K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2010, 21:51   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Aktivering

Hejsa.

Jeg er ledig fleksjobber på snart 5 år og nu skal jeg så ud i en sunhedsaktivering hos anden aktør - og i den forbindelse har kommunen bedt mig skrive under på en erklæring hvor anden aktør må indhente oplysninger om mig for at kunne tilgodese mine skånehensyn bedst muligt.

Det tror jeg for så vidt ikke der er noget unormalt i ? men samtidig bliver jeg bedt om at komme med et udskrift fra apoteket om hvilken medicin jeg får p.t. - min sagsbehandler ved da udmærket hvilken medicin jeg får - så hun kunne da bare selv give disse oplysninger videre?.

Er der nogen af jer herinde der har måttet stille op med en udskrift fra apoteket m.h.t. hvilken medicin I får i forbindelse med en aktivering?

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 22:12   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Er der nogen af jer herinde der har måttet stille op med en udskrift fra apoteket m.h.t. hvilken medicin I får i forbindelse med en aktivering?

V.h. Tullee
Aldrig.

Sagsbehandleren har altid været tilfreds med mine egne oplysninger, og anden aktør har aldrig spurgt ind til mit medicinforbrug.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 22:33   #3
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Sundhedsaktivering - den har jeg aldrig hørt før. Har selv været ledig flekser i tæt på 4 år.

Jeg har aldrig været udsat for at sagsbehandler eller anden aktør har ønsket sådan dokumentation.

Ved ikke om der er flere former for udskrifter fra apoteket, men uskriftet jeg har hørt om viser hvilken, hvor meget og hvor ofte medicinen er bestilt.

Udskriftet koster et eller andet beløb som kommunen så sparer.
Det ville være nemmere for dem at gå ind på sundhed.dk hvor oplysninger om alle borgere findes under de respektives cpr. nr.
Her står alt medicin, indlæggelser, undersøgelser osv. med indikation af for hvad, hvor og hvornår.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 22:49   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
Sundhedsaktivering - den har jeg aldrig hørt før. Har selv været ledig flekser i tæt på 4 år.

Jeg har aldrig været udsat for at sagsbehandler eller anden aktør har ønsket sådan dokumentation.

Ved ikke om der er flere former for udskrifter fra apoteket, men uskriftet jeg har hørt om viser hvilken, hvor meget og hvor ofte medicinen er bestilt.

Udskriftet koster et eller andet beløb som kommunen så sparer.
Det ville være nemmere for dem at gå ind på sundhed.dk hvor oplysninger om alle borgere findes under de respektives cpr. nr.
Her står alt medicin, indlæggelser, undersøgelser osv. med indikation af for hvad, hvor og hvornår.
Man kan da forhåbentlig ikke gå ind og kigge på sådanne oplysninger på cprnr.. uden en kode..??
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 01:17   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tullee

Citat:
men samtidig bliver jeg bedt om at komme med et udskrift fra apoteket om hvilken medicin jeg får p.t.
Det skal du ikke give dem!

De må tage dine ord for gode varer, når du oplyser dem om medicinforbruget !



hobby4me
Citat:
Det ville være nemmere for dem at gå ind på sundhed.dk hvor oplysninger om alle borgere findes under de respektives cpr. nr.
Her står alt medicin, indlæggelser, undersøgelser osv. med indikation af for hvad, hvor og hvornår.
Det er den enkelte borger, der selv skal give samtykke inde på sundhed.dk,

(under punktet "mine samtykker").

Hvis man har gjort det, er det KUN DE BEHANDLERE,

som man AKTUELT er i behandling hos, der lovligt må kigge i de personlige oplysninger.

INGEN fra kommunen har den mulighed !!!

Hverken sagsbehandler eller lægekonsulent !

For god ordens skyld vil jeg oplyse, at jeg IKKE har givet nogen samtykker.

Kald det bare paranoia
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 10:52   #6
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej igen - og tusind tak for jeres svar :-)

Min sagsbehandler har også fået lavet en statusbedømmelse af mig hos min læge (uden min viden) den 31.8.2010 og i den statusbedømmelse står der ALT om hvad jeg får af medicin p.t. - så det må være mere end nok - ergo nægter jeg at gå på apoteket for at få et udskrift af den medicin jeg får.

Rigtig god dag til alle jer herinde på K10 :-)

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 17:18   #7
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej igen.

I dag har jeg været til et sundhedsmøde hos anden aktør hvor de havde bedt mig om at komme med et medicin udskrift fra apoteket - men jeg havde selv noteret det medicin jeg får p.t. ned på en liste - men den ville de ikke godtage - så jeg SKULLE komme med et medicin udskrift fra apoteket på tirsdag hvor jeg skal starte på den sunhedsaktivering.....står der nogen steder i loven at det er fuldt ud lovligt?.

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 17:36   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tullee

Citat:
står der nogen steder i loven at det er fuldt ud lovligt?.
Det tror jeg IKKE at der gør, men jeg er ret overbevist om, at de IKKE kan kræve det !

Du skulle tage at bede dem om at fortælle dig, hvor der står, at de er berettiget til det.

Jeg kigger lige på det senere, er i gang med aftensmaden lige nu.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 17:41   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg har lige kigget rund, og kan ikke finde nogle steder der står at det er lovligt.så nej det tror jeg ikke at det er.

det kan være at aktører synes at det er nemmest at få oplysninger på den måde, men de er private aktører som kommunen har købt deres ydelse hos.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 17:53   #10
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Der er ingen tvivl i mit sind. Hvis jeg blev eller bliver mødt af det krav ville jeg intet udlevere. De kan selv indhente oplysningerne hvis de mener at have hjemmel til det. Det kommer ikke dem ved hvad man evt. ellers få udskrevet, men ikke har betydning for arbejdsevnen.

Hvis de vil vide hvad man får udskrevet som vedrører arbejdsevnen kan de i øvrigt spørge lægen. Hvis det er fordi de tvivler på om man tager den medicin man får udskrevet og køber, så skal de jo alligevel selv proppe det ned i halsen på en. Mao. vil de jo alligevel ikke kunne bruge oplysningerne til noget.

Hvis aktøren mener at have hjemmel til at sige, at man har pligt til at udlevere en sådan liste, så må de kunne dokumentere denne hjemmel.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering mck88 Spørgsmål ang fleksjob 4 01-03-2011 10:57
Aktivering Tullee Alt det andet 18 23-09-2010 16:12
Aktivering Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 19:41
aktivering frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 72 10-12-2009 23:55
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension