K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2009, 15:31   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Flex eller pension ?

hejsa nu har jeg så idag været på kommunen og fået gennemgået mine papir og alt tyder på pension med skånejob men men men hende jeg var til møde hos kunne kun give dem ret i at der skal lavet en ansøgning til pension men så en anden samme sted, altså en anden sagsbehandler siger det er flex der skal ansøges om. Så er da noget rundt på gulvet den ene siger noget og den anden siger noget andet men alt tyder på i min sag at det er pension men fik så at vide at alt skulle være afklaret inden da selv om jeg har været i arbejdsprøvning skrevet dagbøger osv.
Ang flexjob fik jeg så at vide at de starter på 37 timer om ugen men har så papir på at jeg kun må arbejde de max 15 timer ugenligt. Jeg ved med mig selv at de ikke skal sætte mig i et job på 37 timer om ugen for det kan jeg hverken holde til fysisk og psykisk knækker sammen bare jeg skal have de 4 timer om dagen så er jeg mega smaddert når jeg kommer hjem også kan jeg ikke foretage mig noget mere den dag.
Er noget usikker på om de kan finde på at sende mig ud i noget jeg ikke kan magte for så går jeg ned med en depression, døjer meget med vinterdepression oveni også ligenu så det ønsker jeg ikke, jeg vil da hellere at jeg får godkendt til pension uden at endnu engang skal man gå ned med flaget og gå sygemeldt på ubestemt tid, er inde i en god periode nu kunne have det bedre men har det bedre nu end jeg havde sidste vinter, så ville være meget ked af hvis jeg skulle gå under igen bare fordi de vil have mig afklaret i forhold til flex/pension selv om jeg har været sendt ud så mange gange til afklaring og resultatet bliver det samme.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 16:01   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det har du helt ret det ikke hænger sammen.
hvis du højst kan arbejde max 15 timer.
nogen har et flexjob på 10 timer. overenskomsten siger 37 timer, så kan et flexjob jo ikke starte på 37 timer.
de fleste har flexjob mellem 12.5 og 25 timer.
Så vidt jeg ved er det meget få som får pension og skånejob i dag.
det hedder som regel ren flex eller ren pension.
jeg ved fra min kommune at de de faktisk kun giver pension under 10 timer om ugen.
det har de som udgangspunkt.
Men det kommer vel også an på hvad du selv vil arbejde dig hen imod.
så du skal nok også selv tage stilling til om du vil have pension eller flexjob i første omgang.


edit
ved et flexjob får du løn op til 37 timer, det er måske det din sagsbehandler har sagt.

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-12-2009 kl. 16:06.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 16:08   #3
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg vil helst pension med skånejob og har også et sted jeg kan være i skånejob, det er der min kæreste også har skånejob, han er også på pension. Folk vil ikke ansætte mig i flexjob pga de skånebehov jeg har som der skal tages hensyn til, det har hende jeg snakkede med idag forsøgt mange steder ang flexjob altså først i praktik med hendblik på flexjob bagefter og som hun sagde idag fattede hun ikke den andens vurdering så de skulle lige have en snak ang dette og jeg ville blive kaldt ind til møde efter nytår.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 16:34   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
OK
Så er det bedste nok og vente på det møde og nyde julen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 18:10   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det bliver da spændende. Normalt udløser 15 timer om ugen jo fleks, da man ikke må have nogen arbejdsevne for at få førtidspension.
Og førtidspension for at få et 15 timers skånejob, vil nok klinge forkert i ressourceprofilen og få dem i pensionsteamet til at rejse øjenbrynene.

Men da de i forvejen giver dig misvisende oplysninger bla om at fleks starter på 37 timer, så kan sagen jo reelt ende med hvad som helst.
Og at du har været ude mange gange til afklaring, lyder også bekymrende.

Men som før skrevet, så må du nok bare vente på mødet og se hvad de så kommer frem til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 19:05   #6
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa tak for jeres svar men synes jeg har set et sted at ang aklaring/arbejsprøvning til flex inden visitatationen bliver godkendt skal man oppe at have afprøvet de 37 timer ugenligt inden de kan lave den endelig visitation eller hvordan ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 19:08   #7
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
i min ressurceprofil står der at jeg kan holde til at arbejde 2-3 timer dagligt så det må give 10-15 timer ugenligt ik.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 20:35   #8
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa tak for jeres svar men synes jeg har set et sted at ang aklaring/arbejsprøvning til flex inden visitatationen bliver godkendt skal man oppe at have afprøvet de 37 timer ugenligt inden de kan lave den endelig visitation eller hvordan ?
Hej du skal ikke nødvendigvis op på 37 timer.. ( mange af os når jo aldrig derop ) startede selv med 15 timer i ugen og er nu på 20 timer og der er jeg stoppet..har forsøgt flere men kan jeg ikke .. Fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 23:17   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det hedder næsten altid at man skal se om man kan komme op på 37 timer det er så ens egen opgave at sige fra når kroppen ikk kan mere, og man skal også huske at skelene mellem om man kan arbejde 15 timer (effektivt) eller om man kan holde ud at være der i 15 timer og der så kun er effektiv arbejdstid i halvdelen af tiden for så er den reele arbejdstid jo kun 7½ time om ugen, så to ting der uvilkårligt ligner hinanden behøver ikke at være ens ..


En kan være visiteret til 15 timer men måske kun arbejde effektivt 10 timer , så er der mange ting der spiller ind
  Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 00:02   #10
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja det hedder Altid at, man skal forsøge at arbejde" 37 timer om ugen, men men..

det er jo her ens skånebehov kommer ind, så hvis du kun kan klare at, arbejde 2-3 timer om dagen, på grund af, skånehensyn, er det der du lander!

Altså 10-15 timer om ugen.

For eksempel min egen dag, når jeg kommer i flexjob:

2 timer op om morgenen, før jeg kan komme igang, så skal transporten medregnes ( for mit vedkommende) ca. 40 min. ca. 3 timers arbejde, transport igen 40 min, og så skal jeg hvile mig 2-3 timer ( eller måske kan jeg ikke mere den dag!) så er jeg oppe over 7½ times " arbejdsdag.

Bortset fra det, så kan det ikke betale sig for en arbejdsgiver at, ansætte en fleksjobber, der ikke kan klare mere end 12½ times arb. om ugen, da de så mister" penge! Også selv om du får 2/3 del tilskud!

Men det vil Kommunerne skide højt og flot på, der er flere på mit" kursus der kan klare ca. 9 timer, totalt urealistiskt at De nogensinde finder et job, men det er self. en helt anden snak.

Knus fra Helle, og held og lykke.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex eller ej.? CasperR23 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-02-2012 10:00
Flex eller Pension. hva tror i vibeke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-10-2009 17:45
flex eller førtids pension taiger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 12-04-2008 09:44
flex,ftp,eller hvad? gandi Spørgsmål ang fleksjob 0 17-07-2007 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension