K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2009, 11:20   #1
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Oplysningspligt overfor kommunen

Jeg er gift og førtidspensionist efter de nye regler.

Nu kommer det evige dilemma omkring min pligt til at underrette kommunen.

Min mands indtægt er svingende og derfor er det svært at fastsætte hans årsindkomst.

Sidste år fik jeg derfor på eget initiativ ændret min FP i marts mdr., da min mands indtægt det foregående år var højere end antaget.

Nu er år 2008 slut og nu står jeg i samme dilemma igen.

Tjekker kommunen automatisk min mands årsindkomst for 2008, eller er det mig selv der skal oplyse pensionskontoret om tallene passer eller ej?

Hvis jeg har fået for lidt udbetalt hører jeg vel ikke noget .... :-)

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 14:43   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Trine
Du har selv oplysningspligt vedrørende dine økonomiske forhold, men om det er et dilemma kommer jo an på om Du mener 2 forkerte kan give 1 rigtig . Livet er jo ikke matematik, men din samvittighed er jo den der bestemmer i sidste ende, og ikke de meninger Du får herfra
Jeg ville indberette det så reguleringen er mest muligt tilpasset, forskellen kommer alligevel som efterregning om 1 år eller 2, og der er måske uventede udgifter kommet til den tid oveni.
Jeg tror ikke livet er så let som ftp'er at kommunen bare *glemmer* hvis Vi har fået for meget udbetalt, det gælder kun den anden vej...

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 16:44   #3
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Hej Nøvsen,

Citat:
Du har selv oplysningspligt vedrørende dine økonomiske forhold, men om det er et dilemma kommer jo an på om Du mener 2 forkerte kan give 1 rigtig .
Jeg ved ikke hvad der giver dig indtryk af at du insinuerer, at min opfattelse skulle være at 2 forkerte kan give 1 rigtig.

Blandt de ftp'er jeg kender er der aldrig nogen der oplyser om ægtefælles indkomst. Disse oplysninger skønner kommunen sig tilsyneladende til og efterregulerer i.f.t. årsindkomsten.

Citat:
Livet er jo ikke matematik, men din samvittighed er jo den der bestemmer i sidste ende, og ikke de meninger Du får herfra
Jeg er bestemt ikke ude på at snyde og jeg spurgte forsigtigt til om andre er ude i samme dilemma som mig - altså overholder de den lovmæssige oplysningspligt og kontakter pensionskontoret når årsopgørelsen er i hus?

Og hvis man som ftp'er ikke holder et vågent øje med om tallene fra kommunen stemmer, ja så får man altså ikke kompenseret for manglende udbetaling, med mindre man selv orienterer kommunen indenfor en bestemt tidsvarsel.

Er det den omvente faktor - (her kommer matematikken alligevel ind i billedet ) - så skal kommunen nok finde kuglerammen frem.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 16:51   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Trine... man skal oplyse hver måned ved boligsikring, så mon ikke, man også skal ved førtidspension.

Jeg ville, hvis jeg var dig, skrive til kommunen og spørge helt konkret.

Spørg om hvor stor indtægtsændring pr. måned, din ægtefælle skal have, for at kommunen skal oplyses om det.

Så får du et konkret svar og kan ikke bebrejdes noget senere fra kommunens side, hvis du har det svar i hånden.

Det er et værre bureaukrati, men så overholder DU da loven. Og så er du sikker på at få det højeste beløb i de måneder, hvor indtægten er lav.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 17:50   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Til Trine
Jeg har droppet at svare, eller forsvare min post.

Tro det eller ej, jeg svarede i min form for alvor/humor, for at hjælpe på det problem jeg læste om, da dilemma jo er hvor det ene udelukker det andet.

Denne post er redigeret, da jeg opgiver at forklare mig yderligere

Sidst redigeret af Neurosmølf; 20-01-2009 kl. 18:33. Årsag: opgiver mit svar
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 18:42   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har ikke misforstået dig, Neurosmølf.

Vi er her alle for at hjælpe, hvis vi på nogen måde kan.

Jeg tror ikke, nogen her antyder, at du ville snyde, Trine.

Tværtimod... sådan fungerer k10 slet ikke.

De fleste af os har jo gennemgået uhyrligheder med kommunerne og vil efter bedste evne prøve at forebygge, at andre udsættes for det samme.

Så ro på... vi plejer at passe på hinanden her på siden. Der er rigelig mistænksomhed og ballade med kommunerne. Så k10 er vores fristed, og det håber jeg, det fortsat vil forblive.

Knus til jer begge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 19:03   #7
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Godt ord igen Neurosmølf - jeg forstod nok bare ikke din humor.

Selvfølgelig er vi alle i dette forum for at hjælpe hinanden -og tage det med vi hver især kan putte ned i godteposen!

Zuza jeg vil prøve at spørge på pensionskontoret om vi ikke kan lave en kvartals back up - så undgår begge parter at blive "snydt".

Stor og kærlig aftenhilsen
Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler om kommunernes forpligtelse overfor fleksjobbere? svømmer Spørgsmål ang fleksjob 21 12-02-2013 17:39
Obama smækker pengekassen i overfor de arbejdsløse halse Politik og Samfund 6 01-12-2010 11:21
Brutal kurs overfor langtidssyge i Kolding Hejdien Politik og Samfund 5 16-03-2010 15:39
Har kommunen oplysningspligt? Connie Alt det andet 7 22-08-2009 15:29
Udtale sig overfor pensionsnævn optimisme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-02-2007 00:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension