K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2013, 22:38   #1
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Jubiiii:) og lidt spørgsmål:)

Igår fik jeg tilkendt førtidspension, efter lidt over 2år i systemet... Jeg har ikke været i arbejdsprøvning eller andet, jeg har hele vejen igennem blevet behandlet utrolig pænt, ligeværdigt og ingen pres på nogen måde overhovedet! Men det har alligevel været utrolig hårdt og stressende, får helt ondt i maven af at læse nogle af jeres fortællinger og har fortalt mine sagsbehandlere om det og takket dem for at være så menneskelige

Nå, men når jeg får brevet står der så nogle regler eller? Jeg har fået den tilkendt i 3år grundet min alder, men ved ærlig talt ikke rigtig hvad man må og ikke, kan jeg tillade mig at blive gift? De kan vel ikke bare smide mig på Kh igen efter de tre år så man evt skal lade sig skille igen? Og må vi købe hus? Åh alle de spørgsmål

Tak fordi du nåede hertil
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 23:54   #2
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Physen Se meddelelser
Igår fik jeg tilkendt førtidspension, efter lidt over 2år i systemet... Jeg har ikke været i arbejdsprøvning eller andet, jeg har hele vejen igennem blevet behandlet utrolig pænt, ligeværdigt og ingen pres på nogen måde overhovedet! Men det har alligevel været utrolig hårdt og stressende, får helt ondt i maven af at læse nogle af jeres fortællinger og har fortalt mine sagsbehandlere om det og takket dem for at være så menneskelige

Nå, men når jeg får brevet står der så nogle regler eller? Jeg har fået den tilkendt i 3år grundet min alder, men ved ærlig talt ikke rigtig hvad man må og ikke, kan jeg tillade mig at blive gift? De kan vel ikke bare smide mig på Kh igen efter de tre år så man evt skal lade sig skille igen? Og må vi købe hus? Åh alle de spørgsmål

Tak fordi du nåede hertil
Jeg kan ikke kloge mig på hvordan det er/bliver efter de 3 år. Men jeg forstår godt dit dilemma.

Lige nu må du jo stortset alt, i forhold til KH. Hvor det kun er din pension der bliver nedsat, alt efter hvad din partner tjener. Eller hvis du selv har indtægt ved siden af (over 70.000 kr. om året).

Jeg frygtede lidt hvis jeg fik tilkendt midlertidig også. For det er umuligt ikke at tænke på, hva så når tiden er gået. Er det "bare" som at pi... i bukserne. Fred og ro i den nærmeste fremtid, men så tilbage igen til start senere.

Får man forlænget, bliver det permanent, osv. Meeeeen... når du ikke behøvede at komme i arbejdsprøvning, og du fik FTP efter 2 år, så kunne man jo hælde til at det ikke kommer til at køre i ring senere. For så har der ikke været noget at rafle om i din sag. Med mindre du får det bedre selvfølgelig.
Og din alder alene giver jo nok ikke bedring på længere sigt, gætter jeg på i hvert fald?
Det er nye tider, men det er nok nogle af de andre midlertigere FTP'ere, eller dem der har været det. Der har ordentlige svar

Nå men en masse bavl og gætterier, som ikke hjælper på noget som helst

Men tillykke med at du fik FTP Så er der i hvert fald ro nu, og lov til mere.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 01:19   #3
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Et stort tillykke må så være på sin plads, og held og lykke fremover.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 09:48   #4
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Tusind tak begge to

Har præcis de samme tanker som dig Thomas
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 11:00   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tillykke - dejligt med historier om, at der er nogle sagsbehandlere, der behandler borgere med anstændighed!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 11:13   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, de bedste historier er dem hvor alt går som det skal og udgangen falder ud til borgerens fordel - uden blod, sved og tårer om man så må sige
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 11:23   #7
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Rigtigt dejligt for dig Physen, stort tillykke med din pension, nu kan du endelig slappe af.. Det er da virkelig positivt at det lader til at nogen stadig kommer igennem til pensionen, her i det nye frygtede år ..

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 11:49   #8
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Åh tusind tak jeg har haft ialt 5 eller 6 sagsbehandlere som alle har været fantastisk empatiske og behagelige men det har stadig været RIGTIG hårdt, man skulle til så mange ting og bare frygten og at have det i baghovedet med hvad der skulle ske osv.

Derfor forstår jeg slet ikke dem der skal kæmpe med deres sagsbehandlere, hvordan dælen man kan undgå "bare" at smide håndklædet i ringen... Det havde jeg ikke været stærk nok til, så masser af tanker og god karma til alle jer der kæmper en sej kamp!

Her et par dage efter er det stadig ikke gået op for mig tror jeg, mon ikke det gør det når jeg får det på skrift

Fibro, min ansøgning blev sendt to dage før sidste frist i december

Ved ikke om du mener efter de nye regler eller?
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lige lidt spørgsmål om flex kristella Spørgsmål ang fleksjob 8 30-05-2011 12:20
Lidt spørgsmål ang. førtidspension Laban Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2009 12:35
jubiiii buster Alt det andet 2 15-08-2008 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension