K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2012, 15:29   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
AST underkender Holbæk i sag om dyneløfteri

Citat:
Ankestyrelsen underkender Holbæk i sag om ulovligt dyneløfteri hos enlige mødre
http://www.information.dk/316175

Vi har haft et par sager herinde, hvor medlemmer har været anklaget for socialt bedrageri. Så det er rart at se, at Ankestyrelsen nu styrker borgernes retssikkerhed med disse to domme og gør det klart, at kommunerne skal undersøge sagerne ordentligt, inden de smækker kassen i.

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 19:30   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tusinde tak, Risa

For denne vigtige artikel.

Mangle hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 20:07   #3
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er et træls tveægget sværd. Det er jo heller ikke særligt fedt at der sidder folk og snyder for utrolige mængder penge, som alle vi andre må bøde for i sidste ende. Desværre så er det her ikke ligefrem noget der fostrer ærlighed.

Omvendt er det jo ikke fedt at kommunerne overtræder beføgelser og regler.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 22:30   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Socialt bedrageri er aldrig i orden. Men er der mistanke om socialt bedrageri er det i min optik en politi-sag og ikke en sag for en kommunal kontrolgruppe, der indkalder den "mistænkte" til forhørlignende samtaler og kræver omvendt bevisbyrde. Derudover er reglerne på området nærmest ikke forhåndværende, så det er op til den enkelte kommune, hvordan de vil forstå en situation. Derfor er det godt, at der kommer nogle afgørelser og udtalelser fra Ombudsmanden, der er med til at sikre borgernes retssikkerhed. Ellers ender det med, at det bliver det vilde vesten med kommunerne...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 23:42   #5
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er dog lidt simpelt at bare spise det af med at det burde være en politisag. Der er simpelthen for mange til at politiet nogensinde ville have nok insigt til mistænkelige sager.

Det ville jo være nemt, hvis det ikke var fordi at snyderiet, selvom det nogen gange kan være nødvendigt, kan have enorme omkostninger for samfundet og for os selv, for det er vores egen penge kasse der ryger penge ud af i sidste ende.

Jeg håbede virkeligt på at den nuværende regering ville have fundet løsningen på problemerne...men istedet fik vi reformer der bare gjorde det endnu værre. Suk

[/rant]
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 08:35   #6
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
Hvor glædeligt og befriende med sådan en afgørelse fra Ankestyrelsen.

Jeg har selv engang spurgt ydelseskontoret i den kommune, hvor 'grænserne' var, fordi man skal skrive under på, at man er reelt enlig for at få børnetilskud og det forhøjede.
Samtidig skal man også berigtige, at 'der ikke udføres arbejdslignende forhold i hjemmet'.

Netop da disse sager kørte (og disse enlige mødre mistede alle tilskud, mens ankerne kørte), syntes jeg, at det var vigtigt, at få at vide, hvordan denne kommune så på 'arbejdslignende forhold' og gav nogle eksempler i vores husstand - fordi jeg ville have klare retningslinier og noget konkret at forholde mig til.
Jeg blev fejet af med 'at grænserne var flydende - men hvis jeg mente,at jeg ikke var reel enlig, skulle jeg jo sætte kryds ud for den rubrik'!
Sådan kan man hurtigt vende et relevant spørgsmål til et mistænkeligt...

Jeg mener ikke, at det er simpelt?, at ytre, at disse sager skulle have været meldt til politiet.
Kommunen havde flere gange overskredet retsikkerheden, både med deciderede overvågningsmetoder og indkaldt til forhør, uden at de anklagede fik at vide, at de havde ret, til ikke at udtale sig.

Ombudsmanden har været inde over disse sager og nu Ankestyrelsen og jeg synes, det er befriende, at sådan et 'overvågningssamfund' er dømt ude og de midler, som de brugte før og under disse anklager.
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Dyneløfteri": Ombudsmandens udtalelse april 2012 gunvor Et godt link! 6 21-07-2012 09:33
Ast underkender Kolding! Risa Nyt om loven 1 02-09-2011 23:37
Ombudsmanden underkender Kommune buster Politik og Samfund 3 19-07-2011 19:00
Kommuner underkender speciallægeerklæringer buster Politik og Samfund 26 06-07-2011 08:58
Jobcenter underkender privat aktiveringsfirma buster Politik og Samfund 0 01-11-2010 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension