K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2009, 16:29   #141
Thomas BB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Thomas BB er ny på vejen
Hej igen,

Det er jeg glad for.

Jeg har sendt dig et privat brev igen :-)

God weekend

TB
Thomas BB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 16:43   #142
diddah
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2009
Lokation: Horsens
Alder: 40
Indlæg: 24
Styrke: 16
diddah er ny på vejen
Exclamation Eva Blach

Jeg blev henvist til psykiater Eva Blach sommeren 2008. Jeg blev advaret om hende på depnet.dk og da jeg googlede hende fandt jeg en masse herinde om hende.

Jeg valgte på baggrund af alt den kritik at tage en veninde med op til hendes sommerhus i Århus.

Vi blev afvist i døren, hun ville ikke have at jeg havde i bisidder med (jo i den sidste halve time) Jeg stod på min ret og forlod stedet. Jeg kontaktede straks min sagsbehandler ved min fagforening, som kun kunne støtte mig i min beslutning.

Jeg troede imidlertidigt at min "affære" hos Eva Blach var færdig. Men i november 2008 var jeg til opfølgnings samtale hos min kommune, og surprise surprise Eva Blach havde knagme lavet en speciallægeerklæring på baggrund af de 5 minutter.

Hun skrev at hun ikke kunne sige om jeg var svært personlighedsforstyrret og/eller psykotisk men at jeg med fordel kunne observeres uden medicin i en tid.

Samtidig er hun uenig i den diagnose min psykologs vurdering af mig og at jeg ikke bør undergå behandling hos ham længere, men skulle ind i det psykiatriske regi.

Det slog fuldstændig benene væk under mig. Kommunen stoppede min behandlinger da jeg blev indlagt i sommeren 2008 uden at give mig grund for det. Men nu viser det sig at det var pga Eva Blachs udtalelse.

Hun skriver endvidere at jeg under INGEN omstændigheder ikke bør have noget med børn at gøre. Hmm

Jeg undre mig meget over at hun kunne komme frem til så meget på så lidt tid. Og at hun kunne få sig selv til at skrive en erklæring for en som hun ikke har haft møde med.

Jeg forsøgte at få kommunen til at se bort fra Eva Blachs erklæring, men uden held. :(

Jeg er så mega vred på hende. Jeg skrev og advarede andre inde på depnet.dk men det blev slettet på Eva Blachs opfordring, desværre.

Jeg synes det er grotest at hun kan opfører sig som hun gør. Hun MÅ standses.
diddah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 17:09   #143
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af diddah Se meddelelser
Jeg valgte på baggrund af alt den kritik at tage en veninde med op til hendes sommerhus i Århus.
I hendes SOMMERHUS?

Er adressen på sommerhuset den samme, som på hendes "klinik"? Hvis ikke, er det overhovedet lovligt at lokke patienterne til sin private rede og derfra at digte alskens erklæringer på baggrund af en ikke eksisterende konsultation? Og har Blach så ikke gennemført et regulært BEDRAGERI i så fald? Det må være muligt at opklare om kommunen har betalt et honorar for denne OPDIGTEDE erklæring?

Hvad siger fagforeningen? Der er jo vidne til disse forhold. Var det ikke en idè at smide en klage over de kommuner, der benytter denne kvaksalver til Indenrigsministeriet (nu Velfærdsministeriet) og til Kommunernes Landsforening, og til Ombudsmanden, og til Sundhedsudvalget?

Er hun overhovedet medlem af en faglig organisation for læger? Hvem har autoriseret hende og kan landets psykiatere overhovedet være tjent med, at Blach ødelægger psykiatriens rygte ved sin egen "måde" at forvalte sin lægeautorisation på?

Kan man opklare om Blach ikke selv ønsker en aftale med den Offentlige Sygesikring, eller det er den Offentlige Sygesikring, der ikke ønsker en aftale med Blach?

Eller skal der en direkte retssag før "myndighederne" vågner op?

Er det ikke overlæge (psykiater) Morten Birket-Schmidt, som styrer depnet? For i så fald, er det intet under, at advarslen er blevet slettet. Blach og Birket-Schmidt hører jo under samme sten.

Sidst redigeret af Tante Ana; 14-02-2009 kl. 17:59. Årsag: "Stavebøf"
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 17:32   #144
diddah
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2009
Lokation: Horsens
Alder: 40
Indlæg: 24
Styrke: 16
diddah er ny på vejen
Jo i hendes sommerhus

Jeg mener helt bestemt at kommunen HAR betalt hende. Men jeg er ikke sikker.

Det skal lige siges at jeg ikke helt har kunne magte at gøre noget ved hele sagen, da jeg kort efter mødet med Eva Blach blev indlagt på psykiatrisk afdeling i Horsens og jeg er stadig under behandling.

Jeg er diagnosticeret med skizofreni og svær PTSD og jeg har netop søgt om førtidspension. Desværre var også Eva Blachs udtalelse med i min ressourceprofil. Men heldigvis kun få linier som kun kan støtte min sag.

Men jeg fik en fyldestgørende speciallægeerklæring af en psykiater Susanne Schlager på psykiatrisk afd i Horsens. Og hun har virkelig gjort et kæmpe og godt stykke arbejde. Og hun har reddet en del af den skade Eva Blach gjorde.
diddah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 17:39   #145
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af diddah Se meddelelser
Det skal lige siges at jeg ikke helt har kunne magte at gøre noget ved hele sagen, da jeg kort efter mødet med Eva Blach blev indlagt på psykiatrisk afdeling i Horsens og jeg er stadig under behandling.
Det skal du heller ikke, kære skat Du er jo syg.

Men hele denne K10s "Blach-gruppe" må snart kunne begynde at mobilisere de pårørende, mener jeg. Der må være mange anstændige, kyndige og ikke mindst jura-kyndige mennesker blandt de mange pårørende.

Der må og skal sættes en effektiv stopper for denne kvaksalver og det kan kun gå for langsomt fra nu af!

Ikke mindst til hjælp for kvaksalverindens fremtidige ofre og til skræk og advarsel for hendes kloner i faget "psykiatri"!

God vind til jer allesammen
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 17:54   #146
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Er adressen på sommerhuset den samme, som på hendes "klinik"?
Mig bekendt må man IKKE drive erhverv fra et sommerhus.

Det er heller ikke alle sommerhuse, der er lovlige til helårsbenyttelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 19:04   #147
JKH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
JKH er ny på vejen
Eva Blachs sommerhus ligger nord for Århus

Hej Alle som kender til Eva Blach

Desværre er min pc afgået ved døden, men heldigvis kan man da finde en anden, så man igen kan komme på banen. Jeg har ikke deltaget i debatten i lang tid, da jeg jo blev påkørt i sommer og for det ikke var nok, måtte jeg også lige igennem en operation for kræft - men nu er jeg her igen.

Eva blachs sommerhus ligger ved Skæring Strand, nord for Århus. Det var også der jeg blev psykiatrisk overgrebet af hende i april 2008.

Det som chokerer mig mest i Diddahs sag, er at fru Blach har skrevet en rapport ud fra vel knap 5 minutter. Jeg talte selv med Diddah kort efter og havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig Eva Blach ville være så pengegrisk at hun skrev noget. Det har hun så gjort. Det er også ret så betænkelig at kommunen vil bruge sådan en rapport. Det tyder på Fru Blach udelukkende bruges fordi hun skriver det kommunerne ønsker.

Tante Ane spørger efter vores pårørende. De fleste har jo nok med at holde os ovenvande, men jeg må dog indrømme at min kæreste går meget ind i min sag. Det er mig som har stoppet en tid. Han er jo nok blevet lidt stødt over at fru Blach mente jeg skulle droppe ham som kæreste. Ja, det foreslog hun faktisk. Han snakker om politikerne og ombudsmanden og ikke at forglemme pressen. Jeg har skrevet til nogle politiker, men har endnu ikke fået svar. Vi har dog kontakt til en journalist fra DR dokumentar.Derfor har jeg tænkt på at samle alle de sager som Kurttrold og jeg har kendskab til. Vi kan jo se de er meget enslydende og desværre er vores oplevelse af fruens opførsel også ret ens, så ingen er alene. Jeg tror hvis vi sendte en bunke af sted med adsillige navne og cases så ville vi stå meget stærkere end hvis de sendes en for en.

Kurttrold er kontaktleddet herfra inden vi mødes igen, da jeg er ved en lånt pc.
JKH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 23:49   #148
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hejsa..
Det blir da værer og værer hvad der kommer frem i denne sag..
Didah dit inlæg bekræfter mig i en ting som har naget mig siden døren blev skuppet i på hælene af mig i EB konsulation i Ålborg,og det var at konklutionen var bestemt på forhånd..

for min familie og venner bekendte som der nok er flest af,har jeg altid fremstået som en udadvendt person,som altid var klar på at hjælpe andre der stod i problemer af den ene eller anden art,jeg har altid været en god lytter..
Men har aldrig haft behov for selv at tale med andre mennesker om mine egne problemer,det skyldes at jeg altid har haft en kanon god støtte i familien..

Det var hvad jeg fortalte EB og fik herefter at vide at jeg ikke var normal!!!

Som barn var jeg udsat for incest fra min morfar..DET BLEV til icetsiøse befølinger i EB rapport,som jeg oveni købtet havde nydt!!!!

At jeg altid havde været uadvendt kunne jeg godt glemme i følge Eva Blach er jeg sky selvudslettende og har ingen empati et fattigt sprog osv...

I min psykolog rapport står at jeg er et blosterbarn der trods sværer kår har formodet at vokse trods vanskelige kår..

Denne raport blev også fuldstændig afslået af EB..

Der blev samtidig skrevet at jeg ikke burde konsuliterer min psykolog mere..
Såkommune har ikke betalt en krone for at jeg har fået bearbejdet de traumer som jeg pådrog mig ved blot at konsuledere en psykiater..

Jeg tog derud som mange af de andre i en sund realistisk forventning om at jeg ville møde anerkendelser for de problemer jeg har og havde fra en proffesionel psykiater..

Jeg er aldrig,blevet mødt med mere mistillid og nedladende holdning over for mig..Når jeg prøvede at forsvarer mig eller at komme til orde blev der sagt..

"det er mig der er psykiater det er mig der ved bedst"
Jeg har ikke opskrifen på hvordan vi bekæmper dette,men en ting er sikkert jeg vil aldrig møde denne psykiater igen..
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 09:12   #149
Thomas BB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Thomas BB er ny på vejen
EB

Hej folkens,

Jeg er så chokeret. Hver gang jeg læser jeres oplevelser igennem bliver jeg så vred og oplevere traumaet igen. Det er groft det der foregår.

TB
Thomas BB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 10:13   #150
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hun er da spøjs...læste hele tråden her til morgen og mest er jeg chokeret over hvor lidt omsorg hun udviser...hun har en hjemmeside der udviser New Age...altså noget pjat med hende . En dårlig læge er hvad hun er

http://www.evablach.dk/

Betaling (priser per 1. januar 2009)

Der er ingen overenskomst med sygesikringen.

Der er tilskud til sygesikringsgruppe 2 og sygesikring DANMARK gr.2

Èn terapisession varer individuelt 50 min.: 850,00 kr
Parterapi per session a 50 min.(begge incl.): 900,00 kr
Supervision per time

1200,00 kr

I har altså ret til at sige nej tak til at komme til hende og vælge en anden man må gerne vælge mellem 3 andre SIG AT I IKKE STOLER PÅ HENDE...

Den mail til Webmaster som hun har sendt er da for langt ude ...hun truer med politi og bål og brand...men det er bare for at afskrække jer .

Jeg er målløs over hende og hendes trusler om politianmeldelse over for sine patienter
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
hjææælp eva blach venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 30-05-2012 07:25
Psykiater Eva Blach nægter bisidder adgang! kurttrold Politik og Samfund 28 15-03-2011 20:23
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension