår er faldet væk, men det må være en del år siden, for da jeg i 2005 gik inde i Contra, der var dét tilskud allerede fjernet og der var kun mulighed for ½-delen eller 2/3.
Jeg mener helt bestemt at det faldt væk i 2003

og der for tror jeg at jeg bliv syltedet så jeg blev flexer efter dem nye ordning.De afviste mig i septemper 2002 med besked om at jeg ikke kunne søge flex da jeg stadig var ansat,skulle jeg vente til jobet røg ,jeg var delvis fygemeldt,og kunne bare ikke mere ,blev derefter helt sygemeldt.de af viste mig igen,jeg skulle vente til jeg var fyret så skulle jeg rask melde mig og sige i a kassen jeg ikke kunne klare visse job,og så kunne jeg søge flex.
Spild af tid og penge var jo komunalansat.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 21-11-2010 kl. 18:35.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forvirret? Trex Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 27-01-2013 12:17
Forvirret! Mulle72 Spørgsmål ang fleksjob 5 20-02-2012 21:22
Forvirret §17 & §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-12-2010 23:22
Forvirret gittedl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 16-06-2009 15:35
Forvirret........ Yasmin Din historie 0 21-08-2008 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension