K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2013, 11:03   #51
hypermobile
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
hypermobile er ny på vejen
Hej.

Så er jeg igang med min 1. arb. prøvning.

2 dage har jeg været der nu. Jeg er i en skole, som "ekstra person". Jeg har 2 timer om dagen, med en ugentlig fridag.

Allerede nu kan jeg mærke, det er alt for meget.

Jeg kan ikke gå ubesværet. Jeg kan slet ikke følge med de små børn.

I går, havde jeg en time, hvor jeg rystede helt vild, og sveden løb. Hvad sker der lige for det ? Det har jeg ikke prøvet før, bortset fra når, morfinen skal ud af kroppen. Men jeg havde ikke tager morfin i går.

Ikke meget søvn i nat, (tja,,, ingen nyhed)

Kunne absolut intet da jeg kom hjem. Godt jeg har en fantastisk familie.

Overvejer meget hvad jeg skal gøre. Skal jeg forsøge med de 2 timer et par uger. Eller skal jeg sige fra allerede nu. Syntes bare jeg giver op, måske for tidlig.

hypermobile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 14:13   #52
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hypermobile Se meddelelser
Hej.

Så er jeg igang med min 1. arb. prøvning.

2 dage har jeg været der nu. Jeg er i en skole, som "ekstra person". Jeg har 2 timer om dagen, med en ugentlig fridag.

Allerede nu kan jeg mærke, det er alt for meget.

Jeg kan ikke gå ubesværet. Jeg kan slet ikke følge med de små børn.

I går, havde jeg en time, hvor jeg rystede helt vild, og sveden løb. Hvad sker der lige for det ? Det har jeg ikke prøvet før, bortset fra når, morfinen skal ud af kroppen. Men jeg havde ikke tager morfin i går.

Ikke meget søvn i nat, (tja,,, ingen nyhed)

Kunne absolut intet da jeg kom hjem. Godt jeg har en fantastisk familie.

Overvejer meget hvad jeg skal gøre. Skal jeg forsøge med de 2 timer et par uger. Eller skal jeg sige fra allerede nu. Syntes bare jeg giver op, måske for tidlig.

Hej Hypermobile..
Du skriver vel dagbog over forløbet? Ellers kan jeg anbefale det..kan så tilføje at jeg også er i en virksomhedspraktik, der skal bruges til at vurdere hvor mange timer jeg kan holde til i pågældende funktion..har 3 timer på hverdage og fri onsdag..har 25 min. transport i egen bil hver vej..
Og puhh..det er dælme i overkanten..stener totalt på vej hjem og kan næsten ikke skifte gear i min lille nye bil, dels pga. smerter i ryg/skulder, dels pga. udmattelsen..og allerede på vej derud om morgen er jeg træt..
Jeg er så tilkendt fleksjob for mange år siden, men forsøger selv at finde ud af hvor meget jeg kan..min kontaktperson på stedet har sagt til mig, at hun gerne vil støtte mig, hvis jeg vil forsøge at søge pension..men min hjerne står i vejen..for det første tror jeg ikke på, at jeg kan få en pension, men dernæst står mine egne ambitioner og banker på..men jeg overvejer da om min fremtid ikke ligger mere inden for det frivillige..selv om man jo også skal være til at regne med dér..
Det er dælme ikke nemt at være handicappet..
Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 13:31   #53
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Jeg har rodet lidt rundt efter noget mere om de petekkier som flere af os har på kroppen.. små røde dimser i huden, som er fyldt med blod, nogle bittesmå som knappenålshoveder, andre vel på størrelse med hullet i en fem-krone og over hudniveau. det jeg finder om petekkier er at de er flade små blodfyldte områder og at de kan være tegn på alvorlig sygdom.. så derfor forsøgte jeg at rode efter lidt mere info om dem.. her finder jeg så ud af at der er noget der hedder " senile angiomer" og disse er godartede og mange har disse synsmæssigt irriterende dimser. Så tænkte nogen måske kunne blive glade for denne info, fremfor petekkierne som man finder nævnt i forbindelse med leukemi osv

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 20:14   #54
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Jeg har rodet lidt rundt efter noget mere om de petekkier som flere af os har på kroppen.. små røde dimser i huden, som er fyldt med blod, nogle bittesmå som knappenålshoveder, andre vel på størrelse med hullet i en fem-krone og over hudniveau. det jeg finder om petekkier er at de er flade små blodfyldte områder og at de kan være tegn på alvorlig sygdom.. så derfor forsøgte jeg at rode efter lidt mere info om dem.. her finder jeg så ud af at der er noget der hedder " senile angiomer" og disse er godartede og mange har disse synsmæssigt irriterende dimser. Så tænkte nogen måske kunne blive glade for denne info, fremfor petekkierne som man finder nævnt i forbindelse med leukemi osv

Fibro
Du har så været dygtigere end mig, for jeg er aldrig stødt på ordene "senile angiomer"

Det er helt sikkert sådan nogle jeg har, ihvertfald dem der er hævet lidt over huden..jeg har dog også en masse røde prikker der er flade..

Synes faktisk at det med det senile giver mening og når man læser om det, viser det sig jo også, at det er noget vaskulært..sådan som jeg forstår det..og det passer perfekt til Ehlers-danlos og de skrøbelige kar..
Jeg er da lettet, hvis det ikke er petekkier men bare senile dimser
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 15:55   #55
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Sannemus

Nej det var også helt nyt for mig, med " senile Angiomer" haha også her gav det mening med " senil"... tænkte det lød sgu ret meget som mig

De småbitte prikker som jeg også har, tror jeg bare er fordi de endnu er så små, at de ikke har løftet sig op over hudens overflade...jeg tror bestemt det er de samme som de større ..

Ja det kan jo nemlig sagtens være skrøbelige kar som ved f.eks EDS, der har givet disse små røde banditter!

Er spændt på ved de senere lægebesøg, om de er enig i vores lille teori her

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 20:30   #56
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Jer der har været undersøgt af Glen Gorm Rasmussen på rygcenteret på Fyn, hvordan er jeres henvisning fungeret? Jeg var hos lægen i sidste uge og hun kunne ikke lige finde frem til ham i hendes " henvisnings system"

har haft skrevet til ham om det og han svarer at man har en god chance for at komme ind til ham, hvis man nævner hans navn i henvisningen.. men.. "god chance"? vil jo rigtigt gerne være helt sikker på at komme ind til ham, hvis jeg skal den lange tur til Fyn..

Er ikke varm på at skulle helt til Ålborg hvor hans private praksis er..

Fibro

Sidst redigeret af fibro; 24-03-2013 kl. 20:32.
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 23:35   #57
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej igen Synes lige jeg ville komme med en lille update..

Jeg var hos Glen G. Rasmussen i onsdags og fik diagnosen Ehlers Danlos hypermobil type Æv, ikk det jeg havde håbet på, men havde det jo på fornemmelsen og haft det længe.. Jeg kan ihvertfald nu se tilbage på hele mit liv og se, hvad grunden til forskellige problemer nok har været..

Jeg skal nu gennem ekkokardiografi, og får den store akutte hjertepakke, da jeg i et stykke tid har haft trykken for brystet og været gennem nogle undersøgelser for det, og med diagnosen på EDS, hvor man jo så også tilbydes hjerteundersøgelse, var det nærliggende med grundigt tjek.

god weekend fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 18:45   #58
hypermobile
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
hypermobile er ny på vejen
Lidt opdatering herfra.

Jeg er snart færdig med min 4 mdr. arb prøvning.
Jeg er vild med at være på skolen. Det er helt fantastisk med nogle dejlige børn, og søde lærer.
Desværre kan jeg kun holde til 1,5 time, 3 gange om ugen. Uhhhh. Gad godt, at være der meget mere. Prøvede det, men det resulterede i rysteture, og alt for trælse smerter.

Jeg har nu været sygemeldt i knap 1,5 år. Min sagsbehandler og jobkonsulent, vil indhente lægepapirer fra lægen, og jeg skal derefter op til rehabiliteringsteam.

Er det mon for tidllig, at tænke, hvor går det hele hurtigt ? Og hvad kan jeg forvente ?

Jeg er nervøs, men også spændt. Glæder mig til, jeg ved endelig hvordan jeg står stillet.
hypermobile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 15:54   #59
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
EDS

Hej med jer her i tråden. Den er godt nok gammel, er i her stadig
Jeg er næsten sikker på at min HMS diagnose er forkert og vil bede min nye læge om at henvise til riget..er det mon vejen at gå? Jeg har alle tegn på EDS hypermobil type og jeres beskrivelser er mine beskrivelser
Håber min læge er en der lytter..det var ikke et frivilligt skift

Mvh

LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svendborg - Lise Ehlers m.v. zuza Politik og Samfund 1 17-08-2008 14:40
Diagnoseliste - førtidspension - Ehlers zuza At søge førtidspension 14 16-05-2008 23:00
Lise Ehlers Metro Dit og Dat 34 24-10-2006 14:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension