K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2010, 23:32   #31
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Det, som Helle Sjelle fra konservative har udtalt, det er, at unge under 40 år kun skal visiteres til fleksjob i 5 år. Altså at det skal være en midlertidig ordning for de unge. Det står i links´ne på side 1.
Der står i din henvisning:
"Hun forventer at fleksjobordningen bliver tidsbegrænset til en femårig periode, i hvert fald for dem under 40 år, hvorefter fleksjobberen på ny får revurderet sin sag"

---

Altså står der ikke at man ryger ud efter 5 år, men at den revurderes !
så mange vil måske føle sig bedre stille end nu hvor det er en årlig opfølgning.

Iøvrigt ser jeg den her sag, som jeg skrev tidligere, som værende et politiker opstød, uden indehold, fra en person der ikke kender nhuværende lovgivning.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 00:05   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@ Engel
Man kan jo også have et fleksjob på 37 timer, bare skånebehovene er iorden! Der er jo ingen bestemte regler hvad angår timer, og kan være alt fra 1-37 timer.

Jeg kan godt følge hvis der er en personlig vinding ved at arbejde mere, og at den for nogen er mere værd end den økonomiske del.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 00:12   #33
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kan godt følge hvis der er en personlig vinding ved at arbejde mere, og at den for nogen er mere værd end den økonomiske del.....
Ja, jeg har det nok sådan, at når mit handicap har hæmmet mig så meget at jeg hverken har familie eller overordnet mulighed for at deltage i aktiviteter, så er min hverdag mit arbejde, og så kunne jeg jo godt tænke mig, faktisk at være med i alt der foregår der.
Og så må jeg jo aktivere de ressourser der skal til, for at jeg kan have det nogenlunde normalt bare på et feldt i mit liv.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 00:14   #34
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Helt ærligt..En Flekjob tilkendt..er som regel en.. der ville have fået tilkendt førtidspension, i " gamle dage"!

Jeg kender personligt, ingen fleksere, der Nogensinde, vil kunne arbejde mere end de timer, de er visiteret til !!! Jeg skal lige tilføje at, jeg har mødt mange, på diverse kurser, der skulle få " os" i job!

Så dette er bare endnu..en Hetz mod de svage, fra Regeringens side..sorry, men det er min mening.

Nå...god uge alligevel.... hehe
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 00:21   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Ja, jeg har det nok sådan, at når mit handicap har hæmmet mig så meget at jeg hverken har familie eller overordnet mulighed for at deltage i aktiviteter, så er min hverdag mit arbejde, og så kunne jeg jo godt tænke mig, faktisk at være med i alt der foregår der.
Og så må jeg jo aktivere de ressourser der skal til, for at jeg kan have det nogenlunde normalt bare på et feldt i mit liv.
Det lyder også som en god ide, og jeg håber du når dit mål, så du kan blomstre lidt ekstra
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 00:34   #36
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Er der nogen af jer der har tænkt over, at fleks nok bliver som 5 års dagpenge + lidt mere. Det skal målrettes de lavest lønnede og med den begrænsning, så vil man nok gerne i ordinær beskæftigelse.

Men jeg tror ikke regeringen tør ret meget her i et valgår.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 00:45   #37
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det lyder også som en god ide, og jeg håber du når dit mål, så du kan blomstre lidt ekstra
Ja, det kunne da være rat at nå op på noget mere tid, inden jeg bliver 60, om 19 år
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 00:49   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaaaa, og måske finder de en dag noget medicin så jeg bliver rask igen - inden jeg bliver 60, om 19 år
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 02:25   #39
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Jo, det ville jeg hvis jeg kunne !

Jeg er glad for den mulighed der er med fleksjob, men synes heller ikke man skal pressse citronen, hvis det ikke er nødvendigt !
Og det er lige præcis at udnytte situationen, hvis man kommer med den grundholdning, at man ALDRIG skal op i tid, uanset hvordan sygdommen udvikler sig i fremtiden !

Hej, velkommen tilbage...

Spændende holdninger du har... -desværre har vi hørt denne sang før fra vores egen sagsmishandler

Umiddelbart lyder det IKKE til, at du er blevet fleksvisiteret på de normale lovlige - vilkår, for dine skånebehov skal jo være stationære ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 07:44   #40
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg VED at der er nogen (i hvert fald en jeg kender), der er tilkendt flex.....

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg tror faktisk ikke der er nogle der er til kendt flex, der har helbred til at arbejde 100% 37 om ugen.

Men forstår ikke helt,dem der er i arbejde,de bliver vel også vuderet ind i mellem gør de ikke?

Det ville være endnu en hemsko, hvis flexer skal prøves i andet job hver 5 år,det vil koste jobs.
som har sort arbejde ved siden af deres flex, så arbejdsindsatsen er på 37 timer om ugen..
Jeg er ret forarget over dette - og synes at vedkommende burde meldes til sociale myndigheder. Det er jo ikke retfærdigt overfor folk, der virkelig har brug for et flexjob.
OG NEJ!!!! - det er ikke misundelse, for jeg har selv et flexjob, som jeg kan magte - men så kan jeg heller ikke mere.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regeringen gav forkerte tal om fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 08-03-2012 22:40
K vil begrænse førtidspensionen MrBurns Politik og Samfund 8 03-08-2010 20:41
At Begrænse Førtidspensioner nutcase Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-06-2010 10:34
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
af med VKO regeringen? buster Politik og Samfund 1 17-10-2009 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension