K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2008, 20:34   #41
stenbuk
Ved at vænne sig til K10
 
stenbuks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Lokation: Jammerbugt
Indlæg: 13
Styrke: 16
stenbuk er ny på vejen
Hej Dorah

Jeg har talt med Kurttrold om Eva Blach på et andet site, men der var en der hele tiden kommenterede vores indlæg med ukvemsord, så vi vi link til denne, og det er da godt noget helt andet.
Vi er nogle stykker der har været i kløerne på Eva Blach... jeg er ikke klar over hvor mange men måske Kurttrold ved det? Listen jeg omtalte var medlemslisten at term gruppen... der var en der var så flink at fortælle hvordan man blev medlem... og den liste er jeg på.
Jeg vil gerne kontakte operation X.... i håb om, at de kan hjælpe os med at få stoppet Eva blach. Jeg kender ikke den anden du omtalte... men ham tar´vi sku også med i købet, hvis vi står sammen

Knus Stenbuk
stenbuk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2008, 20:54   #42
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Note til ovenstående fra Stenbuk

Hej Stenbuk...

Det forholdt sig sådan at jeg først blev sendt til neuropsykolog...guderne må vide hvorfor...men måske fordi jeg er talblind.
Der findes ingen talblindheds tester i Danmark der er godkendt af EU. Så det kan være derfor.
Måske skulle han bare finde ud af om jeg var langsom...det bliver ældre mennesker jo gerne...
Nå, men ud over den gamle test, han udførte (tegningerne i testen stammer fra sidst i 30erne og tegningerne var altså ældre end mig)...så skrev han tre mistænkelighedsdiagnoser forneden, som han oplyste han stillede på grundlag af "sager" fra kommunen...
Man kan sgu da ikke stille diagnoser ud fra andenhåndsberetninger....

Derfor (sagde de på kommunen) var de nødt til at sende mig ud til Eva Blach..
og så endte det med at jeg fik en håndfuld freudianske betegnelser på min person...helt ud i den blå luft...selv mit udseende blev kritiseret...jeg så ikke gammel nok ud til min alder...nok fordi jeg var ældre ende hende og så 15 år yngre ud....
Og to diagnoser...som hvis jeg havde dem....så kunne jeg ikke selv tage til Aalborg og finde hjem igen...endsige leve alene og klare mig selv.
Eller for den sags skyld vinde nogle anker i den Sociale Ankestyrelse...

Nej, jeg syntes nu Eva er værst...og sidder og tænker på om nogen skulle have været så uheldige at få en fejldiagnose hos hende og en fejlmedicinering....Det ville være grusomt...
Jeg tror ikke det hjælper at gå til TV...det bliver meget svært og langtrukkent at få en "muldvarp" ind i kontanthjælpssystemet og så langt frem at vedkommende skal søge Flexjob...selve udfyldningen af en resourceprofil tager gerne 3 - 4 år...
Til sidst gad jeg ikke det BØVS mere så udfyldte jeg den selv og sendte den ned til dem.
Der må være 6 ugers ventetid på en ansøgning om Flexjob...hvilken kommune overholder det ???? Man kan klage til Nævnet over den lange sagsbehandling, men først når man har været til vurdering i Nævnet...og dertil kommer man aldrig...fordi man først skal have en arbejdsprøvning i mindst 13 uger i det rigtige erhvervsliv...o.sv. o.s.v.
Og der var jeg....jeg skulle i praktik...
Jeg har faktisk fundet flere steder selv og anbefalet disse steder og det er komplet ignoreret...men har har beviserne...og jeg venter bare....
Jo...flere sneglespor de laver i min sag...jo, bedre....
Vi må kunne sende en klage til Patientklagenævnet, samlet...???
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2008, 17:44   #43
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
fejl dianose eva blach

Hej Dorah!
Det kunne være godt hvis vi evt kunne mødes i frivilligcenter Ålborg,så du havde sendt en link dertil.
Jeg er med i klubben der har fået en dianose der overhovedet ikke passer på mig,min familie kunne ikke genkende den beskrivelse af mig min egen læge kunne heldigvis heller ikke.
Men desværre ligger det sådan i dette system at dianosen er påhæftet en ind til det modsatte er bevist,og når kuommunen ikke rigtig ved om de vil betale,må man selv hoste op med 7000-8000 kr for en second opnion..

Hvis man gerne vil videre i sit liv og gerne med et job som man altid har drømt om er det mere end svært når der står skrevet i ens papirer at man ikke egner sig til at arbejde med mennesker og det er det man drømmer om for mit vedkommende har det været,mit livs næststørste mareridt at stifte bekendtskab med Eva Blach.

Os i gruppen har alle klaget til regionen i den region hvor vi bor,dvs region midt og region nord.
Da Eva blach holder konsultation i sit sommerhus også jeg sender lige en email adresse i din private inbakke..
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 13:05   #44
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Ang. Eva Blach...i det hele taget "fejldiagnoser"

Hej Kurttrold

Jeg forstår at alle har gjort alt hvad der stod i deres magt og det ER GODT GÅET.
Ingen kritik til det.
Korrekt: hvis og når kommunen sender en til en speciallæge med henblik på at få stillet en diagnose...så ser det ud som om denne diagnose, gælder til man får stillet en anden.

OG DOG.....

Jeg har sendt et udskrift til dig (Kurttrold)angående "Retssikkkerhesloven juridisk notat"...dette udskrift indeholder link til oprindelige kilde.

Det handler om de rettigheder klienter har som p.t. er ved at få skrevet Resourceprofil og som gennemgår en arbejdsprøvning med henblik på enten et Flexjob, Skånejob...eller en Førtidspension.

Til alles information:

Borgeren skal medinddrages i sin sag, det er en ret vi har. Hvis kommunen misholder denne ret, kan en sag i Nævnet kendes ugyldig.

Alle udtalelser om en given klients positive resourcher og handikap skal være underbygget af udtalelser og diagnoser stillet af læger, speciallæger som er uvildige parter, ALTSÅ ikke læger der er ansat af Kommunen.
Det kaldes partshøring

Hvis en klient er Uenig i en påstand frembragt af Kommunen, som f.eks. ved at sende borgeren ud til Eva Blach og dermed få "underkendt" enhver anden diagnose tidligere stillet af klientens egen læge og/eller speciallæger klienten er henvis til.....

Så har kommunen for det første PLIGT til at få en anden læges vurdering af sagen...men vent ikke på det...(for de finder bare en ny..de kan fortælle forud hvilken diagnose de ønsker at få stillet)
I har ret til at lade egen læge henvise Jer til psykiater valgt af Jer selv og bede om dennes kontradiktion...Kommunen har IKKE ret til at vælge den speciallæge I skal til...!!!!!
Og det skal lægges som bilag i sagen.
Enhver protest over ting skrevet i ens resourceprofil, af kommunens ansatte,.....fra klienten selv...SKAL vedlægges som kommentar i sagen.

Man skal vide at: ens egne udtalelser vægter mest. At alle uvildige parter (d,v,s, ikke ansatte i Kommune) tæller i en Nævnsvurdering af en sag...

De fleste der søger om noget i Det Rummelige Arbejdsmarked skal indstille sig på at skulle anke...for at sagens vurdering i sidste ende kan komme et uvildigt bedømmelsesnævn i hænde og ikke Kommunens eget Nævn.

Enhver der ønsker "Retssikkerhedsloven" tilsendt som AdobeReader dokument med tilhørende link til oprindelig fortolkning af loven skrevet af Nina v. Hielmcrone....kan oplyse mig deres mail...så sender jeg dokumentet.

Det er selvfølgeig hensigten at vi skal tro...at en Psykiater som Eva Blach har større betydning for vores sag end enhver anden læge der har undersøgt os og har givet os en diagnose på en eller flere kroniske lidelser...

I loven påhviler bevisbyrden Kommunen.
Har de indhentet bevisbyrden hos en af kommunen ansat/hyret speciallæge, gælder dette ikke som bevis.
Kommunens mening om borgeren tæller faktisk ikke.
Hvad socialrådgiverne mener om os...er komplet underordnet....

De gør kun den slags for at skabe "sagsforhaling"...i håb om at borgeren opgiver...

"citat"
(Indstilling til pension og fleks-skånejobs)
Spørgsmålet er, om borgerinddragelse indbefatter ret til indflydelse på, hvad der skal undersøges og hvor
oplysningerne skal indhentes?
Det forekommer naturligt i sociale sager, der ofte vedrører meget personlige forhold, som borgeren selv ved
mest om, at borgeren har indflydelse på undersøgelsen. Det er myndigheden, der i sidste ende afgør
spørgsmålet, men principperne om medindflydelse som udtryk for respekt for borgeren og for en åben
proces, bør indebære, at borgerens forslag overvejes nøje – også fordi manglende imødekommelse af
borgerens forslag kan bevirke, at afgørelsen af kontrolinstansen tilsidesættes som ufuldstændigt
oplyst.
............................

Citat slut

Læs dette dokument og citer loven når du klager.
Enhver skriftlig kommentar fra dig, SKAL med i din sag.

Opgiv forestillingen om at Kommunen hjælper dig ved at oplyse dig dine rettigheder...Se din sag i et nyt perspektiv: Du er i en retssag...du fremskaffer "Din forsvarer" og kommunens ansatte fremskaffer "Din Anklager" for det er faktisk HVAD der foregår...selvom dette er i strid med god Forvaltnings-etik...der tydeligt beskriver socialrådgiverens pligt til at oplyse borgeren hans eller hendes rettigheder.

Eva Blach bryder lægeløftet, og hun undersøger ikke klienten, - men vurderer klienten på grundlag af andenhåndsoplysninger indbettet til hende af Kommunen...ingen psykiater med respekt for sit eget evherv ville nogensinde stille en diagnose på et tre timers møde med en given klient. De fleste saglige psykiatere forlanger mindst 6 sessioner med klienten før en given diagnose stilles...
Det ER og bliver en PROVAKATION.....og en sagsforhaling...og skal ikke tages som andet...

Dog mener jeg IKKE, at vi bør sidde det overhørigt...

Her link til to steder hvor de kæmper for din sag....
http://hjem.get2net.dk/foertidspensionist/
http://www.ladk.dk/

Det er ikke kun os, der har problemet....det er et landsdækkende problem og klart et politísk spørgsmål, da loven IKKE overholdes nogen steder...men gradbøjes....

Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 21:05   #45
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
"citat"
(Indstilling til pension og fleks-skånejobs)
Spørgsmålet er, om borgerinddragelse indbefatter ret til indflydelse på, hvad der skal undersøges og hvor
oplysningerne skal indhentes?
Det forekommer naturligt i sociale sager, der ofte vedrører meget personlige forhold, som borgeren selv ved
mest om, at borgeren har indflydelse på undersøgelsen. Det er myndigheden, der i sidste ende afgør
spørgsmålet, men principperne om medindflydelse som udtryk for respekt for borgeren og for en åben
proces, bør indebære, at borgerens forslag overvejes nøje – også fordi manglende imødekommelse af
borgerens forslag kan bevirke, at afgørelsen af kontrolinstansen tilsidesættes som ufuldstændigt
oplyst.
............................
Citat slut
Det var ikke just,dette jeg oplevede da jeg var hos psykiateren,min dianose blev sat på mindre end 3 timer..
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 21:23   #46
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Lene Barfod

Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Det er en kendsgerning, at mange fysisk syge mennesker får en (uberettiget) psykisk diagnose, på vejen gennem system Danmark.

Jeg synes I der er ramt i denne situation - eller på anden måde har haft en træls/uheldig oplevelse, skal skrive til Line Barfod fra Enhedslisten.

Jeg har talt med Line Barfod jævnligt - senest i fredags, og vi talte netop om brugen af uautoriserede psykologer, samt andre problemstillinger med "pludselige" psykiske fortolkninger i kommunerne.

Jeg har aftalt med Line Barfod, at min sag måske skal danne grundlag for at rejse problemstillingen. Men jo flere sager jo bedre - også selvom psykolog/psykiater ikke hedder Eva Blach (Hun er ikke en del af min sag).

Line Barfod kan mailes på ; [email protected]

sager fra Odense kan desuden mailes til byrådsmedlem Anna Rytter ; [email protected]



Lena
Hej Lena.

Jeg er ret overrasket over, at du siger vi kan kontakte Lene Barfod via mail.
Det gjorde jeg for ca. 1 md. siden efter at have set hende i et program fra Folketinget.
Alt hvad der skete var, at jeg fik en mail hvori jeg blev gjort opmærksom på, at hun ikke kunne kontaktes via mail, da der var for mange at læse i gennem hver dag og jeg i stedet skulle skrive et brev.
Nu kan jeg ikke se, det skulle være nemmere at læse et brev i forhold til en mail og blev faktisk ret ked af det, da jeg havde fået forståelsen for, at hun var en der kæmper på vores side.
Har derfor ikke gjort mere ved det.

Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2008, 12:05   #47
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Sagsindsigt til Barfoed

Hej Phönix
Måske kunne det være en ide at sende et brev til Barfoed alligevel.

Det må være nok at sende 1 side....

På den side kunne man evt. skrive en kort synopsis af ens sag.

Og tilsidst skrive: at man gerne giver hende fuldmagt til komplet sagsindsigt, såfremt dette måtte behøves i forhold til en nærmere analyse af
"sags-vild-ledningen" især misbruget at lægekonsulenter/psykiatere....???

Måske har hun allerede sager nok...til at påvise en sagsbehandling der går i komplet midstrid med alle landets love og regler ??

Når Patientklagenævnet ikke engang gider beskæftige sig med eksempelvis Eva Blach's måde at håndtere sig erhverv på...så må det skyldes at de slet ikke betragter hendes diagnoser som "lægelige"...

Et andet sted her på K10 er der jo en scleroseramt læge, der kæmper hårdt for at få disse "læger" til at overholde lægeloven og at kunne retsforfølges for deres misbrug af Lægeløft og Lægelov...!!!
Se afsnittet: Kampen mod lægekonsulenter

Hovedsagen er nok, at alle Kommuner landet over, følger den samme procedure...som absolut ikke følger vores retssikkerhed.

Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 13:52   #48
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Artikkel idag Søndag 8 Juni...klage over lægekonsulenter

Til alle der har været sendt til lægekonsulent...nærmere betegnet Psykiater, trods en eller flere lægeerklæringer fra andre speciallæger.
Læs artikel....

Denne artikel fra Berlingske er henvist fra emenet:
Man skal kunne klage over lægekonsulenterne...
henvist af bruger:
FlemmingLeer

Direkte link til artikel (der godt kan være gået i arkiv )

http://www.berlingske.dk/article/200...ark/806060308/

Artiklen er skrevet af Jytte Hestbech
Citat:
"....- Patientklagenævnet manipulerer med loven, når de siger, at lægekonsulenter ikke er omfattet af lægeloven, siger Jytte Hestbech, der selv er læge og i flere år har undervist studerende i netop lægeloven.
Lægekonsulenter i det offentlige har ikke direkte kontakt til patienter. Deres arbejde består i at vurdere papirer, typisk andre lægers erklæringer, og dermed mener Patientklagenævnet ikke, at de arbejder under lægelovens regler.
- Det betyder, at utilfredse borgere må nøjes med at klage direkte til lægekonsulentens arbejdsgiver, der typisk er kommunen. Men den går ikke, siger Jytte Hestbech....." citat slut

Link om Jytte Hestbechs kamp med det offentlige system.
Dette udsang er også relevant for "os" der har haft en dårlig oplevelse med Pykiater Eva Blach.
Rart at vide....nogen gør noget....
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 16:09   #49
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dorah lyslys her på siden er Jytte og man kan læse meget mere om hendes kamp her i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=4125 så den er også værd at læse , der kan man også se hvad man kan gøre for at hjælpe Jytte videre med hendes sag (hun efterlyser noget konkret dokumentation for lægekonsulenters skadelige virkning ) så kig lige i den tråd også alle sammen

på forhånd tak

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 15:48   #50
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej!
Jeg har klaget til region nordjylland over den behandling jeg fik hos Eva Blach,eller rettere hendes optræden.Det er nu 6 uger siden og jeg har ikke hørt et ord fra regionen..
Har andre samme erfaring eller er det bare mig der ingen tålmodighed har..?
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
hjææælp eva blach venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 30-05-2012 07:25
Psykiater Eva Blach nægter bisidder adgang! kurttrold Politik og Samfund 28 15-03-2011 20:23
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension