K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2010, 12:21   #11
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Engang for længe siden var journalister faktisk nogen der stillede spørgsmål uden det var aftalt på forhånd, men det var vist dengang ministrene selv kunne svare og ikke behøvede en spindoktor til at skrive manuskript...

Et øjeblik troede jeg de tider var på vej tilbage men det var vist bare en misforståelse det ville da være fantastisk hvis journalister fik gebisset tilbage så der kunne være lidt bid i dem igen...

Bertel Hårder har knald i låget som man ser på klippet... og det har han altid haft...utroligt den mand er minister...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 12:29   #12
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Sådan som jeg forstår det, går det vel ud på, at han gik over gevind over, at han ikke var underrettet om udvalgsspørgsmålet.
Dvs. han havde pfh. ikke mulighed for at styre interviewet eller få sin 'spin', til at diktere for ham, hvad han skulle svare.

- Og det er vel egentlig det, debatten handler om?
Om det er demokrati, at politikkerne skal bestemme, vælge spørgsmål ud og hvornår de skal besvares?

- Og ja. Der er flere herinde, som har en ustabil personlighedsstruktur, som det reelt hedder, inddelt i kategorier, forbogstav og tal.
At nogle kan føle sig ramt af, at der gøres grin med det, synes jeg heller ikke er okay.
Heller ikke udtalelser som, at det er mere frygteligt med en psykisk end en fysisk diagnose.
Nogle gange virker det, som om at det er mere okay/mere respekt om en fysisk diagnose.

Fordomme florerer også her...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 14:12   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Derudover synes jeg, det er ekstra skidt i et forum som dette,hvor der rent faktisk findes mennesker med personlighedsforstyrrelser bag nogle af profilerne. På et eller andet plan synes jeg, du sidder og gør grin med de personer, der evt måtte lide af en histrionisk personlighedsforstyrrelse.
malofa,
jeg kan ikke læse nogen steder at jeg har gjort grin med psykiske lidelser, i dette tilfald med histronisk personligheds forstyrrelse.
Jeg har jo tydeligt skrevet, at jeg mener det seriøst at hr. B.H. efter min mening lider af h.p. og det gøre jeg faktisk stadigvæk, fordi en af mine nære sletninger lider af det samme og derfor kan jeg genkende mange fælles træk.
Og mere er da ikke i det.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 14:58   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Ulrik Haagerup, nyhedsdirektør i DR, "..tendens, at ledende politikere synes, at spørgsmål nærmest skal formuleres på forhånd, og at de skal være fuldstændig i sync med, hvad er det for nogle opfølgende spørgsmål, der bliver stillet. Og det har aldrig været meningen med journalistik. Det har aldrig været meningen med den funktion som vi har, som offentligheden repræsentanter, der skal stille kritiske spørgsmål til magthaverne.

Her sker der så det, at ministeren får intimideret en journalist, som i det her tilfælde på offentlighedens vegne stiller fuldstændig rimelige spørgsmål.

Hele interviewet uden forudgående clearing af spørgsmål m. DR's spindiktor kan læses på flg. link:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/12/20/093357.htm

Ps: håber ikke jeg har stødt nogen på de psykiske manchetter, men mit indlæg var ikke ment, som at være sjov på de psykiske syge vegne. Men min dag er i sort humortegn pga. smertende fingre (alligevel skriver jeg med sejrblikket stift rettet på tangenterne) og manglende søvn. Og har selv en psykisk diagnose, som jeg forsøger ikke at tage for selvhøjtideligt hele tiden.

Sidst redigeret af gunvor; 20-12-2010 kl. 15:03. Årsag: ps
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 15:38   #15
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ytrings- og pressefrihed

Nu er det jo sådan, at Danmark både holder både ytrings- og pressefriheden meget højt. I hvert fald, når det ud over en vis religiøs befolkningsdel. Men når det ud over vores ministre, så gælder der åbenbart andre regler.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 17:42   #16
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hvor er det ynkeligt!!!!!! Jeg ved ikke hvad du snakker om: " for det har vi ikke aftalt" hahahaha, føj for en Regering!!!

LOL, jeg græmmes..og skriger af grin samtidig..lyder næsten som Bertel

hahaha Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 19:27   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg tænker på, om vi har ikke fået et nyt begreb i DK i dag: "at lave en Haarder" eller " at lave en Bertel".
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 20:26   #18
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jooo, "at lave en Bertel for åben skærm" er rigtig god... -men "for åben skærm" skal med for de fleste sande mænd kan sagtens genkende hans reaktion efter en meget dårlig dag

Fx har jeg da haft flere af lignende reaktioner på sagsmishandlerens kontor... -og det hjalp faktisk på sagsmishandlerens arbejdsevne, efter det sidste black-out gik der kun 3 uger før visitationen lå på bordet

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 21:36   #19
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Multe.

Citat:
Fx har jeg da haft flere af lignende reaktioner på sagsmishandlerens kontor... -og det hjalp faktisk på sagsmishandlerens arbejdsevne, efter det sidste black-out gik der kun 3 uger før visitationen lå på bordet
Tak for grinet! Og jeg vil straks gå i gang med, at studere klippet fra DR indgående, således at jeg også kan hjælpe sagsmishandleren med h*ns arbejdsevne. Ja, ser det faktisk, som min borgerpligt, nu når jeg ikke kan arbejde selv pt., så hjælpe andre, da det åbenbart gør underværker for netop SB's arbejdsevne.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 23:37   #20
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg synes nu godt nok også at han journalisten var ubehagelig og synes også det er rimeligt at have haft forberedelses tid til at kunne svare på proces. Kan godt forstå han ikke vil svare på noget han ikke er sikker på, det får man jo næser for. Men hans reaktion hører ingen steder hjemme. Han skulle have givet en advarsel om at han ikke kunne eller ville svare på det spørgsmål og så gået da journalisten insisterede. Man må ikke tabe hovedet i hans position.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Foreninger raser mod reform af fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 23-04-2012 22:50
Fleksjobbere raser over reformforslag Webmaster K10 Nyheder 0 07-03-2012 07:20
Journalist søger....17 år efter FlemmingC Politik og Samfund 8 27-01-2012 09:13
Cavlingprisen til DR-journalist Webmaster K10 Nyheder 0 07-01-2010 11:50
Jeg RASER! Connie Politik og Samfund 5 31-08-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension