K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2010, 08:37   #1
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Regeringen vil begrænse fleksjob..

Hmm, hvad mon der ellers er i den reform?? Nu vil de gøre fleksjob tidsbegrænset, så man skal vurderes igen efter 5 år. Det kan da godt gå hen og gøre folk noget usikre..

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...b.html?forside
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 11:32   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
øhe det da en klar forbedring fra i dag, hvor det er hvert år
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 11:58   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er rigtigt, at man nu bliver revurderet hvert år, men er det ikke mere en økonomisk foranstaltning; altså noget med refusionen fra staten? Og det gælder jo altså kun så længe, man er ledig; når man er i job, er man jo sikret. Det lyder det ikke som om, man er med det nye forslag her. Der lyder det som om, at man bliver tilkendt 5 år fra starten.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 12:11   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Ja, det er rigtigt, at man nu bliver revurderet hvert år, men er det ikke mere en økonomisk foranstaltning; altså noget med refusionen fra staten? Og det gælder jo altså kun så længe, man er ledig; når man er i job, er man jo sikret. Det lyder det ikke som om, man er med det nye forslag her. Der lyder det som om, at man bliver tilkendt 5 år fra starten.
Som det er nu bliver sagen revurderet hvert år for ledige fleksjobbere, hvor de vurderer om betingelserne fortsat er opfyldt. Sådan er det lige nu. De skal bla. undersøge om, der er grundlag for at påbegynde en førtidspensionssag. Det kan læses i § 74 C i den her lov:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

Måske vil de indføre de med de 5 år, at det gælder både for fleksjobbere som er ansat og er ledige. Lige nu er det faktisk kun dem, der er ledige, som bliver revurderet... hmmm

Men indtil videre... så er det kun snak fra et parti. Vi må se, om der sker noget nyt senere. Jeg tror selv, der vil ske nogen ændringer....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 13:23   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Et link mere her:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/11/28/021220.htm

Ja, jeg tror også, der kommer ændringer. Men som det er idag, så melder man sig jo ud af a-kassen og efterlønsordningen, når man bliver visiteret til fleksjob, det skal der vel komme en løsning på også, hvis man skal risikere ikke at have sit fleksjob efter 5 år??
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 13:31   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg tænker sådan på, jamen fleksjobordningen jo er til folk, som har en varig funktionsnedsættelse og dermed også varig nedsat arbejdsevne, så jeg kan ikke lige helt se, at de tror, man er rask efter 5 år, hvor man kan klare 37 timers job...... Og i øvrigt kan man da være alvorligt handicappet under 40 års alderen og alligevel have en arbejdsevne, hvor man gerne vil bruges på arbejdsmarkedet.... hmm

Jeg tror det handler mere om langvarig behandling til folk, der mangler. Synes nogle måske kunne have fået bedre behandling, før man ikke kunne gøre mere, f.eks. terapi til folk med psykiske problemer og depression... Men blot en tanke. Jeg synes, at det danske sygehusvæsen er langt bagud i forhold til andre lande.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 13:41   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det tager nogen gange 5 år og få tildelt et flexjob
så skal man undersøges endnu en gang efter 5 år
de fleste når dårligt og finde et arbejde, for det er rigtig svært i forvejen
men kontanthjælp er jo billigere end flex.
tror ikke på der kommer flere i fuldtidsarbejde uden støtte af den grund
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 15:21   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Der er nok ingen tvivl om at der er lagt op til gevaldige stramninger på både pension og fleksjob...
Og man kan selvfølgelig piske fremtidens pensionister og fleksjobbere både gule og grønne som der er lagt op til...

Men intet vil ændre sig afgørende før man går ind og tager fat på virksomhedernes indstilling til at ansætte syge mennesker...

hvad er ideen med at piske folk ud på et arbejdsmarked der pr. automatik i stor stil arkiverer ansøgningerne fra syge direkte i papirkurven...

Jeg tvivler dog på at noget bliver gennemført før et valg...hvad der så sker efter vil tiden jo vise...men stramninger kommer der nok under alle omstændigheder på et tidspunkt...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 15:31   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kommer da lige i tanke om, at allerede på nuværende tidspunkt, hvis en fleksjobber pludselig gerne vil arbejde på fuldtid igen og ud på det alm. arbejdsmarked, kan de vel bare gøre det - give kommunen besked om, at man ikke længere vil være i fleksjobordningen... Så var det problem løst... hvis der overhovedet findes nogen, der vil - måske meget få...

Anden udvej kan jeg ikke se... Ellers kunne man forestille sig, at de laver en fleksjobordning, hvor arbejdsevnen ikke er varig...... Det ville ellers give mange flere mulighed for at blive fleksjobber og dermed dyr for staten... Så den idé de kommer med, duer slet ikke - efter min mening....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 18:47   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Kommer da lige i tanke om, at allerede på nuværende tidspunkt, hvis en fleksjobber pludselig gerne vil arbejde på fuldtid igen og ud på det alm. arbejdsmarked, kan de vel bare gøre det - give kommunen besked om, at man ikke længere vil være i fleksjobordningen... Så var det problem løst... hvis der overhovedet findes nogen, der vil - måske meget få...

Anden udvej kan jeg ikke se... Ellers kunne man forestille sig, at de laver en fleksjobordning, hvor arbejdsevnen ikke er varig...... Det ville ellers give mange flere mulighed for at blive fleksjobber og dermed dyr for staten... Så den idé de kommer med, duer slet ikke - efter min mening....
Jeg synes heller ikke deres idé duer, men jeg tror bare de ser sådan på det, at selvfølgelig kan en fleksjobber melde sig ud af fleksjobordningen, som den er idag, men de mener ikke, at folk har nok incitament til at gøre det, fordi ordningen er så attraktiv (deres mening - ikke min!!)
De har åbenbart glemt, at man skal have en VARIG nedsættelse af arbejdsevnen for at blive visiteret til fleksjob idag.
Jeg tror IKKE, de pønser på at lave en ordning for folk der ikke har en varig funktionsnedsættelse - jeg tror bare, de VIL spare nogle penge, og så er der så nogle der kommer i klemme, nøjagtig som vi allerede ser det idag - bare værre.

Tror desværre, det bare bliver sådan, at kravene der skal opfyldes for at blive visiteret til fleksjob bliver strengere; sådan at færre kan visiteres. Det har man jo allerede set henover årene, at der skal mere og mere til for at man kan blive visiteret - og nu lægger de så op til en yderligere stramning.

Sidst redigeret af gh72; 28-11-2010 kl. 19:07.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regeringen gav forkerte tal om fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 08-03-2012 22:40
K vil begrænse førtidspensionen MrBurns Politik og Samfund 8 03-08-2010 20:41
At Begrænse Førtidspensioner nutcase Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-06-2010 10:34
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
af med VKO regeringen? buster Politik og Samfund 1 17-10-2009 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension