K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2011, 14:00   #1
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Kommunale fleksjobs

Hvordan ser det ud med reglerne for disse?

Jeg har været i afklaring i en kommunal virksomhed, som rigtig gerne vil ansætte mig i fleksjob, i det tilfælde at min ansøgning går igennem - det bliver afgjort i næste uge.

De har ikke økonomi i selve virksomheden til at betale for den andel, de skulle, nemlig 12 timer.

Der er i forvejen to fleksjobbere på stedet, og disse er begge gratis for stedet.

Er der nogen af Jer, der kender reglerne for dette - dog ikke 100% ordningen, som man kan få efter 1½ år på ledighedsydelse, men om andre muligheder.

Jeg takker på forhånd.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 14:50   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Hvordan ser det ud med reglerne for disse?

Jeg har været i afklaring i en kommunal virksomhed, som rigtig gerne vil ansætte mig i fleksjob, i det tilfælde at min ansøgning går igennem - det bliver afgjort i næste uge.

De har ikke økonomi i selve virksomheden til at betale for den andel, de skulle, nemlig 12 timer.

Der er i forvejen to fleksjobbere på stedet, og disse er begge gratis for stedet.

Er der nogen af Jer, der kender reglerne for dette - dog ikke 100% ordningen, som man kan få efter 1½ år på ledighedsydelse, men om andre muligheder.

Jeg takker på forhånd.
Det må være fra en slags pulje, hvis de har de to fleksjobbere gratis ansat 100 %. Der har været nogen tråde herinde, hvor virksomheder kunne få 100 % i refusion i vis antal måneder. Men nej der skulle ikke være nogle regler ellers, hvis man bliver kommunal ansat. Det er jeg selv. Det er 2/3 i refusion i mit tilfælde, ligesom hvis jeg var ansat et andet sted som i et privat firma. Refusion til arbejdsgiver er ud fra den mindste overenskomst og ikke for de timer, man arbejder.....

Men du kan kontakte fagforeningen for dette, hvis man vil finde ud af, nogenlunde hvor meget, det ville koste for arbejdsgiveren at have dig ansat.... Det er så også kommunens ansvar at sørge for, at du får mindst det, der svarer til overenskomsten på dit arbejdsområde.

Held og lykke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 16:56   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg er for tiden ansat i fleksjob i en vugge/børnehave. ( kommunalt)

Jeg er gratis for Dem, da jeg er ansat på 1% puljen.

Desværre har Komm. bestemt at skære/ spare, i denne pulje, så jeg ved ikke hvor længe jeg kan blive der.

Men jeg tror det er den " pulje" du kan blive ansat på.

Knus og held og lykke. Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 10:16   #4
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Tusind tak for Jeres svar.

Jeg vil kigge lidt på den 1% pulje og se, om det er noget man har i min kommune.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efterlysning: Mette mangler 22.000 fleksjobs Webmaster K10 Nyheder 0 29-02-2012 09:00
I det kommunale ingenmandsland buster Politik og Samfund 0 26-04-2010 08:51
Væk med de kommunale klager phhmw Politik og Samfund 6 04-04-2010 16:37
Den kommunale indsats . Stella Et godt link! 0 21-03-2007 11:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension