K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2011, 10:00   #1
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
Flexjob, Kontanthjælp & Ferie?

Baggrund:
Jeg er i match kategori 4. I sommeren 2009 fik jeg tilkendt flexjob men har været arbejdssøgende siden. Skal dog starte i en praktik med gode jobudsigter i slutningen af måneden. Jeg er på kontanthjælp og før det på en revalidering.

Spørgsmål:
Jeg rejste 1 uge på ferie i udlandet i forbindelse med julen. Kommunen vil nu se min billet og trække mig i kontanthjælp.

- Kan de virkelig trække mig i kontanthjælp?
- Har jeg som kontanthjælpsmodtager SLET ikke ret til ferie?
- Når jeg nu er i match kategori 4 skal jeg vel ikke stå til rådighed for
arbejdsmarkedet?
- Og selvom at jeg skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet, er der jo ingen
der ansætter folk i julen, slet ikke når det er et fleksjob, der kræver en del
forberedelse bl.a. fra kommunens side. Kommunens folk holder jo selv en
laaaang juleferie.
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 10:12   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis man som kontanthjælpsmodtager ønsker at holde ferie bør man spørge sagsbehandleren om tilladelse til det.

Kh'er har kun ret til ferie når de har været i aktivering i et eller andet bestemt stykke tid, som jeg ikke lige husker.

Så ja, kommunen må godt trække i din kh p.g.a. din ferie-uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 19-01-2011 kl. 10:15.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 10:12   #3
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
Ja det har de ret til da man ikke må tage på ferie når man er på kontanthjælp uden at cleare det med kommunen først, derfor er det vigtigt at hvis man planlægger ferie mens man er på kontanthjælp at få det clearet med ens sagsbehandler inden man rejser.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 10:17   #4
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
Jeg spurgte min sagsbehandler om lov inden jeg tog afsted. Det var OK med hende, men ydelseskontoret vil ha´ fremvist billet til dokumentation for trækning i kontanthjælpen.

P.S. Det er da et problem at folk kan være "fanget" på kontanthjælp i årevis uden ret til ferie. Kontanthjælpsmodtagere har jo osse familie. Nå men det er vel en anden diskussion og et andet forum.
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 10:19   #5
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
dette beviser jo så netop hvorfor det er så vigtigt at alt foregår på skrift i forbindelse med kommunen.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 10:34   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej

Jeg har fået lov at tage på ferie et par gange.

Første gang inviterede mine forældre mig og mine søskende på juleferie forrige år. Der sagde min sagsbehandler at jeg gerne måtte tage afsted, men at hun ikke kunne garantere at jeg ikke ville blive trukket i kontanthjælp. Det blev jeg dog ikke.

Nu har jeg så spurgt min nye sagsbehandler om jeg må tage på ferie - her lidt over et år efter jeg var afsted sidst.
Det har jeg fået god for at min sagsbehandler, fordi:

Når man har været tilknyttet et forløb (aktivering) gennem kommunen i et år kan man gerne blive fritaget for aktivering en uge.

Men altså; jeg skal ikke kunne sige om det er sådan i alle kommuner...

Som de andre må jeg sige, at det er vigtigt at cleare det med kommunen. Jeg har spurgt pænt om lov og forklaret omstændighederne (først at mine forældre inviterede - denne gang at det kunne være godt for mit psykiske helbred).

P.S.
Du er ikke match 4. Der er kommet nye matchgrupper, og der er kun tre. Du er formentlig matchgruppe 2 (ud af 3) nu.
Du kan læse om dem her: http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...atchmodel.aspx
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 11:00   #7
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Garfield Se meddelelser
dette beviser jo så netop hvorfor det er så vigtigt at alt foregår på skrift i forbindelse med kommunen.
Jeg forstår ikke hvad du mener med det? Kan du uddybe?
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 11:02   #8
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej

Jeg har fået lov at tage på ferie et par gange.

Første gang inviterede mine forældre mig og mine søskende på juleferie forrige år. Der sagde min sagsbehandler at jeg gerne måtte tage afsted, men at hun ikke kunne garantere at jeg ikke ville blive trukket i kontanthjælp. Det blev jeg dog ikke.

Nu har jeg så spurgt min nye sagsbehandler om jeg må tage på ferie - her lidt over et år efter jeg var afsted sidst.
Det har jeg fået god for at min sagsbehandler, fordi:

Når man har været tilknyttet et forløb (aktivering) gennem kommunen i et år kan man gerne blive fritaget for aktivering en uge.

Men altså; jeg skal ikke kunne sige om det er sådan i alle kommuner...

Som de andre må jeg sige, at det er vigtigt at cleare det med kommunen. Jeg har spurgt pænt om lov og forklaret omstændighederne (først at mine forældre inviterede - denne gang at det kunne være godt for mit psykiske helbred).

P.S.
Du er ikke match 4. Der er kommet nye matchgrupper, og der er kun tre. Du er formentlig matchgruppe 2 (ud af 3) nu.
Du kan læse om dem her: http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...atchmodel.aspx
Skønt at du fik lov at feriere

Mange tak for linket....phyyyy det er ellers snart ikke til at følge med i alle de regler samt diverse ændringer.
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 12:08   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carina Se meddelelser
Jeg forstår ikke hvad du mener med det? Kan du uddybe?
Jeg er sikker på, at det Garfield mener er, at hvis du har på skrift, at din sb har givet dig tilladelse til at holde ferie, så kan du bevise, at du har fået lov af sb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 12:46   #10
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Du skal holde fast i at du først og fremmest er fleksjobber men på kontanthjælp, og at du har en fast planlagt praktik.

som du selv skriver.
"I sommeren 2009 fik jeg tilkendt flexjob men har været arbejdssøgende siden. Skal dog starte i en praktik med gode jobudsigter i slutningen af måneden".
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferie på kontanthjælp søsser98 Alt det andet 13 10-04-2013 12:38
Modregning af ferie i kontanthjælp? BubberDK Alt det andet 8 09-05-2012 08:23
Ferie på kontanthjælp..??? annagw Alt det andet 11 27-04-2011 16:32
Ferie på kontanthjælp supersus Dit og Dat 23 17-07-2010 18:54
ferie på kontanthjælp nensypigen Alt det andet 11 25-05-2010 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension