K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2016, 10:32   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
mine diagnoser er uden diskussion rent fysiske

Så er du da "heldig", hvis man kan sige det. Forstå mig ret. Fibromyalgi er et hårdt bekendtskab.

Fibromyalgi siges jo meget ofte også at være problematiseret af "forstyrrende" signaler fra centralnervesystemet, der ofte medfører meget heftige smerter i muskler og led.

Håber du har mulighed for at være åben over for nye tiltag, så du måske kan få det bedre.

Held og lykke med mødet - og god fødselsdag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 10:37   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Seidler66 Se meddelelser
...mine diagnoser er uden diskussion rent fysiske...
Netop smerter, uanset hvor fysiske de er, skal ikke kun behandles fysisk.
Det man kan lære folk på smerte-klinik, er at der er forskel på "hvordan man har det, og hvordan man tar det "
Og er man ikke parat til at se smerterne fra en anden vinkel, så er det op ad bakke.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 12:14   #13
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Seidler66 er ny på vejen
Du kan tro smerterne er voldsomt heftige...men jeg er heldigvis i nogenlunde stand til at takle dem så hverdagen fungerer nogenlunde �� jeg er meget åben for ethvert NYT tiltag �� mange tak ��
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 12:45   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det lyder lidt som om du er havnet i "ingenmandsland" netop fordi du har takket nej til ressourceforløb og der ikke ligger præcise regler for hvad der så sker.

Jeg har set en del herinde som har spurgt ind til hvad vil der ske hvis jeg siger nej tak, vil det standse min sag eller ? Og jeg har endnu ikke set noget som har oplevet det selv eller kunne henvise til nogle regler.

Mange af os har gættet på at det er svært at takke nej, for hvad kommer så? Man risikerer jo at ens sag står stille og ikke ender ud i noget. Og umiddelbart lyder det jo lidt som om dit jobcenter så valgt at uden ressourceforløb "ender" din udredning/sagsbehandling her?

Jeg håber meget du vil skrive hvordan mødet går, for det er en erfaring som mange herinde leder efter.

Jeg havde selv med min partsrepræsentant også besluttet at skulle jeg i ressourceforløb ville jeg takke nej, men så havde vi en pensionsansøgning klar istedet (har bl.a. Papirer fra klinisk funktion på ingen udviklingsmuligheder) For partsrepræsentanten vurderede at ved at takke nej, risikerede jeg at havne i et slags limbo uden tiltag fremadrettet.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 12:52   #15
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Seidler66 er ny på vejen
Tak for info �� netop det jeg har ledt efter uden at kunne finde nogen andre... Min sag er ret indviklet...ankestyrelsen kritiserer kommunen for i mindst 2 tilfælde at have brudt gældende lovgivning...alligevel stadfæster de kommunens beslutning ...jeg har nu advokat på sagen. Han mener umiddelbart at vi skal stævne ankestyrelsen ... Samme dag som han beder om aktindsigt hos kommune og ankestyrelse modtager jeg indkaldelsen...så tro mig jeg er meget spændt på hvad der sker herfra og skal nok vende tilbage med resultatet ��
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 14:52   #16
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Seidler66

HVIS det nu ender ud i at din sag ikke kommer videre før du har været på endnu en smerteklinik term- eller ej, så skal du huske på at folketinget har vedtaget en forlængelse af reglerne hvor borgere har ret til at sige nej til behandling, de kan altså eksempelvis ikke tvinge antidepressiv eller anden medicin i en.

http://bm.dk/da/Aktuelt/Nyheder/Arki...ehandling.aspx

dette kunne du jo gøre jobcentret opmærksom på .

man skal dog så vidt jeg forstår stadig sige ja til eks. psykolog eller fysioterapi, for ikke at miste retten til en ydelse.

Har jobcentret fået en status fra den smerteklinik du allererde har været i behandling på ? dette er ekstrem vigtigt, hvis de ikke har, må du anmode dem om at indhente en. hvis de stejler så få selv en kopi af journalen derfra og giv jobcentret, og få i den forbindelse en kvittering.

vh og god dag
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 23:24   #17
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Seidler66 er ny på vejen
Tak Sortepigen..ja det skal jeg huske �� jeg blev afsluttet i 2014 på den anden smerteklinik og eftersom det var jobcentret der forlangte at jeg skulle igennem forløbet så har de 3 statusattester derfra samt den afsluttende konklusion �� fortsat god dag til dig og tak for rådene de er guld værd ��
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2016, 06:46   #18
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvad tænkte du kommunen skulle have gjort i stedet for at tilbyde dig et ressourceforløb?

Skulle de have givet dig fleksjob på 40 minutter om ugen?

Eller er det pension du gerne vil have? For så synes jeg du skal tage en § 17.2 ansøgning om pension med til mødet.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2016, 10:15   #19
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Seidler66 er ny på vejen
Akvamarin �� de måtte gerne have tilbudt mig et ressourceforløb hvis bare forløbet skulle bestå af tiltag som endnu ikke var afprøvet �� det er vel ikke op tilmig, at afgøre hvad min afklaring skal ende med da jeg jo ikke er eksperten på lovgivningen �� jeg ønsker bare, at min sag bliver afsluttet da jeg synes, at den allerede nu har varet længe nok �� men ja tanken har da strejfet mig, jeg tror bare ikke, at jeg ville få tilkendt pension hvis jeg selv søger ��
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2016, 22:36   #20
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Seidler66 er ny på vejen
Status efter mødet blev, at tibuddet om ressouceforløb stadig var åbent. Af hensyn til min økonomi og at min bisidder anbefalede det har jeg nu valgt at sige ja til ressourceforløbet alligevel...samtidig med at min advokat stævner ankestyrelsen
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension